Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Despre misiune (răspunsuri)

137.ro - ,,Matematica este ca apa, pătrunde peste tot”

Despre misiune (răspunsuri)

Răspunsul la întrebările din articolul anterior (apărut în 30 august) este pozitiv şi ţinta este de a construi pilonii pe care să se sprijine fiecare copil, pentru a face faţă schimbării şi adaptării la situaţii noi.

Primul lucru care trebuie redat copiilor este încrederea, ea este generată de modul în care ştim să scoatem la lumină ceea ce are bun fiecare.
Apoi, contrar sistemului de învăţământ orientat unidirecţional, trebuie cultivată învăţarea integrată. Concentrarea pe o singură aptitudine nu-i oferă elevului imaginea întreagă despre o viaţă completă. Degeaba eşti un geniu în IT (chimie, fizică etc.), dacă eşti lipsit de empatie şi atitudine, la un moment dat nu vei avea scrupule în a face lucruri rele pentru bani „pentru că aşa a fost comanda". Este important ca fiecare să parcurgă drumul de la IQ la EQ şi invers.
Învăţarea  integrată nu înseamnă doar practica într-un anumit domeniu, ea presupune jocul transversal între ceea ce azi numim discipline sau domenii. Diversitatea generează experienţe multiple, lucru care permite învăţarea accelerată. Azi, diversitatea cunoaşte șapte variante de lucru, descoperite de Howard Gardner, ele poartă numele de inteligenţe multiple. Acestea combinate pot să genereze şi alte tipuri de inteligenţă.
Citind cele de mai jos vă puteţi face o imagine despre ce facem, dar şi despre ce se întâmplă cu copiii.
- Vă simţiţi confortabil când sunteţi întrebat cât face 7+8?
Probabil că o să zâmbiţi şi o să răspundeţi că da, nu aveţi nici o problemă în a da răspunsul!
- Acum spuneţi, vă rog, cât face 7+8 în baza 2?
Cum? Nu vă mai simţiţi confortabil?
La fel se simte şi un copil în clasa a V-a sau în clasa a VI-a când începe geometria. Noul „sistem de referinţă" în care este pus nu-l face să se simtă confortabil, iar geometria este percepută de majoritatea ca şi o altă dimensiune.
Exact la aceste lucruri ,,veghem", pentru ca învăţarea să se realizeze inteligent şi eficient pentru că dorim ca lucrurile să nu se mai desfăşoare precum în cele descrise mai jos.
Mergeţi la cineva cu bucurie şi speranţă! (Aşa se întâmplă în clasa I.) În prima zi vă serveşte la masă orez. Nici nu o să băgaţi în seamă asta chiar dacă nu vă place orezul. A doua zi însă primiţi tot orez. O să vă spuneţi „Este o întâmplare sau poate facem economie, a mai rămas de ieri". A treia zi, când vedeţi în farfurie orez, o să vă enervaţi. A patra zi orezul „servit" vă generează stres! Şi aşa mai departe.
Acuma, puneţi-vă în papucii copiilor şi spuneţi cum v-aţi simţi să primiţi timp de 8 ani, 10 ani (cei mai rezistenţi) sau 12 ani (încăpăţânaţii) zi de zi orez? Vi se mai pare anormal că se revoltă? Că nu mai au motivaţie? Că sunt sătui de un astfel de tratament? Posibil să greşesc, dar rezultatele de la examenele naţionale vorbesc foarte clar. Abandonul şcolar la fel!
Menirea unei  şcoli sănătoase nu este de a face din copii olimpici, iar care nu reuşesc sunt proşti, asta le dărâmă încrederea nu o zideşte. Un copil care este olimpic mai are nevoie de profesor sau profesorul are nevoie de el?  Pentru ce? Atunci când vorbim de educaţie nevoile cui căutăm să fie satisfăcute?
Din cele de mai sus şi din încă o mie de motive proiectul se adresează celor care s-au săturat de monotonie.
Ce „meniu" putem oferi?
Acela care poartă numele de învăţare naturală şi care nu vine în conflict cu modul de funcţionare a omului.
Sorin Andras

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 17:11:02 Ora de vară a Europei de Est