Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Subiectele la Limba și literatura română au avut un grad mediu de dificultate

Examenul de Evaluare Națională la Școala Gimnazială ,,Dacia” din Oradea

Subiectele la Limba și literatura română au avut un grad mediu de dificultate

Luni, 15 iunie 2020, la Școala Gimnazială ,,Dacia" din Oradea, prima probă a Evaluării Naționale, la clasa a VIII-a, proba la Limba și literatura română, s-a desfășurat în condiții speciale, dar fără probleme.

Elevii, cadrele didactice și personalul ajutător au purtat măști. La intrare, elevii și-au dezinfectat mâinile, li s-a luat temperatura și li s-au oferit măști de protecție, după care au fost conduși în sălile de examen, păstrând distanța de siguranță; la fel și în bănci.
Directorul școlii, domnul profesor dr. Florian Hava, ne-a declarat că toate condițiile au fost asigurate potrivit reglementărilor în vigoare pentru ca prima probă a Evaluării Naționale să se desfășoare fără probleme.
Despre subiectul la Limba și literatura română, am discutat, după-masă, cu doamna profesor Diana Simina, profesor de Limba și literatura română la Școala Gimnazială ,,Dacia", director adjunct al unității de învățământ.
,,Consider că subiectele au avut cu un grad mediu de dificultate, fiind accesibile tuturor elevilor, dar și cu câțiva itemi concepuți astfel încât să se poată face o ierarhizare a elevilor.
Astfel, la subiectul I, elevii au avut un fragment din „Zborul", scris de Sorin Titel. Pe baza acestui fragment, ei au avut de redactat răspunsuri referitoare la sinonime, rolul cratimei, modul de formare a unor cuvinte, de extras două cuvinte cu diftong, precum și două idei principale/ secundare din textul dat. De asemenea, în vederea înțelegerii textului, elevii au avut de precizat motivul pentru care sunetele scoase de muzicuță nu erau armonioase. Așadar, itemii au urmărit noțiuni învățate de copii în toți cei patru ani de studiu. Partea B a avut în vedere redactarea unei compuneri de tip argumentativ în care să motiveze apartenența fragmentului la genul epic. Fragmentul ales a oferit suficiente trăsături specifice genului epic, astfel încât elevii au avut posibilitatea să redacteze un răspuns adecvat cerinței.
Subiectul al doilea a vizat la primii doi itemi răspunsuri referitoare strict la textul nonliterar, iar următoarele au cuprins noțiuni parcurse de elevi atât la morfologie, modul, timpul verbelor, cât și din sintaxa propoziției (funcții sintactice) și părți de vorbire. Ultimele două cerințe au vizat noțiuni din clasa a VIII-a, strict din programa școlară propusă în acest an, identificarea unei subordonate completive directe și o construcție a unei fraze care să conțină o propoziție subordonată predicativă.
Compunerea narativă a avut în vedere creativitatea elevilor, o întâmplare din timpul unei activități preferate, un subiect generos, cu multiple posibilități de redactare.
În ceea ce privește gradul de dificultate... ceea ce putea să le creeze elevilor dificultăți a fost delimitarea corectă a frazei, cu identificarea corectă a propoziției principale, având în vedere că exista un verb la mod nepersonal, precum și identificarea corectă a funcției sintactice și a valorii morfologice a cuvântului „lui" (Atr. pron. genitival, pronume personal), iar la Subiectul I, identificarea corectă a cuvintelor ce conțin diftong, deoarece în secvența indicată exista „o capcană"- „geamantane", cuvânt ce nu conține diftong.
Ce spun elevii?
,,La o primă discuție cu elevii școlii noastre, am constatat că ei sunt optimiști, subiectul primit a fost accesibil și sperăm că și notele lor vor fi pe măsura așteptărilor, chiar dacă emoțiile au fost foarte mari!
În plus, noi am reușit să aplicăm două simulări acelor elevi care în cele două săptămâni au fost prezenți la pregătirea față în față, ceea ce i-a ajutat foarte mult, considerăm noi".
Ținem să precizăm faptul că noi am fost prezenți la Școala ,,Dacia" și în prima zi de pregătire a elevilor pentru Evaluarea Națională, marți, 2 iunie 2020.
Ovidiu Dan
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Subiectele la Limba și literatura română au avut un grad mediu de dificultate.

Trimite email
vineri, 31 octombrie 2025, 20:16:34 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Duminică, 23 noiembrie,
AZTECA - Lansare ,,ÎNGER & D3MON" la Quantic, București.
Deci: duminică, 23 noiembrie 2025, de la ora 19.00 - Înger și demon...