Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Oradea și-a achiziționat propriul aparat pentru testarea anti-coronavirus

Testarea se poate face la laboratorul Spitalului Municipal Dr. Gavril Curteanu din Oradea

Oradea și-a achiziționat propriul aparat pentru testarea anti-coronavirus

Testarea persoanelor suspecte de îmbolnăvire cu coronavirus, care au domiciliul în Oradea sau în alte localităţi din judeţul Bihor, se poate face acum la laboratorul Spitalului Municipal Dr. Gavril Curteanu din Oradea, a anunţat duminică, 22 martie 2020, dr. Gheorghe Carp, managerul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Oradea şi coordonatorul tuturor spitalelor din județ.

În cadrul pregătirilor făcute în spitalele din municipiu pentru a se face faţă creşterii numărului de bolnavi cu coronavirus, s-a reuşit achiziționarea unui aparat propriu de testare, care nu exista anterior în judeţul Bihor, a spus primarul Ilie Bolojan, prezent alături de dr. Gh. Carp într-o transmisie live pe Facebook. Acest lucru a fost posibil cu sprijinul financiar al mai multor companii, asociaţii, dar şi persoane fizice. Astfel, bihorenii nu vor mai trebui să aştepte rezultatele testelor de la Cluj, iar procedura privind diagnosticarea și tratarea cazurilor va merge mult mai repede.
„Avem personal pregătit şi avem teste 1.500 pe săptămână, mai mult de trei ori de cât am putut să facem în trei săptămâni prin colaborarea cu Clujul. Avem personal pregătit, 10 doctori sunt pregătiţi şi, în colaborare cu Prefectura, I.S.U., S.M.U.R.D. și U.P.U., vom putea să testăm, pe lângă cei suspecţi de infectare, personal medical şi nemedical, şi pe cei din carantină, pentru a scurta perioada de carantină, având în vedere fluxul de români care vin din străinătate", a precizat managerul Gheorge Carp.
Bolnavii de coronavirus vor fi trataţi la Spitalul Municipal
În cadrul transmisiei live pe Facebook, primarul Ilie Bolojan a mai spus că „se derulează proceduri pentru achiziția de măști, combinezoane de protecție a personalului medical, în așa fel ca cei care sunt în linia întâi să nu fie infestați și să îi protejăm cât mai bine. De asemenea, derulăm un plan de urgenţă pentru reorganizarea paturilor şi a circuitelor".
Totodată, s-a luat decizia ca Spitalul Municipal să devină spitalul în care vor fi tratați bolnavii de coronavirus. „Spitalul va avea toate specialităţile unui spital judeţean, în aşa fel încât cei care vor suferi de infectări cu coronavirus şi vor avea patologie asociată de natură medicală sau chirurgicală să poată să fie trataţi în condiţii optime", a declarat Gheorghe Carp.
Cu acordul Clinicii ,,Regina Maria", de la parterul Spitalului Municipal, aparatul CT de aici va fi folosit pentru viitori pacienţi cu coronavirus, tocmai pentru ca spitalele publice să nu trebuiască să apeleze la CT-ul aflat în Centrul Oncologic, unde sunt pacienți cu imunitate mai scăzută care trebuie protejați.
De azi, a fost instalată o poartă termică pentru măsurarea temperaturii tuturor angajaţilor şi pacienţilor, tocmai pentru a nu pune în pericol siguranţa personalului medico-sanitar.
Spitalele din judeţ au 75 de paturi de terapie intensivă
„În ceea ce privește dotarea pentru această situație, spitalele din Bihor au 75 de paturi de terapie intensivă, din care 60 sunt complet dotate cu posibilităţi de ventilaţie mecanică. Eşalonat vor veni încă 10 aparate, în aprilie, până la începutul lunii mai. De asemenea, s-au comandat materiale de protecţie, pe lună avem nevoie de zeci de mii de măşti speciale, de combinezoane. Deja primele echipamente au sosit, dar vor ajunge încă peste 1.200 de salopete de risc biologic şi peste 2.000 de măşti. Necesarul lunar este de aproximativ 1,5 milioane euro. Le mulţumesc acelora care ne-au donat cu foarte mulţi bani, o surpriză foarte plăcută, sunt asociaţii, firme, persoane individuale. În trei zile s-au strâns aproape 1 milion de lei, care au fost deja cheltuiţi pentru echipamente de protecţie, kituri de laborator", a declarat Gheorghe Carp.
În ultimele zile, spitalele orădene au primit donaţii considerabile, care ajută la dotarea suplimentară a sistemului sanitar orădean, în contextul situaţiei actuale. Numărul de cont unde se pot dona în continuare bani pentru spitalele locale este RO36BACX0000001189390001, deschis la banca Unicredit Bank SA, beneficiarul sponsorizării fiind Asociaţia ,,Sprijiniţi Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Oradea", tel. 0259/434406, fax. 0259/417169 (persoană de contact Maghiar Marcel, director economic, tel. 0770.319.165). (B.P.)

Trimite email
marți, 19 martie 2024, 07:05:55 Ora standard a Europei de Est