Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Primăria Oradea lansează un concurs de idei pentru amenajarea spațiului pietonal dintre strada Independenței și malul Crișului Repede

Lansarea, în 27 mai

Primăria Oradea lansează un concurs de idei pentru amenajarea spațiului pietonal dintre strada Independenței și malul Crișului Repede

Primăria Municipiului Oradea, prin Instituția Arhitectului Șef și Ordinul Arhitecților din România - Filiala Teritorială Bihor, lansează în data de 27 mai 2020 un concurs al cărui obiect îl constituie realizarea unui spațiu urban marcat de un element simbol care să confere personalitate spațiului definit de zona de circulație/promenadă situată deasupra parcării subterane din Piața Independenței, aflată în curs de execuție.

Detalii legate de acest concurs au fost prezentate în cadrul unei conferințe de presă susținută de către viceprimarul Mircea Mălan și arhitectul șef al municipiului Oradea, dl. Radu Fortiș.
Conform spuselor reprezentaților Primăriei, concursul are ca scop selectarea celor mai bune propuneri pentru realizarea unui spațiu/volum simbol pe amplasamentul delimitat de strada Independenței și malul Crișului Repede, amplasament redefinit prin proiectul pentru realizarea parcării subterane, investiție în curs de execuție.
„Lucrurile sunt destul de complexe deoarece e nevoie de a stabili o relație de traseu pietonal cât mai bună în zonă, acolo avem statuia lui Mihai Eminescu, dar avem și acele intrări în parcare care sunt din unghiuri diferite, avem Crișul Repede cu proiectul de reabilitare a tronsonului de la podul Sf. Ladislau până la podul Intelectualilor pe partea stângă, cu ABA Crișuri, pe care l-am finalizat și pe care în aceste zile îl vom recepționa, de asemenea avem aici pasajul Vulturul Negru și intrarea în pasajul Vulturul Negru și, nu în ultimul rând, Piața Unirii, podul Sf. Ladislau și zonele care urmează a fi amenajate, care trebuie luate în vedere de către cei care doresc să participe la acest concurs. E un concurs internațional care se va desfășura în condițiile actuale exclusiv online", a menționat viceprimarul Mălan.
Participanții la concurs pot fi birouri individuale de arhitectură, asocieri constituite de birouri individuale de arhitectură, societăți civile de arhitectură sau alte forme legale de exercitare a profesiei de arhitect, potrivit legislației naționale a statului de proveniență sau persoane juridice (societăți comerciale de proiectare) din România sau din alte țări, fie individual sau în asociere. În cazul unei asocieri, liderul acesteia va înscrie proiectul în concurs.
Concurenții persoane juridice vor avea obligatoriu ca asociat sau angajat un arhitect cu drept de semnătură, membru al Ordinului Arhitecților din România sau al unei organizații similare din țara sa, care exercită legal profesia de arhitect potrivit legislației naționale a statului de proveniență. Individual sau prin asociere, concurenții trebuie să dețină capacitatea de încheiere a unui contract de servicii de proiectare pe teritoriul României, capacitate ce va trebui dovedită în fața Promotorului, în cazul câștigării concursului.
Organizatorii recomandă ca echipele să aibă în componenţa lor și: urbanişti, peisagiști, designeri, artiști plastici, ingineri de trafic, sociologi, istorici, ingineri sau persoane cu altfel de pregătire, considerată de către participanți ca fiind relevantă pentru propunerea elaborată, din țară sau străinătate.
„În ceea ce privește calendarul concursului, în data de 27 mai se va lansa concursul, iar data de 5 iunie este data limită până la care se pot face înscrieri la acest concurs. 6 iulie 2020, ora 15 este data limită de primire a proiectelor, iar în 7 iulie va avea loc jurizarea online a proiectelor, urmând ca în data de 9 iulie să anunțăm rezultatele. Până în 13 iulie se pot face contestații, urmând ca în data de 15 iulie să organizăm o expoziție virtuală în care să prezentăm atât proiectele primite cât și cel câștigător", a declarat dl. Radu Fortiș, arhitectul șef al municipiului Oradea.
Conform directorului Instituției Arhitectului Șef, juriul concursului va fi format din reprezentanții Primăriei Oradea, precum și profesori și arhitecți cunoscuți din România și din alte țări.
„Vrem să rezulte un proiect de foarte bună calitate și vrem ca acest spațiu, dincolo de valorile lui utilitare, să fie un punct de atracție pentru oraș și un alt loc în care orădenii și turiștii să se simtă bine. Acolo se vor putea organiza iarăși tot felul de activități cultural-artistice și credem că orașul are nevoie de astfel de spații pentru că am văzut și ce se întâmplă în Piața Unirii: practic este un loc unde orașul trăiește și se manifestă, și asta este foarte important pentru noi", a menționat viceprimarul Mircea Mălan.

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 14:07:43 Ora standard a Europei de Est