Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Măsurile luate de Primăria Oradea împreună cu Inspectoratul Şcolar, DSP și Prefectura Bihor pentru deschiderea școlilor

Luni, 31 august,

Măsurile luate de Primăria Oradea împreună cu Inspectoratul Şcolar, DSP și Prefectura Bihor pentru deschiderea școlilor

Primarul Ilie Bolojan, prefectul Dumitru Țiplea, inspectorul școlar general Virgil Blage și directorul Direcției de Sănătate Publică, dr. Daniela Rahotă au susținut luni, 31 august 2020, o conferință de presă cu privire la măsurile luate pentru deschiderea anului școlar în Oradea și județul Bihor în actualele condiții ale pandemiei de coronavirus.

„De câteva săptămâni, căutăm cele mai bune soluții pentru deschiderea noului an școlar în condiții de siguranță pentru cei 90.000 de elevi care urmează să revină la școală în județul Bihor.  Astfel, am ajuns la concluzia că, în județul nostru, ar trebui să revenim la clasă cu toți copiii, asigurându-se respectarea tuturor normelor sanitare. În acest sens, am emis un ordin privind constituirea unei comisii formate din reprezentanți ai Inspectoratului Școlar Județean, DSP și ISU Crișana, comisie care să verifice și să acorde consultanța necesară privind circuitele și măsurile sanitare care se impun pentru fiecare unitate de învățământ", a precizat Dumitru Țiplea, prefectul județului Bihor.
Inspectorul școlar general Virgil Blage a prezentat drept o certitudine începerea școlii la data de 14 septembrie, cu prezența fizică la cursuri, cu mențiunea că părinții care nu doresc participarea fizică a copilului la cursuri vor putea opta pentru școala online.
Astfel, încă din 12 august, Inspectoratul Școlar Județean avea informații că peste 75% din unitățile școlare din întreg județul Bihor sunt pregătite să înceapă fizic reluarea cursurilor. Dl Virgil Blage a specificat însă că acest procent variază în funcţie de mediul urban sau rural, în județ acest procent fiind mai ridicat, de 82%.
„La nivelul municipiului Oradea, lucrurile  sunt puțin mai complicate dat fiind numărul mare de elevi din școli, dar și aici, cu sprijinul autorităților locale, vom face față. Vă informăm că păstrăm un dialog permanent cu părinții și totodată avem în vedere asigurarea celor mai bune condiții, astfel încât sănătatea profesorilor și a elevilor să nu fie pusă în pericol", a precizat inspectorul școlar general.
Măşti gratuite şi dezinfectanţi pentru toţi elevii
În continuare, primarul Ilie Bolojan a prezentat măsurile luate de Primăria Oradea pentru deschiderea în condiții cât mai bune a unităților de învățământ.
În acest sens, pe ordinea de zi a Consiliului Local de luni s-a aflat un proiect de hotărâre privind o rectificare de buget, cu mențiunea că unul dintre punctele acestui proiect prevedea alocarea sumei de 330.000 euro pentru achiziția de măști, dezinfectanți și alte echipamente necesare deschiderii anului școlar în municipiul Oradea, în condiții de siguranță.
Aceste sume vor fi repartizate defalcat direct către conducerea școlilor, care se vor ocupa apoi de achiziția materialelor necesare.
„În urma discuțiilor purtate cu toți factorii implicați în deschiderea unităților de învățământ, am decis alocarea a 0,5 milioane lei pentru achiziția de măști. În acest sens, am avut două opțiuni: măști chirurgicale sau măști textile. Având în vedere faptul că măștile chirurgicale au un format standard, care nu ține cont de vârsta copiilor, vom recomanda școlilor achiziția de 5 măști reutilizabile/măști textile pentru fiecare copil înscris, astfel încât să asigurăm până la începerea anului școlar măști textile pentru toți copiii. De asemenea, avem o rezervă la nivelul Inspectoratului Școlar Județean, respectiv un stoc de 100.000 de măști chirurgicale pentru a acoperit tot necesarul de care va fi nevoie la începutul anului școlar. Totodată, o sumă de peste 1 milion de lei este destinată achiziției de materiale dezinfectante necesare atât pentru dezinfecția mâinilor, cât și a spațiilor din școli", a precizat primarul Ilie Bolojan.
După cum se știe, Guvernul a emis o ordonanță care permite ca anumite cheltuieli care trebuiesc făcute de autoritățile locale la acest început de an școlar, să fie decontate din fonduri UE, pe baza unor cereri de finanțare.
Tablete şi echipamente pentru şcoala online
După ce se va cunoaște numărul copiilor care nu vor putea participa fizic la școală și dacă se va lua o decizie la nivelul Inspectoratului Școlar Județean în ceea ce privește necesarul de tablete și echipamente necesare școlii online, Primăria Oradea se va ocupa de achiziția acestora. De altfel, la finalul primăverii, tot Primăria Oradea a achiziționat tabletele necesare școlii online pentru cazurile sociale.
De asemenea, vor mai fi puse la dispoziția școlilor din Oradea un număr de 100 de termometre necesare pentru realizarea triajului înaintea intrării la clasă. La recomandarea Direcției de Sănătate Publică, se vor achiziționa și 5 nebulizatoare, pentru ca în cazul apariției unor infectări să se poată interveni cu celeritate.
În finalul conferinței de presă, primarul Ilie Bolojan a completat: „Am luat decizia ca în Oradea să nu montăm policarbonat sau plexiglas pe bănci, în condițiile în care stau doi elevi într-o bancă, pentru că ar fi fost o măsură ineficientă, în condițiile în care impunem toate celelalte măsuri de siguranță amintite mai sus. A mai monta și astfel de dispozitive, în afara faptului că ele pot reprezenta un real pericol pentru copii prin posibila accidentare, ar fi fost și o cheltuială inutilă și o deteriorare inutilă a băncilor".
Tot în cadrul conferinței de presă de ieri, reprezentanții Prefecturii Bihor și ai DSP au anunțat deschiderea în interior, începând de marți, 1 septembrie 2020, a restaurantelor și a cafenelelor, în acele județe care au în ultimele două săptămâni o rată a infecțiilor pozitiv active sub 1,5% la 1000 de locuitori, rată calculată pe fiecare unitate administrativă în parte. Și în Oradea, restaurantele și cafenelele se vor deschide în interior începând de marți. (B.P.)

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 09:53:24 Ora de vară a Europei de Est