Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

În Oradea, e de dorit, ca în 14 septembrie, preșcolarii și elevii din ciclul primar să înceapă anul școlar, participând direct la activități

Epidemiologic vorbind, școlile din Bihor sunt în scenariul ,,verde”

În Oradea, e de dorit, ca în 14 septembrie, preșcolarii și elevii din ciclul primar să înceapă anul școlar, participând direct la activități

Tot prioritar, se are în vedere participarea directă la cursuri, în cadrul școlilor, a elevilor din clasele a V-a și a VIII-a, a IX-a și a XII-a, din motive de relaționare la început de ciclu (cls. a V-a și a IX-a), respectiv pentru pregătirea examenelor naționale (cls. a VIII-a și a XII-a).

În atari condiții de pandemie, elevii claselor a VI-a, a VII-a, a X-a și a XI-a, ar urma să fie ,,sacrificați" în numele pandemiei, fiind nevoiți să îndure mai mult(e) decât ceilalți rigorile distanțării fizice și ale normelor de siguranță sanitare: organizarea activității didactice în două schimburi - o variantă; sau jumătate de clasă, participare directă la cursuri, în școală, iar cealaltă jumătate, online, după cum am aflat vineri (14 august 2020) de la inspectorul școlar general, domnul profesor dr. Virgil Blage.
Dar nimic nu este încă sigur și definitiv, chiar dacă au mai rămas două săptămâni până la începerea noului an școlar și o lună până la începerea cursurilor. Totul depinde de ordinul comun, de normele comune care urmează să fie elaborate de Ministerul Sănătății și Ministerul Educației și Cercetării.
,,Este foarte clar că majoritatea opiniei publice dorește ca școala (cursurile - n.n.) să se desfășoare în școală. La nivelul județului Bihor, 75% dintre școli (conducerile școlilor) intenționează să înceapă cursurile în școală. Ei  pot (directorii școlilor) să asigure condițiile participării directe a elevilor în condiții de siguranță maximă", a precizat inspectorul școlar general.
În cadrul conferinței de presă de vineri, generalul Inspectoratului Școlar Județean Bihor ne-a prezentat preocupările instituției cu privire la deschiderea noului an școlar, scenarii și situații în funcție de o realitate epidemiologică posibilă, date concrete colectate și puse la dispoziția Ministerului Educației. ,,Răspunsurile finale legate de cum va arăta școala în septembrie, vor fi oferite abia în preajma datei... (de 14 septembrie, adăugăm noi).
Se spune că în județul Bihor, există 205 unități de învățământ cu personalitate juridică, plus încă 543 de unități arondate, deci, un total de 748 de unități de învățământ, în care se desfășoară activități didactice în cadrul procesului instructiv-educativ (unitățile cu personalitate juridică: 100 de școli gimnaziale, cinci primare, 32 de grădinițe, cinci centre școlare de educație incluzivă, 52 de colegii și licee, șase unități postliceale, o unitate profesională, precum și patru instituții deconcentrate ale M.E.C.: Inspectoratul Școlar Județean, Casa Corpului Didactic, C.J. R.A.E. și Palatul Copiilor și Elevilor).
Există 5.022 de săli de clasă (plus 68); ar mai trebui 43 de săli
În urma inventarierii tuturor spațiilor care pot să fie utilizate în scop didactic, pentru a vedea câți elevi pot fi primiți în respectivele spații, respectând normele sanitare de distanțare fizică, în condiții de siguranță maximă, s-au obținut câteva date: 5.022 de săli de clasă (dar care nu vor putea fi folosite într-un singur schimb); vor fi școli care vor funcționa în două schimburi; numărul total de schimburi se ridică la 265; numărul formațiunilor de studiu care ar putea funcționa de la 1 septembrie 2020, conform planului de școlarizare aprobat, este de 4.345; numărul de formațiuni create suplimentar, prin reorganizarea colectivelor de elevi, impusă de nevoia păstrării distanței fizice, este de 1.127; 68 de săli, de spații de învățământ de care nu dispun unitățile școlare pot fi asigurate de unitățile administrativ teritoriale (U.A.T.). În schimb, există, totuși, un deficit de 43 de săli, un deficit absolut, după cum a subliniat generalul, care nu poate fi acoperit nici în școli și nici cu ajutorul U.A.T. Ni s-au dat și câte exemple de unități de învățământ în care ar mai fi nevoie de săli: Grădinița Nr. 28 (3 săli), Grădinița Nr. 54 (tot 3), Lic. Teologic Baptist ,,Emanuel" (3), Lic. din Dobrești (12), Șc. Gimnazială ,,D. Cantemir" Oradea (3), Școala Gimnazială din Tămășeu (4), Școala Gimnazială Nr. 11 din Oradea (9 săli)...
Ar mai fi nevoie de 405 posturi didactice suplimentare, plus 254,5 posturi pentru personalul nedidactic
În funcție de scenariile care vor fi adoptate, se pune problema creșterii numărului de posturi didactice (și nedidactice): 110 posturi didactice suplimentare în învățământul preșcolar, 129,5 în ciclul primar, 92,5 în ciclul gimnazial și 73 în cel liceal, în total 405 posturi didactice; la care se adaugă 254,5 posturi necesare pentru personalul nedidactic.
Decidenții scenariilor vor fi consiliile de administrație ale școlilor și reprezentanții autorităților locale
Scenariile care vor fi adoptate pentru fiecare școală în parte, vor fi decise de consiliile de administrație ale școlilor, după consultarea cu asociațiile de părinți, împreună cu reprezentanții autorităților locale. Scenariul stabilit va trebui apoi aprobat de Direcția de Sănătate Publică și Inspectoratul Școlar Județean.
,,Vom avea săli de clasă unde, spre exemplu, jumătate dintr-o formațiune va fi prezentă în școală, iar jumătate vor urmări cursurile de-acasă, în sistem de conferință. În acest sens, avem 1.234 de săli de clasă care permit transmiterea lecțiilor on-line. Dacă se va impune acest lucru, avem nevoie de 12.856 de echipamente, dispozitive electronice (tablete, laptopuri, PC-uri) pentru participarea on-line la lecții... În unitățile școlare cu personalitate juridică și în cele arondate, avem 5.037 de calculatoare aflate în cabinetele de informatică ale școlilor care pot fi utilizate de elevi și de profesori (pentru desfășurarea lecțiilor în sistem on-line). Din cele 748 de unități școlare, doar 238 dispun de conexiune gratuită la internet; 159 de școli nu dispun de computere accesibile elevilor"...
Potrivit dispozițiilor de la ministerul  de resort, școlile nu au voie să solicite sub nicio formă contribuția părinților pentru procurarea necesarului de echipamente, pentru platformă sau pentru alte costuri (cartele).
Cu directorii, lucrurile sunt clare, nu grave! ,,Sunt securizați pe pozițiile lor"!
De la conferința de prezentare a rezultatelor la Evaluarea Națională, lucrurile s-au mai așezat, iar tonul generalului a revenit la normal, date fiind reglementările în vigoare. ,,Până la momentul organizării concursurilor, toți suntem și vom fi detașați în interesul învățământului. În momentul de față, avem directori care ocupă posturile prin concurs, iar mandatele lor vor expira abia în 9 ianuarie 2021. Sunt securizați pe pozițiile lor! Avem apoi directori prin numire, până în 31 august 2020, când se încheie anul școlar. În cazul acestora (35 de directori și 30 de directori adjuncți), avem două alternative: fie li se dă detașare în continuare până la organizarea viitorului concurs, fie este numit de inspectorul școlar general, cu avizul consiliului de administrație al I.S.J. Bihor, un alt director (35 de directori: șapte în mediul urban și 28 în mediul rural; cinci la licee, 29 la școli gimnaziale și un director la grădiniță; 30 de directori adjuncți: 20 în mediul urban și 10 în mediul rural, 21 la licee și nouă la școli gimnaziale). ,,O bună parte își vor continua activitatea, mai ales dacă rezultatele lor și activitatea lor nu ridică niciun fel de probleme. Alți directori vor fi schimbați, înlocuiți. Unii s-au pensionat sau intenționează să se pensioneze de la 1 septembrie 2020. Modificările nu sunt spectaculoase, nu sunt multe. În 9 ianuarie, va fi o problemă mult mai delicată. Acolo va trebui făcută o analiză foarte serioasă, va depinde foarte mult și de evoluția situației sanitare", a conchis inspectorul școlar general, domnul profesor dr. Virgil Blage.
1.273 de candidați la a doua sesiune a Bacalaureatului
Cei 1.273 de candidați înscriși la cea de-a doua sesiune de susținere a examenului național de Bacalaureat vor fi grupați în 13 centre de examen, iar pentru evaluarea rezultatelor, au fost desemnate două centre zonale de evaluare, la Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia" și Școala Gimnazială ,,Oltea Doamna".
Din cele 32 de posturi titularizabile, au fost ocupate 20
Prezent la conferința de presă de vineri, domnul inspector școlar general adjunct Horea Abrudan (departamentul managementul resurselor umane) s-a referit la repartizarea titularilor (candidații care au luat examenul național de titularizare în învățământ). Din cele 32 de posturi prezentate în ședința publică, au fost ocupate 20, 12 necesitând, după caz, avize ale unor culte sau atestate mai speciale ori adresându-se anume unor etnii.
,,Miercuri, a avut loc o ședință de repartiție pentru cadrele didactice care au fost repartizate pe viabilitatea posturilor, ocazie cu care au mai fost repartizate 59 de cadre didactice. În concluzie, au devenit titulare 79 de cadre didactice (20+59). Ședințele de suplinire pe perioadă determinată pentru cei cu note peste 7 (șapte), vor avea loc în 20 și 21 august, iar pentru cei cu note sub 7 și din anii anteriori, în 26 și 28 august. Locul desfășurării nu se cunoaște încă. La 1 septembrie, ca în fiecare an, vom avea concursul județean, pentru cei cu note sub 5 și cei care nu s-au prezentat la concursul de titularizare", a precizat inspectorul școlar general adjunct Horea Abrudan.
Ovidiu Dan   

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 22:20:34 Ora de vară a Europei de Est