Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

MESE European Challenge și BIA (Banks in Action) European Challenge

Sâmbătă, s-au desfășurat online finalele concursurilor naționale de simulare managerială pe calculator

MESE European Challenge și BIA (Banks in Action) European Challenge

Nu mai constituie (de mult timp) o noutate faptul că liceenii români fac simulări de afaceri pe computer în cadrul competiției internaționale „European Challenge”. De câțiva ani, Junior Achievement-Young Enterprise Europe (JA-YE) a lansat competiția online de simulare economică și managerială pe computer, European Challenge, care se adresează elevilor de liceu, studenților și profesorilor.

Cele mai bune echipe la simularea de afaceri se întrec online în runda finală a competiției la patru categorii: competiția de simulare economică și managerială pe computer, concursul de publicitate și reclamă, concursul de eseuri pe teme economice și concursul pentru cea mai bună echipă din cadrul competiției „European Challenge”. În cadrul competiției, se fac simulări de management pentru trei tipuri de companii: producție și vânzare de bunuri de consum, bunuri de folosință îndelungată și produse software...
 Folosind softul de simulare managerială și analizând rapoartele, concurenții iau decizii în ceea ce privește nivelul de producție, prețurile, cheltuielile de marketing, investițiile de capital, cercetarea și dezvoltarea companiei lor.
Sâmbătă, la C.E. „Partenie Cosma” din Oradea
 Sâmbătă (21 februarie 2009), în unul dintre cabinetele de informatică al Colegiului Economic „Partenie Cosma” (sala 43), l-am găsit pe dl profesor Virgil Blage, în fața laptopului, iar în fața calculatoarelor pe câțiva elevi din clasa a XI-a B, grupați pe companii. Erau concurenții prezenți în finalele naționale online ale concursurilor de simulare managerială pe calculator MESE European Challenge și BIA (Banks in Action) European Challenge 2009.  Compania elevilor Mircea Almășan și Darie Gavriluț concura în cadrul MESE, iar în cadrul BIA, cinci companii, reprezentate de: Mircea Almășan, Darie Gavriluț, Ioana Mada, Ligia Fazecaș, Anamaria David, Adelina Rus, Daniela Suciu.  David Indig, Adrian Dan, Cristina Indrie și Cristina Mitruț.
 E nevoie de „scânteia de originalitate”!
 Din start, domnul profesor avea să-i avertizeze că vor avea o zi lungă și grea (de la ora 10.30 la ora 19.00), cu o miză mare: astăzi, pot deveni campioni naționali, cu șansa de a ajunge, în 1- 2 aprilie 2009, în finala de la Bruxelles.
  Prin urmare, acum se decidea online ierarhia națională.
 „Toate (eșecurile) pot fi suportate când știi că ai făcut tot ceea ce a ținut de tine, fără a avea cea mai mică doză de remușcare. Competiția e grea, concurenții sunt foarte buni și trebuie să vă mobilizați pe tot parcursul întrecerii. E nevoie de o putere mare de concentrare, calm și luciditate, dar parcă cel mai mult va conta acea scânteie de originalitate...”, le spunea distinsul profesor Virgil Blage elevilor săi.
 Pe parcursul concursului, finaliștii economiști au primit vizita unor colegi din clasa a X-a D (cvintetul - Iulia, Cristina, Norbert, Adrian și Cristi), care, aflându-se la pregătiri, în cabinetul alăturat, au dorit să afle care este atmosfera și cât de greu e concursul.
 I-am lăsat pe economiști să-și vadă de-ale lor, dar spre final, ne-am întors să aflăm rezultatele. Câțiva plecaseră, iar alături de ei era prezentă și doamna profesoară Alice Scarlat, dirigintele clasei.
 În final, Mircea și Darie au ocupat locul V pe țară la MESE, și locul II la BIA. Tot la BIA, Ioana și Ligia s-au clasat pe locul III pe țară. Rezultate, totuși, bune, deși fiecare și-ar fi dorit mai mult... și mai sus. Cu toate acestea, profesorul lor s-a declarat mândru de ei.
 „Sunt mândru de ei, și sunt convins că anul viitor, vor realiza ceea ce doar au pregătit anul acesta. Elevii au concurat de la egal le egal cu studenți de la diferite facultăți din țară”.
 Doamna dirigintă, Alice Scarlat, aștepta, totuși, mai mult. Nu a spus-o, dar am citit-o din priviri. (Ov. Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: MESE European Challenge și BIA (Banks in Action) European Challenge.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 02:41:28 Ora de vară a Europei de Est