Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Înființarea ,,Creșei de vară”

Luni, 29 iunie, se deschid creșele orădene (în condiții speciale)

Înființarea ,,Creșei de vară”

La inițiativa conducerii Primăriei Municipiului Oradea, ca formă de sprijin pentru orădenii care nu au altă alternativă de supraveghere a copiilor de vârstă antepreșcolară și care au fost înscriși în anul școlar 2019-2020, pe perioada vacanței de vară (iulie-august) s-a dispus înființarea ,,Creșei de vară".

Acest demers derivă din grija pe care o purtăm pentru copiii dumneavoastră și pentru a veni în sprijinul părinților care reîncep serviciul, neavând în această perioadă alternative de supraveghere a copiilor de vârstă antepreșcolară, înscriși și admiși pentru a frecventa creșele în anul școlar 2019-2020.
Facem precizarea că acest serviciu - ,,Creșa de vară" -  este furnizat temporar ( pe perioada verii) și nu este asimilat procedurii de înscriere în anul școlar viitor 2020 - 2021.
Pentru că cel mai important lucru pentru noi este siguranța copiilor dumneavoastră și pentru a putea respecta cerințele impuse de starea de alertă, dorim să vă informăm cu privire la următoarele aspecte:
Pentru a beneficia de serviciile de creșă, părinții se vor adresa, în perioada 22.06.2020 - 24.06.2020, creșei unde copilul a fost înscris și admis în anul școlar 2019-2020, cu o solicitare (conform modelului atașat la prezentul comunicat), însoțită de următoarele documente: carte de identitate (fotocopie și original) a ambilor părinți; adeverință de la locul de muncă pentru ambii părinți, din care să rezulte că sunt activi profesional, respectiv nu au contractul de muncă suspendat; adeverință medicală de reintrare în colectivitate a copilului prin care se confirmă că este clinic sănătos și poate frecventa colectivitatea creșei; examenul coproparazitologic al copilului.
Criteriile de departajare sunt: ordinea depunerii cererii (cu condiția ca dosarul să fie complet); domiciliul stabil în municipiul Oradea a ambilor părinți.
Totodată, vă rugăm să țineți cont de următoarele precizări: copiii care nu au schema de vaccinare completă și copiii cu boli infectocontagioase acute nu vor putea fi primiți în creșă; părinții trebuie să măsoare temperatura copilului înainte de a fi adus la creșă, iar în situația în care aceasta depășește 37,3 grade Celsius și copilul are simptome respiratorii, nu va fi adus la creșă; transferul de obiecte sau echipamente între casă și unitate trebuie limitat la ceea ce este strict necesar: haine de schimb și încălțăminte suplimentară; copiii nu trebuie să aducă de acasă jucării sau alte obiecte care nu sunt necesare.
Având în vedere cerința prevăzută în ordinul nr.1076/2020, prin care trebuie asigurată o suprafață minimă de 4,5 mp/copil, solicitarea de revenire în creșă va fi onorată în limita locurilor disponibile, raportate la spațiul existent în creșe.
De asemenea, facem precizarea că două dintre creșele noastre: Creșa Nr.4 ,,Scufița Roșie", situată pe str. Onisifor Ghibu nr. 16 și Creșa Nr. 7, ,,Albă ca Zăpada", situată pe str. Călugăreni nr. 4 A, rămân închise pe perioada verii din cauza lucrărilor de extindere care afectează și spațiul interior, în acest caz părinții urmând să se adreseze creșelor din proximitatea acestora.
,,În calitate de director al Direcției de Asistență Socială Oradea vă asigur de tot efortul meu și al echipei pe care o coordonez, ca bebelușii noștri să beneficieze de cele mai bune condiții de siguranță sanitară. Am achiziționat inclusiv lămpi bactericide pentru dezinfectarea aerului, însă, în calitate de mamă, consider că și copiii sunt vulnerabili din punct de vedere medical iar distanțarea socială nu este prea simplu de menținut atunci când vorbim despre vârste antepreșcolare, sens în care rog părinții să trateze cu responsabilitate măsurile pe care legislația le impune", Arina Moș, directorul executiv al D.A.S. Oradea.
Pentru informații suplimentare puteți contacta coordonatoarele creșelor la numerele de telefon de aici.
 
 
CERERE/DECLARAŢIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE
Subsemnatul/a _____________________________________________, domiciliat(ă) în localitatea ____________________, str. _____________________________________nr. ____ bl. ____, sc. ____, ap. ____, judeţul_________________ legitimat(ă) cu ____, seria _____ nr. _____, CNP _____________________________________________,
Email____________________părinte/reprezentant legal al antepreșcolarului _________________________________________________________________________ înscris la Creşa __________________________________, Grupa _________________,conform contractului de furnizare servicii de creșă încheiat cu DASO, nr__________din data_________ solicit revenirea ȋn aceeaşi colectivitate şi declar pe propria răspundere următoarele:
 
1. este necesară prezența zilnică la serviciu:
                       DA           NU
2. sunt părinte singur (dacă răspunsul este DA, nu se mai completează punctele: 3,5,7 ):
                       DA           NU
3. soțul/soția are loc de muncă stabil și este necesară prezența zilnică la serviciu a acestuia/eia:
                       DA           NU
4. am avut contact cu persoane suspecte/diagnosticate cu COVID 19:
                      DA           NU
5. soțul/soția a avut contact cu persoane suspecte/diagnosticate cu COVID 19:
                      DA           NU
6. prezint simptome specifice COVID 19 (tuse, febră, pierderea mirosului și/sau a gustului etc.):
                       DA          NU
7. sotul/soția prezintă simptome specifice COVID 19 (tuse, febră, pierderea mirosului și/sau a gustului etc.):
                        DA         NU
8. voi respecta regulile de igienă și de organizare internă, comunicate de creşă;
 
9. voi respecta programul creşei, comunicat de conducerea acesteia;
 
10. voi anunța imediat conducerea creşei, în cazul în care eu, o persoană din familie  sau o persoană cu care am interacționat recent a fost confirmată COVID 19;
 
11. am luat la cunoștință de riscurile cu privire la contactarea de boli infecto-contagioase, care pot decurge din frecventarea colectivității creșei de către copilul meu.
 
            La prezenta anexez următoarele:
-           Cartea de identitate a ambilor părinți, în original și fotocopie
-           Adeverință locul de muncă pentru ambii părinți, din care să reiasă că sunt activi profesional, respectiv nu au contractul de muncă suspendat
-           Adeverință medicală de reintrare în colectivitate a copilului prin care se confirmă că este clinic sănătos și poate frecventa colectivitatea creșei
-           Examenul coproparazitologic al copilului
 
Întocmită într-un exemplar, pe propria răspundere, cunoscând că falsul în declarații este  pedepsit conform legii.
 
    Data________________                                              Semnătura_______________

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 14:18:29 Ora standard a Europei de Est