Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

În 4 martie, începe înscrierea copiilor în clasa pregătitoare, până în 23 martie

Precizări de la Inspectoratul Școlar Județean Bihor

În 4 martie, începe înscrierea copiilor în clasa pregătitoare, până în 23 martie

La conferința de presă de ieri (26 februarie 2020), inspectorul școlar general, domnul prof. Alin Novac Iuhas, inspectorul școlar general adjunct, doamna prof. Kery Hajnal și doamna prof. Felicia Ianța, inspector școlar responsabil cu învățământul primar, ne-au oferit informații legate de înscrierea copiilor în clasa pregătitoare: calendar, procedura de repartizare a elevilor în clase... și tragerea la sorți a învățătorilor.

Noutatea-noutăților
Părinții își vor înscrie copiii în clasa pregătitoare în perioada 4-23 martie, care vor fi distribuiți în clase în ordine alfabetică, fără să știe la ce învățătoare vor nimeri; nici doamnele învățătoare nu vor afla ce copii vor avea în casă, până când nu se va face tragerea la sorți a învățătorilor, în perioada 1-11 septembrie 2020, în cadrul Consiliului de administrație al școlii, în prezența unui observator din partea sindicatului învățământ sau a unui reprezentant al I.S.J. Bihor.
Se presupune că folosind noua procedură de repartizare a elevilor în clase, în ordine alfabetică, începând cu fetele, se vor constitui clase cu același număr de elevi (plus-minus un elev), mai omogene, evitându-se ca o clasă și o învățătoare să aibă 40 de elevi selectați pe sprânceană (cu pile), iar alta 15-20, poate chiar toți băieți și încă vreo doi-trei copii cu CES - ,,ceea ce a mai rămas de la împărțirea lumii"; de această dată, elevii cu CES vor fi repartizați în mod echitabil, câte unul în fiecare clasă, tot în ordine alfabetică, iar dacă vor mai rămâne, vor fi distribuiți prin tragere la sorți, unde se vor nimeri. Părinții isteți nu vor mai veni să-și înscrie copiii (chiar dacă au doar vârsta de 5 ani) numai ca ,,să prindă trenul" și pe învățătoarea preferată...
,,Vă pot asigura că e loc pentru fiecare elev"
Generalul I.S.J. Bihor tine să asigure părinții că fiecare elev de vârstă școlară va avea loc în învățământul primar. ,,Acolo unde va fi nevoie vom lua în calcul și suplimentări, de aceea, pot asigura toți părinții că toți elevii care provin din circumscripții vor avea loc garantat la școala din circumscripție... Înscrierea va fi făcută în cele 275 de clase la nivel de județ, cu 5.494 de locuri propuse... În Oradea, 74 de clase cu circa 2.000 de locuri (1.958 propuse); în învățământul tradițional 192 de clase în limba română la nivel de județ, inclusiv cu clasele simultane, clase de step by step, plus 60 de clase în limba maghiară și câte două în germană și slovacă; noutatea anului: o clasă de romani la Tămașda (comuna Avram Iancu).
25 februarie - 9 martie, Zilele porților deschise
Doamna inspector școlar general adjunct Kery Hajnal, președintele comisiei de înscriere la învățământul primar, a prezentat calendarul înscrierilor. Activitatea comisiei a început în 24 februarie; în perioada 25 februarie - 9 martie, școlile vor organiza Ziua porților deschise, fiecare școală având calendarul propriu; tot în această perioadă, în unitățile de înv. preșcolar se vor organiza întâlniri pentru informarea și consilierea părinților ai căror copii vor fi cuprinși în învățământul primar.
25 febr. - 20 martie evaluarea nivelului de dezvoltare psiho-somatică a copiilor care împlinesc 6 ani după data de 1 septembrie 2020, pentru că ei nu sunt cuprinși automat în clasa pregătitoare numai după promovarea evaluării.
4 - 23 martie, prima etapă de înscriere
Prima etapă de înscriere efectivă a copiilor, prin completarea fișelor de înscriere este 4 - 23 martie. În 26 martie se procesează de către comisia națională înscrierea copiilor la școala de circumscripție. În 27 - 30 martie, la nivelul unităților de învățământ se procesează înscrierea copiilor care au optat pentru altă școală, în afara circumscripției, dacă au locuri rămase libere...
În 22 aprilie - a doua etapă de înscriere
A doua etapă de înscriere va începe în 22 aprilie prin comunicarea procedurii specifice care se va aplica în etapa aceasta și a numărului de locuri rămase libere la fiecare unitate de învățământ.
Din câte cunoaștem noi situația din învățământ orădean și bihorean, credem că nu va mai fi nevoie de o a doua etapă. Lupta se dă în prima etapă!
Ovidiu Dan

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 10:06:45 Ora standard a Europei de Est