Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Proba de matematică

Astăzi, 17 iunie, în cadrul examenului de Evaluare Naţională, s-a desfășurat

Proba de matematică

Dorind să aflăm părerea unui profesor de specialitate vizavi de subiectele care s-au dat, astăzi, la proba de matematică, am apelat la doamna profesor de matematică Dorina Szatmari, de la Școala Gimnazială ,,Nicolae Bălcescu" din Oradea.

,,Consider că subiectele de la proba de matematică a examenului de Evaluare Naţională au fost bine întocmite: s-a respectat programa şcolară, conţin probleme cu grade diferite de dificultate,  dând astfel şansă elevilor să ajungă uşor la nota 7, dar și posibilitatea departajării. 
Cele 40 de teste de antrenament postate de Ministerul Educaţiei şi Cercetării au fost binevenite, oferind elevilor din toată ţara modele unitare de pregătire (cunoscându-se faptul că elevii, la clasă, lucrează după culegeri diferite); așa încât, de această dată, cu toții au avut aceleași modele (mai puțin cei care nu au avut acces la internet). Elevii interesaţi au avut posibilitatea să se verifice, să se corecteze şi să înveţe din baremele asociate fiecărui test de antrenament.
Rezolvarea testelor de antrenament le-a fost de mare ajutor
Toţi elevii cu care am discutat au spus că rezolvarea testelor de antrenament le-a fost de mare ajutor. La începutul fiecărei săptămâni, aşteptam cu nerăbdare, atât eu, cât şi copiii, noul set de teste şi în fiecare vineri se postau baremele. Cred că ar fi bine ca această practică a publicării a cât mai multor teste de antrenament de către comisia naţională, să continue şi în anii şcolari următori. De altfel, subiectul extras, astăzi, a fost asemănător ca structură cu aceste teste, ca atare, copiii nu au fost surprinşi de tipul de exerciţii şi de gradul de dificultate.
Subiectele probei și părerea elevilor           
Subiectul I a conţinut exerciţii simple: calcule elementare, identificarea celui mai mic număr natural dintr-un interval de numere reale, identificarea unui unghi drept într-un paralelipiped dreptunghic desenat, procente, înţelegerea unei diagrame.
Subiectul al II-lea a cerut la primul punct desenarea şi notarea corectă a unui cub. Celelalte exerciţii au fost de aritmetică şi algebră, de nivel mediu, fără capcane şi fără să necesite artificii matematice.  Chiar şi problema care se află întotdeauna în acest al II-lea subiect şi de care o mare parte dintre elevi ,,se tem", de data aceasta, majoritatea copiilor cu care am discutat mi-au spus că au rezolvat-o ,,din prima".
Subiectul al III-lea a avut, ca de obicei, două probleme, prima de geometrie plană, cealaltă de geometrie în spaţiu, fiecare cu câte trei subpuncte. La subpunctul a) aşa cum era de aşteptat, s-a cerut calculul unui perimetru, respectiv calculul unei arii, cu valori date în problemă.
Greul acum începea... Eleva D., cu rezultate foarte bune la matematică, mi-a spus: ,,M-am bucurat că am rezolvat totul până aici în jumătate de oră, dar am stat la subpunctul b) al problemei de geometrie plană tot o jumătate de oră până să observ trapezul". Alt elev mi-a spus că în ultimul minut ,,i-a picat fisa" cum se rezolvă subpunctul c) al problemei de geometrie în spaţiu: ,,N-am  mai avut timp să scriu toate argumentele pentru justificarea distanţei dintre plane şi am trecut direct la calculul numeric".
Subpunctele b) şi c) ale problemei de geometrie plană şi subpunctul c) al problemei de geometrie în spaţiu au fost mai dificile...
Considerații
Profesorii evaluatori vor trebui să dea dovadă de multă răbdare şi atenţie la corectarea lucrărilor deoarece unii copii au introdus notaţii diferite, au mers pe trasee diferite de rezolvare faţă de cele din baremul oficial, corecte până la un anumit punct sau poate până la final. Cu siguranţă, vor exista multe lucrări în care aceste subpuncte nu vor fi abordate deloc.  
Ca întotdeauna, la afişarea baremului oficial, au fost copii care şi-au dat seama că nu au făcut demonstraţii complete (bunăoară, au demonstrat la problema 2b) că doar o dreaptă dintr-un plan e paralelă cu celălalt plan, în loc de două drepte concurente), motivul fiind acela  că elevii nu cunosc bine teoria şi nu dau importanţa cuvenită redactării în cerinţe de examen.
Probabil vor fi mai puţine note de 10 la matematică decât în anii anteriori. Elevii care au învăţat serios pentru examen, chiar dacă anul acesta au fost situaţii atipice, chiar dacă nu sunt foarte talentaţi la matematică şi au alte materii preferate, cred că vor obţine note frumoase care le vor permite să ajungă la liceul dorit", apreciază doamna profesor Dorina Szatmari.
Ovidiu Dan

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 18:42:01 Ora de vară a Europei de Est