Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 februarie 2025

Pregătire gratuită pentru Bacalaureat 2025 la toate disciplinele și platformă cu materiale și resurse didactice pentru elevii din toată țara, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara, UVT. Prima sesiune are loc sâmbătă, 1 martie
Universitatea de Vest din Timișoara, UVT, începe sâmbătă, 1 martie, ediția din acest an a programului de pregătire pentru examenul de Bacalaureat 2025, la toate cele 14 discipline, pentru elevii din întreaga țară. Sesiunile se vor desfășura săptămânal, sâmbăta, în format online, până în data de 7 iunie 2025 și participarea este gratuită.
Exemple de materiale oferite pe platforma bac.uvt.ro:
Pregătire pentru Bacalaureat 2025. Scrierea cu unu, cu doi sau cu trei de „i” / Explicații pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Textul argumentativ pentru Bacalaureat 2025. Structură, conectori – explicații și model de rezolvare pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Sesiunile de pregătire se organizează pentru toate cele 14 discipline pentru care elevii urmează să susțină probe scrise:
Disciplina aferentă probei 1: limba și literatura română;
Disciplinele aferente probei 2: matematică nivel M1 și M2, istorie;
Disciplinele aferente probei 3: biologie, chimie, economie, filosofie, fizică, geografie, informatică, logică, argumentare și comunicare, psihologie și sociologie.
Înscrierea pentru participarea la programul de pregătire se realizează prin completarea ACESTUI FORMULAR și este gratuită, iar detaliile complete sunt disponibile aici: https://bac.uvt.ro/
Informații și orar
Orarul modulelor de pregătire, pentru fiecare zi de sâmbătă din perioada 01.03 – 07.06.2025, este următorul, fiind stabilit în așa fel încât să permită elevilor participarea la programul de pregătire pentru toate disciplinele la care urmează să susțină proba scrisă în cadrul examenului de bacalaureat:
9.00 – 10.30 – Limba și literatura română;
10.45 – 12.15 – Matematică (nivel M1 și M2) și Istorie;
12.30 – 14.00 – Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, argumentare și comunicare, Psihologie, Sociologie.
De asemenea, pe platforma bac.uvt.ro elevii din întreaga țară și pot găsi, pe lângă informații despre programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de UVT la toate disciplinele și celelalte oportunități din cadrul programului UVT pentru elevi, și materiale didactice suport realizate de cadre didactice din cadrul UVT cu conținuturile teoretice pentru fiecare disciplină de la examenul de bacalaureat și instrumente de testare, precum și lecții video (deocamdată doar pentru disciplina Limba și literatura română).
Programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de Universitatea de Vest din Timișoara face parte din amplul program de sprijin intitulat UVT pentru elevi, care cuprinde, totodată, concursuri dedicate elevilor, webinare de dezvoltare personală, consiliere individuală în carieră și școala de vară West Summer University (WSU).
Infomații suplimentare:
Seria de webinare de dezvoltare personală dedicate elevilor, susținute de echipa Serviciului de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) din UVT va începe pe data de 12 martie 2025 cu webinarul Secretul unei vieți împlinite, urmând ca timp de 9 săptămâni, în fiecare miercuri, de la ora 15.00, să fie abordată o nouă tematică, până la momentul ulterior susținerii examenul de bacalaureat când programul se încheie cu al 2-lea webinar despre alegerea programului de studii potrivit.

Înscrierea pentru participarea la webinarele de dezvoltare personală se realizează prin completarea formularului, iar detaliile complete sunt disponibile pe site-ul universității.

UVT, prin facultățile componente, a pregătit și un număr de 26 de concursuri pentru elevi, din 16 domenii de studii, o parte dintre acestea oferind condiții speciale în procesul de admitere la UVT elevilor care obțin distincții. Regulamentele de organizare și desfășurare a concursurilor, dar și alte detalii, sunt disponibile pe site-ul universității.

Consilierea în carieră
Serviciul de de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) al UVT pune la dispoziția elevilor care au nevoie de suport pentru alegerea traseului educațional și profesional și sesiuni individuale de consiliere în carieră, pentru care aceștia se pot programa prin completarea formularului. O altă resursă de care elevii pot beneficia, în scopul unei mai bune orientări spre un anumit traseu educațional și profesional, este platforma YTM, un instrument de testare psiho-vocațională dezvoltat de Universitatea de Vest din Timișoara. Mai multe detalii despre serviciile de consiliere în carieră și despre platforma YTM sunt disponibile pe site-ul universității.

Noul site Caritas Eparhial oferă posibilitatea de a face donații online prin Banca Transilvania

Realizat o dată cu împlinirea a 15 ani de la înființarea asociației,

Noul site Caritas Eparhial oferă posibilitatea de a face donații online prin Banca Transilvania

Caritas Eparhial Oradea are o nouă imagine și un nou site pentru cei care doresc să susțină proiectele organizației și care o pot face mult mai ușor, donând online.

Realizat o dată cu împlinirea a 15 ani de la înființarea asociației, rebrandingul a avut ca scop principal transformarea identității unui brand deja cunoscut la nivel local într-o identitate vizuală modernă, clară, vizibilă și ușor de recunoscut, care să reflecte viziunea și valorile organizației și care să o reprezinte în comunitatea locală și regională. Rebrandingul a fost gestionat de către Globencer, o agenție a cărei echipă are o vastă experiență în domeniul brandingului și a strategiilor de comunicare și care este specializată în creșterea și transformarea companiilor pentru impactul viitor.
Noua imagine Caritas Eparhial Oradea se observă cel mai bine în paginile noului site www.caritaseparhial.ro. Lansat o dată cu Campania COVID-19 organizată de asociație, noul site vine în întâmpinarea celor care doresc să doneze pentru ca organizația să continue să lupte pentru persoanele și familiile vulnerabile, pe care le sprijină în fiecare zi.
„Comunicarea socială, prin mijloace online are, poate mai mult decât oricând acum când ni se cere tot mai des să ne ,,distanțăm social", un imens potențial pentru promovarea unor valori sănătoase contribuind la reînnoirea societății. De aceea, pentru o mai o mai bună transparență, anulându-se astfel întrebări care ar fi putut transforma încrederea unora în asociația noastră, în îndoială, am decis să avem o prezentare eficientă a serviciilor, proiectelor noastre și a programelor aflate în desfășurare, oferind certitudini că lucrurile merg în direcțiile afirmate. Rezultatele activităților desfășurate sunt prezente acum pe site într-o manieră actuală vremurilor noastre. Funcția de informare a noului site (prezentă cu preponderență în forma anterioară a site-ului) este completată de interacțiunea la care te îndeamnă, inclusiv prin anularea senzației de a citi doar știri ale asociației. Prin implicarea activă care se solicită, se întregește ideea de a rămâne uniți pentru aspectele vulnerabile ale comunității căreia ne adresăm și în mijlocul căreia suntem acum vizibili mai eficient și în mediul online" - Pr. Olimpiu Todorean, președinte Asociația Caritas Eparhial Oradea
Cu un design modern, aliniat la noul brand Caritas Eparhial Oradea, site-ul oferă celor care îl vizitează o experiență actuală, adaptată pentru orice tip de device: desktop, tabletă sau mobil. În contextul pandemiei COVID-19, Caritas Eparhial s-a confruntat cu o situație dificilă - lipsa fondurilor pentru achiziția echipamentelor de protecție destinate protejării asistenților sociali, angajaților și voluntarilor pentru a continua să îi ajute pe beneficiari. A fost nevoie de un răspuns rapid la această nouă situație prin implementarea unui sistem de donații online sigure și de încredere.
„Am încheiat recent procedura de rebranding pentru Caritas Eparhial iar cerința de a reface designul și conceptul de comunicare prin site a venit la timpul potrivit. În 5 zile am redesenat total site-ul www.caritaseparhial.ro, am conceput campaniile de donații și am implementat plățile 3D secure de la Banca Transilvania. Campaniile de promovare sunt acum active și cei care doresc pot dona pentru ca persoanele vulnerabile să primească o masă caldă, să fie informate permanent asupra necesității izolării și reducerii posibilității de a se infecta cu virusul SARS-COV-2."
Mihai Cristian Pop - CEO, Globencer
Cei care doresc să sprijine Campania COVID-19 precum și toate proiectele Caritas Eparhial Oradea pot să o facă mult mai ușor datorită platformei de procesare plăți care a fost pusă la dispoziție de către Banca Transilvania. Îi mulțumim pe această cale domnului Marius Vlad Pop, de la Banca Transilvania care ne-a sprijinit 100% în implementarea acestei soluții pentru Caritas Eparhial Oradea.
„Ne bucurăm că am putut ajuta Caritas Eparhial Oradea să își dezvolte în timp util platforma de plăți online, pentru a putea lansa campaniile de donații, care au ca scop susținerea persoanelor defavorizate prin livrarea unei mese calde pe zi. Strângerea de donații în vederea achiziției de materiale de protecție pentru asistenții sociali și voluntarii care, în această perioadă, se expun riscurilor generate de COVID-19, în activitățile lor de suport și ajutor a celor defavorizați este un alt obiectiv care se poate finanța prin donațiile online care utilizează soluția proprie de plată 3DSecure a Băncii Transilvania, implementată cu succes în noul site www.caritaseparhial.ro. "- Marius Vlad Pop - Relationship Manager, Banca Transilvania.
Noul brand Caritas Eparhial Oradea a fost lansat în cadrul Ziua Voluntarului Caritas 2020 în prezența angajaților, voluntarilor și donatorilor organizației, iar noul site www.caritaseparhial.ro este activ de la începutul lunii aprilie.
Campania COVID-19 are ca scop strângerea de fonduri pentru susținerea persoanelor vulnerabile din comunitate care se bazează pe sprijinul primit din partea organizației. Banii se vor utiliza pentru a cumpăra măști, mănuși de protecție, dezinfectanți pentru asistenții sociali, voluntarii și angajații Caritas Eparhial Oradea, produse de curățenie, alimente și medicamente pentru bătrânii și persoanele aflate în dificultate, fără venituri. Sprijinul fiecăruia contează și poate să facă diferența pentru persoanele vulnerabile.

Trimite email
marți, 17 iunie 2025, 07:32:46 Ora de vară a Europei de Est