Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

O masă caldă pentru persoane vulnerabile

Marți

O masă caldă pentru persoane vulnerabile

Ar fi trebuit să fie o zi obișnuită, ziua de 24 martie a.c., pentru noi și pentru beneficiarii serviciului licențiat Cantina Socială al Asociației Caritas Eparhial Oradea: noi pregătim masa de prânz în cantina proprie și ei, la ora 12.30, se prezintă la masă.

Dar, în urma situației cu care ne confruntăm, nu doar noi ci lumea întreagă, nu mai este o zi obișnuită, așa cum nu vor mai fi multe de acum încolo.
Inițial, am decis să închidem cantina pentru o săptămână, pentru a avea timp să ne reorganizăm și să găsim soluții. În urma primirii unui ajutor financiar, am achiziționat tacâmuri și caserole de unică folosință pentru a-i putea deservi la geamul cantinei, luându-le astfel posibilitatea de a putea sta la masă, în condiții civilizate, așa cum o fac cei mai mulți dintre noi.
Urma să începem pe 23 martie servirea la pachet, dar a sosit o a doua ordonanță militară care interzice adunări mai mari de trei persoane. O altă zi neobișnuită, alte decizii de luat.
Ca în orice criză, persoanele vulnerabile devin mai vulnerabile și, de obicei, victime: persoane vârstnice, persoane singure, persoane al căror venit nu depășește 250 lei/lună, persoane ale căror cheltuieli de întreținere depășesc veniturile şi/sau asigurarea hranei zilnice pune în pericol stabilitatea financiară, persoane fără adăpost sau cu domiciliul instabil.
De aceea, am decis ca cei care treceau pragul cantinei să aibă, în continuare, o masă caldă asigurată, chiar în contextul actual al pandemiei cu care ne confruntăm, mergând noi în întâmpinarea lor și ducându-le, acolo unde se află fiecare, singura masă din zi.
Astfel, începând de marți, 24 martie a.c. și până când vom avea resursele necesare, o echipă formată din pr. Olimpiu Todorean, președintele Asociației, Teodora Boda, asistent social și Nicu Vinter, voluntar am plecat să distribuim masa de prânz celor 50 de beneficiari: 30 de beneficiari zilnici și alți 20 ocazionali.
S-a dovedit a fi o zi cu emoții, o zi cu provocări, o zi în care am avut șansa de a interacționa cu beneficiarii noștri în mediul lor de existență, depășind astfel limitele spațiului cantinei, unde ei erau obișnuiți să vină pentru a se putea hrăni.
O dată porniți spre ei, am putut constata că și-au respectat partea lor de angajament (care a presupus disponibilitatea lor pentru a ne aștepta, conform celor stabilite anterior, precum și în urma contactelor telefonice cu noi), ne-au așteptat răbdători și senini, surprinși parcă de faptul că, de data aceasta, noi am fost cei care, într-un fel sau altul, i-am ,,vizitat" pentru a le face o bucurie atât de necesară traiului cotidian: hrana - pregătită, ca de obicei, de către bucătarul cantinei, în interiorul Centrului social ,,Maria Rosa" din Oradea.
Treptat, cât vom putea, ne vom adapta nevoilor individuale ale beneficiarilor noștri și poate că această situație cu care ne confruntăm va da naștere altor zile obișnuite, în care să rămânem alături de ei, în care să nu se simtă ai nimănui, în încercarea lor continuă de a supraviețui vremurilor actuale. Căutând o motivare pentru a suporta consecințele lipsurilor cu care se confruntă, beneficiarii serviciilor noastre sunt cei care ne oferă nouă energia de care avem nevoie pentru a fi, cât e cu putință, alături de ei; fiecare persoană vulnerabilă care trece pragul cantinei este - de fapt- o persoană puternică, aflată în progres constant cu fiecare pas timid pe care ei reușesc să îl facă spre redobândirea unui echilibru pierdut tocmai din cauza lipsei hranei, a locuinței, a celor dragi.
Mulțumirile lor repetate pentru acest demers se regăseau în privirile lor, iar lipsa cuvintelor unora dintre ei era suficientă pentru a descrie emoția care parcă nu le dădea voie să vorbească; sentimentul de recunoștință pe care l-am simțit fiecare din echipa noastră, ajunsă astăzi la fiecare în parte, ne-a dovedit încă o dată că prin răbdare, implicare și dăruire oferite tocmai acelora care au mai multă nevoie, dar care nu au resursele necesare pentru a dărui (la rândul lor) putem să găsim oricând inspirația și motivația necesare pentru a le rămâne alături, chiar și în această perioadă plină de restricții.
La sfârșitul acestei acțiuni, am avut sentimentul că, deși am pășit în mediul lor, ne-au ,,împrumutat" destule zâmbete și trăiri interioare care să ne facă să simțim că suntem bineveniți oricând, ca și cum am păși, la final de zi, pragul casei noastre.
Teodora Boda,
asistent social

Trimite email
marți, 19 martie 2024, 12:56:55 Ora standard a Europei de Est