Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 mai 2021
Ministrul Sorin Cîmpeanu: Sunt universități care se gândesc ca din toamnă să impună anumite condiții: Purtarea de combinezoane de către studenții nevaccinați. Susțin această variantă
Studenții nevaccinați ar putea fi obligați să se prezinte purtând combinezon dacă vor să participe fizic la ore din toamnă, pe când cei vaccinați vor putea să se deplaseze fără astfel de măsuri, iau în calcul unele universități din România, a declarat astăzi ministrul Educației Sorin Cîmpeanu în cadrul unui interviu de la Hotnews.ro. De asemenea, ministrul a adăugat că ar putea exista o prioritizare a studenților vaccinați la cazarea în cămine.
„Sunt unul dintre cei care susțin importanța prezenței fizice pentru derularea stagiilor de practică și activităților directe. Pentru asta, sunt universități care se gândesc ca din toamnă să nu facă rabat de la prezența fizică în cadrul orelor de laborator/lucrări practice și să impună o serie de condiții, spre exemplu participarea studenților vaccinați la aceste ore de laborator și lucrări practice, fără a fi îngrădit participarea studenților care nu sunt vaccinați. Studenții care nu se vor fi vaccinat în toamnă ar putea să aibă la dispoziție, spre exemplu, combinezoane de protecție pe care să le poarte pe tot parcursul programului didactic. Sunt câteva universități și eu personal susțin această variantă”, a declarat Cîmpeanu.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
23 martie 2021
1.*BREAKING
Anul școlar actual se va încheia pe 2 iulie pentru elevi și nu pe 18 iunie, cum era inițial, anunță ministrul Educației
Anul școlar actual se va încheia pe 2 iulie 2021 pentru elevi și nu pe 18 iunie, cum era inițial, anunță ministrul Educației. Sorin Cîmpeanu precizează că, practic, două săptămâni din vacanța de vară se mută în vacanța de primăvară.
„Finalul semestrului al II-lea se decalează două săptămâni. Vacanța de primăvară se prelungește cu două săptămâni. Se mută practic două săptămâni din vacanța de vară în vacanța de primăvară.
În loc să finalizăm semestrul al II-lea pe 18 iunie, se va încheia pe 2 iulie.
• elevii clasei a VIII-a care termină pe 25 iunie (în loc de 11 iunie),
• elevii clasei a XII-a care termină în 18 iunie (în loc de 4 iunie) și
• învățământul profesional și tehnic care termină pe 23 iulie (în loc de 9 iulie)
Dacă nu ar fi fost această variantă a prelungirii vacanței de primăvară cu două săptămâni și a mutării Evaluării Naționale pentru clasa a VIII-a după Bacalaureat, cu tot cu Admiterea la liceu, „ar fi fost destul de clară închiderea școlilor, inclusiv pentru derularea simulărilor”, a declarat ministrul Educației Sorin Cîmpeanu. Oficialul a dat exemplu că în București, școlile s-ar fi închis de mâine, dacă nu accepta această variantă.
Cîmpeanu a spus că dacă nu ar fi acceptat această modificare a structurii anului școlar, nu s-ar fi semnat modificarea ordinului comun de ministru, ordin pe care trebuia să îl semneze Vlad Voiculescu, ministrul Sănătății.

2.*OFICIAL
Ordinul de ministru comun, semnat de Vlad Voiculescu și Sorin Cîmpeanu, care prevede închiderea școlilor la intrarea localităților în carantină și nu la pragul de 6 la mie, a intrat în vigoare
Ordinul de ministru comun, semnat de Vlad Voiculescu și Sorin Cîmpeanu, care prevede închiderea școlilor la intrarea localităților în carantină și nu la pragul de 6 la mie, a intrat în vigoare prin publicarea în Monitorul Oficial, marți seara.
Ordinul nou prevede că scenariul de funcționare al unei unități de învățământ se va actualiza săptămânal, cu referința în fiecare zi de vineri, în funcție de evoluția epidemiologică, cu excepția situației în care localitatea intră în carantină”.

Raport de activitate (ianuarie-iulie 2020)

Deputat Cherecheș Florica

Raport de activitate (ianuarie-iulie 2020)

Activitatea mea de deputat, vicepreședinte al Comisiei pentru învățământ, știință, tineret și sport și secretar al Grupului de deputați PNL, în cifre: 164 de întrebări, 134 de luări de cuvânt, 94 de declarații politice, 108 propuneri legislative, din care, 22 au fost promulgate ca legi, 25 de moțiuni.

Am pornit în noul an cu multă speranță, cu un guvern PNL hotărât să schimbe fața României prin reforme în domeniile cheie ale economiei, învățământului, sănătății și transporturilor.
Pandemia COVID-19 a obligat însă, atât Guvernul, cât și Parlamentul să-și adapteze prioritățile, astfel că sănătatea românilor și desfășurarea activităților de orice fel, în condiții de siguranță sanitară, au devenit principalul obiectiv al ultimelor luni.
Activitatea parlamentară s-a mutat în mediul online, la fel ca multe alte activități desfășurate în această perioadă. Am participat în această perioadă, la dezbaterea unor proiecte importante de legi, prin care erau adoptate ordonanțele de guvern, emise pentru a răspunde necesităților apărute. De asemenea, am participat la dezbaterea unor legi populiste, care presupuneau un efort bugetar deosebit, fără studii de impact, propuse ori susținute de PSD, doar pentru a pune noi poveri pe umerii Guvernului care, oricum, a avut de luptat cu efectele pandemiei, reușind, totuși, să țină sub control situația, atâta vreme cât a avut pârghiile necesare. Măsurile bune luate la timp au reușit să evite o aglomerare a sistemului sanitar, contaminarea în masă a românilor și un număr ridicat de decese.
La începutul sesiunii parlamentare am depus o inițiativă de modificare a Legii de combatere a ambroziei, pentru ca legea aflată în vigoare să fie mai funcțională. Modificările aduse, promulgate deja de președinte, vor conduce la o luptă mai eficientă împotriva celei mai alergene plante din România, care face viața persoanelor alergice un calvar, pe toată perioada de vegetație a plantei.
În urmă cu doi ani, am început să atrag atenția asupra unui pericol de contaminare majoră pe care-l reprezintă cele două batale de reziduuri petroliere de pe raza comunei Derna și am depus o mulțime de memorii la câteva ministere, pentru a găsi soluția optimă pentru ecologizarea acestora. Din păcate, răspunsurile primite de la Guvernul PSD au fost mereu vagi, comisie după comisie analizând situația și atât. Am reluat în acest an seria consultărilor la ministere și la Administrația Fondului de Mediu, și încep să se întrezărească soluții, chiar dacă procesul nu este deloc simplu ori ieftin. Pe raza județului Bihor mai sunt câteva situri contaminate, pe lângă aceste batale, și preocuparea mea este să găsim o soluție potrivită pentru ecologizarea lor.
Dintre legile inițiate sau co-inițiate de mine și promulgate în această sesiune parlamentară, amintesc doar două: Legea pentru combaterea ambroziei și Legea prin care se acordă un stimulent educațional de 100 lei pe lună, în vederea participării la grădiniță a copiilor proveniți din familii care beneficiază de alocație pentru susținerea familiei, sau care au părinții absenți.
Pentru a întârzia răspândirea virusului și a proteja sănătatea elevilor, a familiilor acestora și a cadrelor didactice, toată activitatea didactică a fost mutată în spațiul virtual. Din păcate, unii copii nu s-au putut conecta la „Școala de acasă" din lipsa dispozitivelor sau a conexiunii la internet. M-am alăturat și eu eforturilor Guvernului și inițiativelor private de a le furniza acestor copii cele necesare continuării cursurilor online, și am dăruit 10 tablete conectate la internet pentru tot atâția elevi proveniți din familii cu mijloace limitate, din nordul județului Bihor.
În toată această perioadă, am preluat de la cetățeni diverse probleme, sugestii, propuneri concrete, pe care le-am transmis către Guvern, am stat de vorbă cu majoritatea miniștrilor, pentru a le aduce la cunoștință diverse situații, pentru a le cere să vină cu soluții sau să accepte propunerile noastre. Aceste discuții s-au materializat adesea în prevederi conținute în ordonanțe ori hotărâri de guvern, în metodologii și proceduri specifice, spre satisfacția celor care le-au sesizat, care au apreciat că sunt luați în serios și ascultați.
La începutul lunii februarie, împreună cu alți trei colegi din comisia de învățământ, am efectuat o vizită de lucru în Finlanda, pentru a observa sistemul lor de învățământ, și a prelua bunele lor practici în învățământul profesional.
În perioada următoare, continuă atât activitatea parlamentară în sesiune extraordinară, cât și consultările cu cetățeni și firme, audiențele pe diferite teme. Pentru că ne apropiem de alegerile locale, o mare parte a activității este dedicată vizitelor în teren, discuțiilor cu cetățenii, cu reprezentanții administrațiilor locale, cu candidații noștri.
Deputat Cherecheș Florica,
vicepreședinte Comisia pentru învățământ, știință, tineret și sport
președinte O.F.L. România

Trimite email

vineri, 18 iunie 2021