Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Prima zi de școală ... văzută prin ochii a două generații de elevi!

Un început „altfel”, în vremuri de pandemie!

Prima zi de școală ... văzută prin ochii a două generații de elevi!

Un înțelept spunea: „Fă Rai din ce ai!", în traducere liberă, încearcă să le oferi celor pe care îi ai în grijă tot ceea ce poți și știi mai bine, astfel încât să-i motivezi să revină cu drag la școală și a doua, a treia... și în ultima zi din semestrul doi... din iunie. Utopic... ar zice multă lume, care vede acest început de an școlar destul de anevoios și în culori șterse.

Dacă schimbarea „culorilor" nu vine de la noi, dascălii, ce pretenție putem avea de la niște școlărei și așa foarte emoționați pentru că azi (ieri, 14 septembrie 2020 - n.n.), au intrat pentru prima dată pe poarta școlii?
Pentru mine, fiecare an este altfel, văd și simt cum îmi cresc copiii de acasă..., azi termină o generație de cinci ani, pentru ca apoi, o alta să îi ia locul! Dar oare, chiar îi poate lua locul întru totul? Putem oare șterge cu buretele tabla sufletului ultimilor cinci ani, în care am investit atâtea sentimente, putem rearanja piesele pe tabla de șah pentru următorul joc într-o clipă? La care deget de la mână ai putea renunța? La niciunul, fiecare are rolul lui, este important fiecare în egală măsură... De aceea, azi, nu mă voi putea referi doar la noile albinuțe „descurcărețe"- căci din acest an suntem clasa pregătitoare D, fără a pomeni de ai mei zumzărei, care au avut azi prima lor oră de dirigenție, prima zi din ciclul gimnazial.
Dar, să începem cu începutul.... văzându-i pe cei mititei, așteptând nerăbdători să facă cunoștință cu doamna învățătoare, de care mulți au auzit doar, să vadă cu cine din grupă sau de la grădiniță au nimerit (la propriu) în clasă; m-am întrebat imediat, cu nostalgie, derulând în minte, dacă și cei de acum cinci ani, prima mea generație de cinci stele (cum îmi place mie să le spun) au fost tot atât de prichindei..., păream un Gulliver feminin, rătăcit într-o țară a piticilor... Și acești prichindei ajung să ne dea lecții de viață - au respectat cu strictețe regulile impuse de vremurile actuale: și-au păstrat măștile pe față, chiar dacă erau vădit incomodați de ele, s-au dezinfectat de câte ori a fost nevoie, au păstrat distanța dintre ei, nu și-au atins decât locul, băncuța și obiectele personale... adică au arătat adulților că nimic nu e imposibil. M-au impresionat cu dezinvoltura cu care au răspuns întrebărilor mele, de parcă ar fi găsit undeva și răspunsurile corecte la aceste întrebări, cu extraordinara lor putere de adaptare la nou... Ce mai! Niște adorabili care te molipsesc cu buna lor dispoziție, încât abia să aștepți să-i revezi. Și uite-așa, timpul a trecut pe nesimțite, iar cele două grupe de zumzărei au reținut din prima că „Sunt albinuțe zâmbitoare/ În clasa pregătitoare!". Tot ei au găsit o serie de atribute noii litere D: descurcăreți - am zis eu, deștepți, dinamici, drăgălași, dulci, dragi...au completat ei. M-am bucurat teribil să îi aud că ar mai fi vrut să stea, că prima zi s-a terminat prea repede!
Ajunsă acasă, am primit mesaje și telefoane de la cei care așteptau nerăbdători să îmi împărtășească, așa cum obișnuiam noi să facem în toate, cum a fost prima zi de gimnaziu, prima impresie lăsată de doamna dirigintă. Și pentru că nu reușeam să vorbesc cu toți, am hotărât pe loc să ne întâlnim virtual pe Zoom, pentru a ne vedea cu toții - intraseră și ei în serii separate, organizați în clase diferite... la școli noi, unii. Nu are rost să vă povestesc despre cât de emoționantă a fost revederea noastră, pentru că mă tem că nu mi-aș găsi cuvinte potrivite. Cert este că am reușit să creez o familie de prieteni, uniți, cu dor sincer unii de alții, fiecare așteptând să ne spună câte ceva de la prima oră de dirigenție. Ba mai mult, m-au întrebat cum s-ar putea numi prima oră de „dirigenție" cu doamna învățătoare? ...oră de „învățătorie"?!
Am depănat amintiri amuzante, din ciclul: Vă amintiți cum/când...? iar pentru „cunoscători" am putea da titluri sugestive pentru năzbâtiile făcute: Pantofii zburători, În căutarea dințișorului fermecat, Cum scoatem, prin magie, un dinte în două secunde?, Joaca de-a detectivul etc. Sinceritatea lor firească, emoția și bucuria revederii, cuvintele lor calde: „Sperăm ca și cei de acum să vă iubească așa cum vă iubim noi!", dorința de a ne face un obicei, de a ne întâlni on-line o dată pe săptămână o perioadă, toate acestea îmi întăresc convingerea că nu mi-am ales greșit profesia.
Eu vreau să le amintesc doar că am deplină încredere în echipa de învingători pe care am modelat-o; sunt convinsă că se vor adapta ușor în noul an și în noul ciclu de învățământ, respectând cele învățate: perseverență, conștiinciozitate, răbdare și atenție. Sănătate, succes și spor în toate, dragii mei copii deștepți, cărora le spuneam în urmă cu un an care este diferența dintre a avea cărți și a avea carte: „Una este să ai cărți/ Alta este să ai carte./ Însă, pe de altă parte,/ Dragii mei copii deștepți,/ Cine vrea să aibă carte/ Trece mai întâi prin cărți!"
Ei sunt, până la urmă, cartea mea de vizită!
Prof. Cristiana Vidican,
Școala Gimnazială ,,Oltea Doamna"
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Prima zi de școală ... văzută prin ochii a două generații de elevi!

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 09:13:59 Ora de vară a Europei de Est