Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Muzeul Orașului Oradea își așteaptă vizitatorii

Începând de marți, 19 mai,

Muzeul Orașului Oradea își așteaptă vizitatorii

Muzeul Orașului Oradea - Complex Cultural se pregătește de deschidere și își așteaptă vizitatorii începând de marți, 19 mai 2020, asigurând toate condițiile de siguranță și prevenție.

Reguli de acces și vizitare - măsuri de siguranţă publică pentru vizitatori
Programul de vizitare al expozițiilor va fi între orele 10.00 - 13.00 și 14.00-18.00 (de marți până duminică), cu mențiunea că în intervalul orar 13.00 - 14.00 se va realiza aerisirea și dezinfecția spațiilor.
În perioada 15 mai - 30 iunie nu se vor organiza tururi ghidate.
Accesul va fi permis în muzeu numai cu condiția purtării măștii de protecție - medicală/non-medicală pe toată durata vizitei. Pentru a oferi o protecție eficace, masca trebuie să acopere gura și nasul.
La casa de bilete va fi permis accesul simultan pentru maximum 2 vizitatori sau membrii unei familii. La fel, accesul în sălile de expoziție este permis numai pentru un număr de maximum 2 vizitatori sau membrii unei familii.
Vizitatorii își vor dezinfecta mâinile cu dezinfectant care este pus la dispoziție la casieria muzeului.
Totodată, este obligatorie trecerea peste covorul dezinfectant sau utilizarea dispenserului automat pentru acoperirea tălpilor la pantofi.
La intrarea în muzeu se va efectua verificarea temperaturii fiecărui vizitator și nu va fi permis accesul dacă temperatura corporală va fi de peste 37,30C.
De asemenea, nu se va permite accesul persoanelor care prezintă simptome de infecție respiratorie (tuse, strănut, rinoree).
În ceea ce privește plata biletelor, se recomandă plata cu cardul.
Traseul de vizitare, inscripționat la nivelul pardoselilor de la fiecare nivel al muzeului trebuie respectat, la fel și indicațiile personalului de supraveghere.
Accesul în curtea Cetății și la spațiile de joacă existente se va realiza numai cu respectarea regulilor de distanțare socială - minimum 2 m între persoane și purtarea mănușilor.
Măsurile de siguranţă publică care vizează spațiul muzeal
În vederea respectării normelor de siguranță și igienă în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, s-a stabilit în cadrul instituției muzeale Muzeul Orașului Oradea - Complex Cultural luarea următoarelor măsuri: stabilirea unei singure căi de acces la intrarea în serviciu, respectiv ușa de sticlă din curtea interioară a Palatului Princiar; asigurarea zilnic a verificării temperaturii și a măștilor pentru fiecare angajat, amplasarea panourilor despărțitoare la casieria de bilete; asigurarea spațiului în birouri cu respectarea distanței de minimum 1,5 - 2 m între angajați (maximum 3 persoane în birou); amplasarea la intrarea în instituție a soluției de dezinfectat - gel pentru mâini și dispenser automat pentru acoperirea tălpilor la pantofi/covor special cu soluție dezinfectantă.
Asigurarea materialelor de dezinfecție atât a suprafețelor de atingere frontală (clanțe, vitrine sau obiecte din expoziții interactive) cât și a pardoselilor. Dezinfectarea se va realiza cu prosoape de hârtie de unică folosință și cu soluții avizate de către Ministerul Sănătății.
Totodată, este asigurată dezinfectarea și aerisirea zonelor de vizitare, procedură care se va realiza în intervalul orar 13.00 - 14.00 dar și pe parcursul zilei, ori de câte ori este posibil, în funcție de numărul de vizitatori.
În ceea ce privește numărul maxim de vizitatori, simultan în spațiile expoziționale, s-a decis ca în sălile situate în Cetatea Oradea - să fie permisă prezența a maximum 150 de vizitatori, iar la Muzeul Istoriei Evreilor din Str. Primăriei nr. 25 - maximum 25 de vizitatori, astfel asigurându-se 20 mp/persoană.
Totodată, s-a stabilit și semnalizat traseul de vizitare prin inscripționarea la nivelul pardoselilor cu săgeți de direcționare la o distanță de 2 m, la fiecare nivel al muzeului, dar și semnalizarea prin amplasarea de panouri informative pentru vizitatori cu regulile de acces și traseul de vizitare.
Reguli pentru angajați și răspunderea individuală
Accesul în instituție va fi obligatoriu pe la intrarea din curtea interioară a Palatului Princiar, unde se va efectua verificarea temperaturii și se va preda, zilnic, fiecărui angajat o mască de protecție.
În cazul în care temperatura corporală este peste 37,30C, angajatul va lua legătura cu medicul de familie și va comunica șefului ierarhic dacă are o problemă de sănătate.
Nu se va permite prezența la locul de muncă a angajaților care prezintă simptomatologie de infecție respiratorie (tuse, strănut, rinoree, febră, stare generală alterată);
Este obligatorie izolarea la domiciliu în cazul în care a venit în contact cu un caz suspect sau confirmat de infecție cu virusul SARS COV-2 și respectarea măsurilor aplicabile, în vigoare. În acest caz se va comunica obligatoriu conducerii instituției.
Purtarea măștii (care trebuie să acopere gura și nasul) în interiorul instituției este obligatorie, la fel și respectarea măsurilor de igienă a mâinilor, și evitarea atingerii feței.
De asemenea se va respecta distanța fizică între angajați de minimum 1,5 - 2 m, atât în spațiul de birouri cât și în alte încăperi (chicinetă și loc de fumat etc.)
Începerea activității se va face conform următorului program: ora 8.00 - personalul administrativ, ora 9.00 - personalul de conducere și de specialitate - director, director adjunct, sef birou, muzeografi, custozi, consilieri, bibliotecar și inginer de sistem și ora 10.00 - personalul de supraveghere.
Pauza de masă va fi programată eșalonat în intervalul orar 12.00 - 13.00 pentru personalul administrativ și între 13.00 - 14.00 pentru personalul de specialitate și de supraveghere.
Expoziții interesante își așteaptă publicul iubitor de frumos
Printre cele mai interesante expoziții temporare care pot fi vizitate la Muzeul Orașului Oradea se numără: ,,Viața la curtea regelui Matia Corvinul", expoziția ,,O Prietenie Regală: Grigore Antipa și Regii României 1892-1944"; Arta de a dărui; expoziția ,,Olfactiv. Mirodenii, Rășini. Parfumuri și miresme din antichitate până în epoca modernă", dar și expoziția ,,Invențiile Evului Mediu. Leonardo da Vinci. Apă, foc, vânt".
Expoziţia permanentă  închinată Primului Război Mondial şi Generalului Traian Moșoiu își așteaptă și ea vizitatorii.
De asemenea, Muzeul Istoriei Evreilor din Oradea de pe Str. Primăriei, nr. 25 are ușile deschise pentru public, începând de marți, 19 mai. (B.P.)

Trimite email
luni, 3 noiembrie 2025, 08:09:34 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Eros Ramazzotti va concerta, la
Laminor Arena, București,
miercuri, 22 aprilie 2026, ora 20.00 (acces de la 18.00).