Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

,,Avem nevoie să formăm tinere generații care să fie pregătite pentru meseriile viitorului

Concluzia conferinței SuperTeach, care revoluționează sistemul educațional românesc, în premieră, la Oradea

,,Avem nevoie să formăm tinere generații care să fie pregătite pentru meseriile viitorului

Oradea, 7 martie 2020 - Proiectul SuperTeach a ajuns, în premieră, la Oradea și a reunit peste 450 de profesori dornici să transforme sistemul educațional românesc.

Conferința SuperTeach are ca tematică modalitățile prin care profesorii pot forma generații pregătite pentru viitor, folosind mentalitatea deschisă în educație. Evenimentul s-a desfășurat în cadrul Filarmonicii de Stat Oradea, pe scena căreia au ținut discursuri pe teme educaționale specialiști în educație și antreprenori, printre care și Elena Lotrean - fondatoarea Școlii Finalndeze Sibiu, Ciprian Stănescu - fondatorul Social Innovations Solutions sau Oana Moșoiu - lector universitar în cadrul Facultății de Psihologie și Științele Educației București. Totodată, profesorii au participat la ateliere practice, unde au descoperit noi metode de a preda și de a relaționa cu copiii la clasă.
,,Ca antreprenori, am realizat că economia României nu poate crește atâta timp cât nu investim în educație. Avem nevoie să formăm tinere generații care să fie pregătite pentru meseriile viitorului și care să aibă un mindset potrivit pentru a face față provocărilor. Iar pentru ca acest lucru să fie posibil, este necesar să ne aliem cu cei care reprezintă pilonul central al sistemului educațional - profesorii - și să lucrăm împreună în a forma tineri creativi, empatici, adaptabili și capabili să lucreze în echipă. Așa s-a născut proiectul SuperTeach", a spus Dragoș Anastasiu, CEO Eurolines Group și co-fondator al proiectului SuperTeach.
SuperTeach este o inițiativă care a pornit de la ideea de a schimba sistemul educațional românesc cu ajutorul cadrelor didactice. Proiectul îi ajută pe acestea să susțină dezvoltarea potențialului fiecărui copil și le oferă inspirație, prin intermediul conferințelor, punându-le în același timp la dispoziție instrumentele necesare pentru a dezvolta creativitatea, empatia, spiritul colaborativ și abilitățile de comunicare la cei mici. Astfel, în cadrul conferințelor, profesorii descoperă modalități inedite de a preda, dar și moduri prin care pot îmbunătăți relațiile cu copiii, cu părinții acestora sau cu colegii de catedră.
,,În cei trei ani de la lansarea proiectului SuperTeach, am reușit să formăm comunități puternice de profesori în București și în alte 17 județe din țară. Obiectivul nostru este să creăm astfel de comunități în toată țara și să susținem profesorii care știu că schimbarea sistemului educațional nu poate începe decât cu ei înșiși. Am descoperit oameni plini de entuziasm la Oradea și sperăm ca împreună să contribuim la transformarea felului în care este percepută și realizată educația în România. Meseria de profesor este cea mai importantă la nivelul unei societăți, iar profesorii au nevoie să știe că nu sunt singuri în inițiativele lor", a completat Felix Tătaru, președinte GMP Group și co-fondator al proiectului SuperTeach
Printre vorbitorii invitați la Conferința SuperTeach s-au numărat: Ciprian Stănescu -  fondator Social Innovations Solutions, Oana Moșoiu - lector universitar în cadrul Facultății de Psihologie și Științele Educației București, Mirela Git  - membru certificat și independent John Maxwell Team, precum și alte personalități care, prin acțiunile lor, contribuie la transformarea educației din România.
În cadrul conferinței, au fost abordate tematici precum: abilitățile pe care trebuie să le dezvoltăm la copiii de astăzi pentru meseriile viitorului, modalități de a crea un curriculum centrat pe competențe, învățarea continuă, modalități de aplicare a mentalității deschise în educație sau orientarea în carieră prin module de educație integrată.
În acest moment, proiectul SuperTeach susține profesorii din România prin trei etape:
1.Conferințele SuperTeach, destinate profesorilor care își doresc să descopere cum pot schimba felul în care interacţionează cu elevii la clasă;
2.Programul de formare Mentalitatea Deschisă în Educație  -  un curs oferit gratuit, creat de Institutul Arbinger, lider global în schimbarea mentalității și susținut de Institutul Dezvoltării Personale, în urma căruia participanții sunt certificați și primesc acces la platforma internațională de resurse Arbinger. Acest curs poate fi completat ulterior și de Formarea de Formatori, oferindu-le astfel ocazia participanților să devină la rândul lor formatori SuperTeach pentru alți profesori interesați de program;
3.Susținerea profesorilor astfel antrenați în a dezvolta, la rândul lor, comunități locale de profesori care să folosească aceste instrumente de relaționare cu copiii.
Despre proiectul SuperTeach
SuperTeach este o inițiativă originală susținută de Romanian Business Leaders (RBL), cea mai importantă comunitate de antreprenori și executivi de top din România, în parteneriat cu Grupul EDUCATIVA și Institutul Dezvoltării Personale.
Fondatorii proiectului SuperTeach sunt Felix Tătaru, președinte fondator al GMP Group, unul dintre cele mai importante grupuri independente de comunicare din România, Dragoș Anastasiu, CEO al Eurolines, cel mai mare transportator de persoane din Europa, Cristina Gheorghe, președinte al Institutului Dezvoltării Personale și Alexandru Ghiță, președinte al Grupului Educativa.
Proiectul a pornit în 2017 sub forma unor conferințe menite să ofere inspirație profesorilor care doresc să facă o schimbare în felul în care predau și în care relaționează cu copiii. După doi ani și 21 conferințe pe întreg teritoriul țării, peste 9.800 de profesori au luat contact cu acest proiect, având impact pozitiv pentru zeci de mii de elevi prin schimbarea mentalităţii profesorilor şi a felului în care este abordat actul educațional.
Proiectul continuă cu o serie de cursuri de formare certificate de Mentalitate Deschisă în Educație oferite de Institutul Dezvoltării Personale, reprezentantul Institutului Arbinger în România. Până în prezent, 240 de profesori au obținut această certificare.
Profesorii astfel formați devin iniţiatori ai unor comunități locale de profesori care adoptă această transformare de mentalitate. 27 de profesori formatori deja au pornit construirea de comunități cu o mentalitate deschisă pe tot cuprinsul țării.
În 2019 au fost organizate conferințe în Brașov, Baia Mare, Alba Iulia, Galați, București, Târgu Mureș, Suceava, Brăila, Cluj-Napoca și Iași, aproape toate fiind sold-out.
În 2020, SuperTeach a confirmat prezența pentru cinci orașe - Craiova, Brașov, Oradea, Bacău (14 martie) și Reșița (28 martie).
Mihaela Joița

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 14:05:19 Ora standard a Europei de Est