Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

,,Curcubeul din sufletul meu”

Concurs online de creație artistico-plastică

,,Curcubeul din sufletul meu”

Vineri, 15 mai 2020, Școala Gimnazială ,,Lucreția Suciu" din Oradea, reprezentată de director, profesor Bocșan Mariana Simona, a organizat concursul online ,,Curcubeul din sufletul meu".

Acest concurs a fost coordonat de profesor pentru învățământul primar Băliban Carmen. Concursul face parte din cadrul proiectului educațional ,,Și copiii romi sunt talentați". Au fost semnate 14 acorduri de parteneriat, dar la concurs au participat doar 11 școli: Școala Gimnazială ,,Lucreția Suciu" - Oradea, Școala Gimnazială ,,Dimitrie Cantemir" - Oradea, Școala Gimnazială Nr.1 Drăgești, Școala Gimnazială ,,Iosif Vulcan" - Holod, Școala Gimnazială ,,Szalardi Janoș" - Sălard, Liceul Tehnologic Sanitar ,,Vasile Voiculescu" - Oradea, Școala Gimnazială Nr.1 Hidișelu de Sus, Școala Gimnazială ,,Ioan Slavici" - Oradea, Școala Gimnazială Nr.1 Husasău de Tinca, Liceul Ortodox ,,Ep. Roman Ciorogariu" - Oradea, Școala Gimnazială Nr.1 Tileagd. 30 de cadre didactice au îndrumat elevii romi să realizeze lucrări artistico-plastice.
Elevii au trimis cadrelor didactice lucrările pe cale online. Fiecare cadru didactic a postat lucrările elevilor pe pagina personală sau a școlii de facebook, unde au putut fi apreciate. Lucrările au fost apreciate cu like-uri pe parcursul zilei de vineri, 15 mai 2020. Fiecare cadru didactic, la ora 20.00, a făcut o captură de ecran de unde să rezulte numărul de like-uri, numele elevului și clasa, după care a transmis coordonatorului de proiect capturile de ecran. Profesor Băliban Carmen a centralizat lucrările elevilor și a realizat clasamentul. Jurizarea lucrărilor a fost efectuată după un criteriu bine stabilit amintit în Anexa Regulamentului,  astfel: mențiune - 10-20 de like-uri, locul III - 21-30 de like-uri, locul II - 31-40 de like-uri, locul I - 41-50 de likeuri, iar Premiul Special peste 51 de like-uri. Lucrările elevilor au respectat tema concursului primind între 22 și 211 like-uri. Desenele pot fi văzute pe pagina de facebook a Școlii Gimnaziale ,,Lucreția Suciu", https://www.facebook.com/lucretia.suciu.980 .
Trăind vremuri de ,,pandemie" toate cadrele didactice au fost încântate să poată participa la un ,,altfel" de concurs. Menționăm că concursul online s-a desfășurat cu  aprobarea și sprijinul Inspectoratului Școlar Județean Bihor, inspector școlar general, Novac-Iuhas Alin Florin,  inspector școlar pentru proiecte educaționale, Negruțiu Florin, inspector școlar pentru învățământul primar, Ianța Felicia și inspector școlar pentru educație permanentă și activități extrașcolare, Sopota Daniela. 
Acest concurs și-a atins scopul și anume acela de a demonstra că și elevii romi au aceleași calități și defecte ca semenii lor de alte etnii și pot avea multiple realizări în activitățile pe care le desfășoară putându-se cultiva şi valorifica competențele creatoare.
Felicitări tuturor cadrelor didactice pentru implicare și celor 40 de elevi pentru participare.
Prof. Băliban Carmen Laura Florentina

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:17:16 Ora standard a Europei de Est