Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Noul site Caritas Eparhial oferă posibilitatea de a face donații online prin Banca Transilvania

Realizat o dată cu împlinirea a 15 ani de la înființarea asociației,

Noul site Caritas Eparhial oferă posibilitatea de a face donații online prin Banca Transilvania

Caritas Eparhial Oradea are o nouă imagine și un nou site pentru cei care doresc să susțină proiectele organizației și care o pot face mult mai ușor, donând online.

Realizat o dată cu împlinirea a 15 ani de la înființarea asociației, rebrandingul a avut ca scop principal transformarea identității unui brand deja cunoscut la nivel local într-o identitate vizuală modernă, clară, vizibilă și ușor de recunoscut, care să reflecte viziunea și valorile organizației și care să o reprezinte în comunitatea locală și regională. Rebrandingul a fost gestionat de către Globencer, o agenție a cărei echipă are o vastă experiență în domeniul brandingului și a strategiilor de comunicare și care este specializată în creșterea și transformarea companiilor pentru impactul viitor.
Noua imagine Caritas Eparhial Oradea se observă cel mai bine în paginile noului site www.caritaseparhial.ro. Lansat o dată cu Campania COVID-19 organizată de asociație, noul site vine în întâmpinarea celor care doresc să doneze pentru ca organizația să continue să lupte pentru persoanele și familiile vulnerabile, pe care le sprijină în fiecare zi.
„Comunicarea socială, prin mijloace online are, poate mai mult decât oricând acum când ni se cere tot mai des să ne ,,distanțăm social", un imens potențial pentru promovarea unor valori sănătoase contribuind la reînnoirea societății. De aceea, pentru o mai o mai bună transparență, anulându-se astfel întrebări care ar fi putut transforma încrederea unora în asociația noastră, în îndoială, am decis să avem o prezentare eficientă a serviciilor, proiectelor noastre și a programelor aflate în desfășurare, oferind certitudini că lucrurile merg în direcțiile afirmate. Rezultatele activităților desfășurate sunt prezente acum pe site într-o manieră actuală vremurilor noastre. Funcția de informare a noului site (prezentă cu preponderență în forma anterioară a site-ului) este completată de interacțiunea la care te îndeamnă, inclusiv prin anularea senzației de a citi doar știri ale asociației. Prin implicarea activă care se solicită, se întregește ideea de a rămâne uniți pentru aspectele vulnerabile ale comunității căreia ne adresăm și în mijlocul căreia suntem acum vizibili mai eficient și în mediul online" - Pr. Olimpiu Todorean, președinte Asociația Caritas Eparhial Oradea
Cu un design modern, aliniat la noul brand Caritas Eparhial Oradea, site-ul oferă celor care îl vizitează o experiență actuală, adaptată pentru orice tip de device: desktop, tabletă sau mobil. În contextul pandemiei COVID-19, Caritas Eparhial s-a confruntat cu o situație dificilă - lipsa fondurilor pentru achiziția echipamentelor de protecție destinate protejării asistenților sociali, angajaților și voluntarilor pentru a continua să îi ajute pe beneficiari. A fost nevoie de un răspuns rapid la această nouă situație prin implementarea unui sistem de donații online sigure și de încredere.
„Am încheiat recent procedura de rebranding pentru Caritas Eparhial iar cerința de a reface designul și conceptul de comunicare prin site a venit la timpul potrivit. În 5 zile am redesenat total site-ul www.caritaseparhial.ro, am conceput campaniile de donații și am implementat plățile 3D secure de la Banca Transilvania. Campaniile de promovare sunt acum active și cei care doresc pot dona pentru ca persoanele vulnerabile să primească o masă caldă, să fie informate permanent asupra necesității izolării și reducerii posibilității de a se infecta cu virusul SARS-COV-2."
Mihai Cristian Pop - CEO, Globencer
Cei care doresc să sprijine Campania COVID-19 precum și toate proiectele Caritas Eparhial Oradea pot să o facă mult mai ușor datorită platformei de procesare plăți care a fost pusă la dispoziție de către Banca Transilvania. Îi mulțumim pe această cale domnului Marius Vlad Pop, de la Banca Transilvania care ne-a sprijinit 100% în implementarea acestei soluții pentru Caritas Eparhial Oradea.
„Ne bucurăm că am putut ajuta Caritas Eparhial Oradea să își dezvolte în timp util platforma de plăți online, pentru a putea lansa campaniile de donații, care au ca scop susținerea persoanelor defavorizate prin livrarea unei mese calde pe zi. Strângerea de donații în vederea achiziției de materiale de protecție pentru asistenții sociali și voluntarii care, în această perioadă, se expun riscurilor generate de COVID-19, în activitățile lor de suport și ajutor a celor defavorizați este un alt obiectiv care se poate finanța prin donațiile online care utilizează soluția proprie de plată 3DSecure a Băncii Transilvania, implementată cu succes în noul site www.caritaseparhial.ro. "- Marius Vlad Pop - Relationship Manager, Banca Transilvania.
Noul brand Caritas Eparhial Oradea a fost lansat în cadrul Ziua Voluntarului Caritas 2020 în prezența angajaților, voluntarilor și donatorilor organizației, iar noul site www.caritaseparhial.ro este activ de la începutul lunii aprilie.
Campania COVID-19 are ca scop strângerea de fonduri pentru susținerea persoanelor vulnerabile din comunitate care se bazează pe sprijinul primit din partea organizației. Banii se vor utiliza pentru a cumpăra măști, mănuși de protecție, dezinfectanți pentru asistenții sociali, voluntarii și angajații Caritas Eparhial Oradea, produse de curățenie, alimente și medicamente pentru bătrânii și persoanele aflate în dificultate, fără venituri. Sprijinul fiecăruia contează și poate să facă diferența pentru persoanele vulnerabile.

Trimite email
joi, 18 decembrie 2025 la 01:25:46 Ora standard a Europei de Est