Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

,,Avem nevoie să formăm tinere generații care să fie pregătite pentru meseriile viitorului

Concluzia conferinței SuperTeach, care revoluționează sistemul educațional românesc, în premieră, la Oradea

,,Avem nevoie să formăm tinere generații care să fie pregătite pentru meseriile viitorului

Oradea, 7 martie 2020 - Proiectul SuperTeach a ajuns, în premieră, la Oradea și a reunit peste 450 de profesori dornici să transforme sistemul educațional românesc.

Conferința SuperTeach are ca tematică modalitățile prin care profesorii pot forma generații pregătite pentru viitor, folosind mentalitatea deschisă în educație. Evenimentul s-a desfășurat în cadrul Filarmonicii de Stat Oradea, pe scena căreia au ținut discursuri pe teme educaționale specialiști în educație și antreprenori, printre care și Elena Lotrean - fondatoarea Școlii Finalndeze Sibiu, Ciprian Stănescu - fondatorul Social Innovations Solutions sau Oana Moșoiu - lector universitar în cadrul Facultății de Psihologie și Științele Educației București. Totodată, profesorii au participat la ateliere practice, unde au descoperit noi metode de a preda și de a relaționa cu copiii la clasă.
,,Ca antreprenori, am realizat că economia României nu poate crește atâta timp cât nu investim în educație. Avem nevoie să formăm tinere generații care să fie pregătite pentru meseriile viitorului și care să aibă un mindset potrivit pentru a face față provocărilor. Iar pentru ca acest lucru să fie posibil, este necesar să ne aliem cu cei care reprezintă pilonul central al sistemului educațional - profesorii - și să lucrăm împreună în a forma tineri creativi, empatici, adaptabili și capabili să lucreze în echipă. Așa s-a născut proiectul SuperTeach", a spus Dragoș Anastasiu, CEO Eurolines Group și co-fondator al proiectului SuperTeach.
SuperTeach este o inițiativă care a pornit de la ideea de a schimba sistemul educațional românesc cu ajutorul cadrelor didactice. Proiectul îi ajută pe acestea să susțină dezvoltarea potențialului fiecărui copil și le oferă inspirație, prin intermediul conferințelor, punându-le în același timp la dispoziție instrumentele necesare pentru a dezvolta creativitatea, empatia, spiritul colaborativ și abilitățile de comunicare la cei mici. Astfel, în cadrul conferințelor, profesorii descoperă modalități inedite de a preda, dar și moduri prin care pot îmbunătăți relațiile cu copiii, cu părinții acestora sau cu colegii de catedră.
,,În cei trei ani de la lansarea proiectului SuperTeach, am reușit să formăm comunități puternice de profesori în București și în alte 17 județe din țară. Obiectivul nostru este să creăm astfel de comunități în toată țara și să susținem profesorii care știu că schimbarea sistemului educațional nu poate începe decât cu ei înșiși. Am descoperit oameni plini de entuziasm la Oradea și sperăm ca împreună să contribuim la transformarea felului în care este percepută și realizată educația în România. Meseria de profesor este cea mai importantă la nivelul unei societăți, iar profesorii au nevoie să știe că nu sunt singuri în inițiativele lor", a completat Felix Tătaru, președinte GMP Group și co-fondator al proiectului SuperTeach
Printre vorbitorii invitați la Conferința SuperTeach s-au numărat: Ciprian Stănescu -  fondator Social Innovations Solutions, Oana Moșoiu - lector universitar în cadrul Facultății de Psihologie și Științele Educației București, Mirela Git  - membru certificat și independent John Maxwell Team, precum și alte personalități care, prin acțiunile lor, contribuie la transformarea educației din România.
În cadrul conferinței, au fost abordate tematici precum: abilitățile pe care trebuie să le dezvoltăm la copiii de astăzi pentru meseriile viitorului, modalități de a crea un curriculum centrat pe competențe, învățarea continuă, modalități de aplicare a mentalității deschise în educație sau orientarea în carieră prin module de educație integrată.
În acest moment, proiectul SuperTeach susține profesorii din România prin trei etape:
1.Conferințele SuperTeach, destinate profesorilor care își doresc să descopere cum pot schimba felul în care interacţionează cu elevii la clasă;
2.Programul de formare Mentalitatea Deschisă în Educație  -  un curs oferit gratuit, creat de Institutul Arbinger, lider global în schimbarea mentalității și susținut de Institutul Dezvoltării Personale, în urma căruia participanții sunt certificați și primesc acces la platforma internațională de resurse Arbinger. Acest curs poate fi completat ulterior și de Formarea de Formatori, oferindu-le astfel ocazia participanților să devină la rândul lor formatori SuperTeach pentru alți profesori interesați de program;
3.Susținerea profesorilor astfel antrenați în a dezvolta, la rândul lor, comunități locale de profesori care să folosească aceste instrumente de relaționare cu copiii.
Despre proiectul SuperTeach
SuperTeach este o inițiativă originală susținută de Romanian Business Leaders (RBL), cea mai importantă comunitate de antreprenori și executivi de top din România, în parteneriat cu Grupul EDUCATIVA și Institutul Dezvoltării Personale.
Fondatorii proiectului SuperTeach sunt Felix Tătaru, președinte fondator al GMP Group, unul dintre cele mai importante grupuri independente de comunicare din România, Dragoș Anastasiu, CEO al Eurolines, cel mai mare transportator de persoane din Europa, Cristina Gheorghe, președinte al Institutului Dezvoltării Personale și Alexandru Ghiță, președinte al Grupului Educativa.
Proiectul a pornit în 2017 sub forma unor conferințe menite să ofere inspirație profesorilor care doresc să facă o schimbare în felul în care predau și în care relaționează cu copiii. După doi ani și 21 conferințe pe întreg teritoriul țării, peste 9.800 de profesori au luat contact cu acest proiect, având impact pozitiv pentru zeci de mii de elevi prin schimbarea mentalităţii profesorilor şi a felului în care este abordat actul educațional.
Proiectul continuă cu o serie de cursuri de formare certificate de Mentalitate Deschisă în Educație oferite de Institutul Dezvoltării Personale, reprezentantul Institutului Arbinger în România. Până în prezent, 240 de profesori au obținut această certificare.
Profesorii astfel formați devin iniţiatori ai unor comunități locale de profesori care adoptă această transformare de mentalitate. 27 de profesori formatori deja au pornit construirea de comunități cu o mentalitate deschisă pe tot cuprinsul țării.
În 2019 au fost organizate conferințe în Brașov, Baia Mare, Alba Iulia, Galați, București, Târgu Mureș, Suceava, Brăila, Cluj-Napoca și Iași, aproape toate fiind sold-out.
În 2020, SuperTeach a confirmat prezența pentru cinci orașe - Craiova, Brașov, Oradea, Bacău (14 martie) și Reșița (28 martie).
Mihaela Joița

Trimite email
sâmbătă, 15 noiembrie 2025, 16:40:48 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitaţie BestMusic

Concert Cargo la Hard Rock Café, București, 
joi, 20 noiembrie 2025, ora 21.00