Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Un nou început la Școala Gimnazială „Dacia”

În ton cu vremurile și cu vremea, la 1 septembrie,

Un nou început la Școala Gimnazială „Dacia”

După ce în mod simbolic cu o zi înainte domnul prof. dr. Hava Florian de la Școala Gimnazială „Dacia" „a predat cheia managerială" unei noi generații, începând cu 1 septembrie 2020, un nou director, în persoana prof. Diana Carmen Cosman, titulară pe postul de informatică, preia conducerea unității, alături de colega sa, dir. adj. Diana Simina, profesor de limba și literatura română.

      În curtea școlii și în sala de sport a unității se adună voioși și vorbăreți (precum gureșele vrăbiuțe) să-și împărtășească emoții și bucurii, distinșii profesori  ai Școlii Gimnaziale „Dacia" care așteaptă să-l primească cu drag pe noul director, o colegă deosebită, cu ajutorul căreia fiecare dintre noi a transmis informațiile de la părinți și copii, sub formă de situații ce trebuiau raportate conducerii unității și apoi la inspectorat, pe toată perioada pandemiei ce a durat pe parcursul semestrului doi al anului școlar trecut.
  A fost o muncă de colaborare neîntreruptă și până târziu în noapte, între toți colegii, fostul director, dar și actualul manager. Așa sunt echipele care vor să țină sus ștacheta unei instituții, lucrează prin colaborare, fiecare ridicând pe umărul său cât poate și ajutând la bunul mers al unității cu ce se pricepe. Așa sunt oamenii pe care te poți baza și îți sunt alături la bine și la greu. Așa sunt dascălii în general, oameni cu suflet mare și conștiință curată, știind că au o misiune pe care numai lor le-a putut-o încredința Învățătorul Suprem și vor să-L respecte, ca să fie la rândul lor respectați, deoarece modelul care suntem noi pentru copiii noștri - azi, acela vor fi ei pentru viitoarele generații - mâine.
      La ora stabilită pentru Consiliul Profesoral mai deosebit, cel prin care domnul inspector școlar prof. Sâncelean Tiberiu a fost desemnat de I.S.J. Bihor pentru a aduce la cunoștință profesorilor de la Școala Gimnazială „Dacia" decizia de numire a noului director din unitatea dumnealor, cu toții s-au adunat, în deplină siguranță și ordine, după noile reguli, să-și susțină, ajute și aplaude viitorul manager.
      A fost un discurs scurt, dar cu multe emoții și încărcătură sufletească din partea participanților, fiecare dorind tuturor un an școlar plin de rezultate foarte bune prin care elevii să fie în centrul actului educațional, iar părinții și toți profesorii să fie mândri de ei.
Au urmat felicitările și urările pentru noul mandat și an școlar din partea celor prezenți, iar după plecarea d-lui inspector, colegele noastre manager au dat startul agendei cu ordinea de zi pentru multele sarcini ce le vor avea de realizat împreună cu echipa care a venit cu propuneri, idei și ... cu două aranjamente de flori pentru merituoasele noastre dăscălițe director.
S-au început propunerile pentru fiecare comisie, dar și pentru Consiliul de Administrație al școlii, pentru organizarea claselor și a ședințelor cu părinții ce vor urma, informarea la timp și cu folos a tuturor și pentru continuarea comunicării eficiente cu fiecare clasă, diriginte și copii pentru care s-au realizat grupuri de informare.
Când toate erau spre final a venit și o ploaie curată ca o binecuvântare ca să spele praful din curtea școlii și să dea speranța unui aer proaspăt de toamnă, când la Școala Gimnazială „Dacia" se vor număra bobocii, rezultatele bune și oamenii care ne vor aduce peste ani și ani, noi generații de profesori care să preia cârma acestei instituții.
Până atunci, ca profesor de sprijin, doresc noii conduceri - celor două Diane - zeițe ale frumuseții și înțelepciunii - vechii și noii „Dacii" , multă răbdare, iscusință și sănătate pentru a aduce zile roz (precum culoarea clădirii instituției) celor care învață aici și le îndemn să nu uite să ceară ajutorul și sprijinul echipei minunate, ori de câte ori este nevoie, fiindcă o au aproape!
Tuturor vă doresc multă sănătate și Bunul Dumnezeu să ne ajute și în acest an școlar!
Prof. Maria Serafim
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Un nou început la Școala Gimnazială „Dacia”.

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 01:50:58 Ora standard a Europei de Est