Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Acces online la educatie

La Centrul After School din Ioaniș

Acces online la educatie

La Centrul After School din Ioaniș al Asociației Caritas Eparhial Oradea, sunt înscriși 62 de copii de clasele I-IV care provin din familii sărace.

Aceștia nu au avut acces la educație în perioada în care școlile au fost închise din cauza crizei epidemiologice pentru că nu au mijloacele tehnologice de comunicare on-line. În condițiile în care ceilalți copii și-au continuat activitatea școlară participând la cursurile on-line, pentru copiii săraci, procesul educațional s-a oprit. Ei riscă și mai mult marginalizarea și sunt la un pas de a abandona școala. În această perioadă de criză copiii săraci nu au opțiuni. Acest lucru înseamnă că au nevoie de la profesorii de la centru și de tehnologie modernă.
Prin decizia președintelui Asociației Caritas Eparhial Oradea, pr. Olimpiu Todorean, cu data de 10 august 2020 s-a reluat activitatea la Centrul After School ,,Sfântul Martin" din Ioaniș ținându-se cont de recomandarea autorităților abilitate în contextul actual al epidemiei cu virusul COVID-19.
S-au luat măsuri de informare a tuturor angajaților și a copiilor care participă la activități de tip after school. Triajul epidemiologic al personalului angajat în unitate și al copiilor se efectuează zilnic la începutul programului, de către persoana desemnată anume în acest scop.
Efectivul de copii, pe fiecare clasă de ciclu primar a fost organizat în două grupe: grupa pară și grupa impară astfel încât să se permită reducerea numărului de copii în sală, iar distanța dintre ei să fie maximizată, fără a compromite funcționarea normală a activităților pedagogice. Numărul maxim admis, într-o sală de lucru, este de 9 copii, grupele alternând zilnic.
Materialul necesar pentru fiecare activitate este asigurat individual (instrumente de scris, caiete, cărți, etc.).
Se utilizează gadget-uri tip Tabletă pentru activitățile educaționale, și acestea sunt alocate fiecărui copil în parte și se păstrează pe masa de lucru.
Pentru a continua sprijinul acordat de câțiva ani copiilor am căutat soluții. Astfel, în această lună, 50 de tablete au ajuns la Centrul educațional în cadrul unui proiect care vizează asigurarea continuării procesului de educație în timpul pandemiei pentru copiii defavorizați, beneficiari ai Centrului After School din Ioaniș. Proiectul, în valoare de 12.500 euro este finanțat de KinderMissionsWerk, din Aachen, Germania, organizație parteneră, care a înțeles că fără aceste tablete, accesul la educație al acestor copii în condițiile realizării educației on line este zero.
Cu ajutorul tabletelor, profesorii de la centru vor oferi sprijin în această perioadă copiilor atât pe perioada vacanței (pentru a recupera ceea ce deja s-a predat on line), cât și pe perioada anului școlar. Profesorii de la centru și psihologi voluntari vor oferi sprijin emoțional și psihologic atât copiilor cât și familiilor acestora. Copiii și familiile lor vor primi informații corecte și în timp real despre evoluția situației de criză, despre virusul Covid-19 și despre măsurile de protejare a lor și a celor din jur. Copiii și educatorii vor putea desfășura în continuare, o mare parte din activitățile de la centru, în condiții de siguranță.
Un aspect care a fost tratat cu foarte mare responsabilitatea din partea Asociației Caritas Eparhial Oradea este siguranța on line a copiilor care vor utiliza aceste tablete luându-se toate măsurile necesare înainte de darea în folosință a tabletelor pentru ei, astfel încât să se afle permanent în siguranță.
O zi plină de trăiri profunde, bucurie și împlinire când ne-am revăzut, în sala de activități, după 5 luni. Îmi va rămâne în minte și suflet imaginea copiilor când au intrat nerăbdători în sala de grupă și pe fiecare bancă era câte o tabletă. Cu uimire, mirare și o explozie de bucurie au strâns tabletele în brațe. Cu atâta bucurie și fericire pe chip, îmi spuneau că acum au și ei tableta lor, că vor avea pe ce să învețe, că nu vor mai trebui să împartă cu frații lor, telefonul părinților pentru a face temele. Sunt mândră de ei, pentru că i-am văzut nerăbdători și dornici de a învăța, pentru că, cu toate că pe tabletă sunt și jocuri, ei au exersat la matematică. (Andraș Corina - coordonator centru)
Adela Popa Ghițulescu,
director executiv
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Acces online la educatie.

Trimite email
joi, 18 decembrie 2025 la 01:20:59 Ora standard a Europei de Est