Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Un nou director la Școala Gimnazială Nr. 16 din Oradea

Un nou început, în anul școlar 2020-2021,

Un nou director la Școala Gimnazială Nr. 16 din Oradea

Începând cu acest an școlar 2020-2021 și cu modificările care au avut loc în educație de când a început pandemia, acelea de a utiliza în învățare o metodă mai modernă (online), Școala Gimnazială Nr. 16 a suferit o modificare majoră.

Predarea ștafetei, la pensionare, din partea domnului director, prof. Mircea Gârba, după 31 de ani de directorat (fiind, probabil, cel mai longeviv director al județului nostru sau poate și din alte județe) către noul director, prof. Cristian Bugle, este un imbold pentru colegul nostru, de a ține sus ștacheta școlii, de a-și asuma curajul misiunii sacre în a călăuzi pașii spre cunoaștere și devenire a generațiilor de copii și profesori, fiind mândru de misiunea încredințată. Sunt cuvinte de suflet inscripționate pe placheta înmânată de colegi, domnului director, prof. Mircea Gîrba, pentru ca noi să continuăm ceea ce a funcționat și pentru a da respectul cuvenit celor care îl merită. Toată stima și respectul din partea colectivului de profesori și părinți al Școlii Gimnaziale Nr. 16,  domnule director Mircea Gârba!
14 septembrie 2020 - un nou început!
14 septembrie - zi de mare sărbătoare (la propriu și la figurat; întâi de toate este ziua Înălțării Sfintei Cruci și apoi ziua deschiderii anului școlar 2020-2021), sub îndrumarea noului manager, profesor Cristian Bugle, alături de directorul  adjunct, prof. de matematică Debrenti Attila Șandor.
Conform reglementărilor emise de autorități cu privire la normele de igienă și sănătate, dar și de distanțare socială pe tot parcursul pandemiei, actuala conducere a reușit să întocmească un plan de respectare a rutinei stabilite transmițându-l atât profesorilor cât și părinților, acela de împărțire a efectivelor claselor în grupuri mai mici (acolo unde este cazul).
 Din rutina zilnică va face parte spălarea frecventă a mâinilor, ori de câte ori este nevoie (având la dispoziție dezinfectant în fiecare sală de clasă sau grup sanitar, dar și la intrările în școală), personalul didactic, nedidactic, auxiliar și elevii trebuie să poarte mască în toate spațiile interioare, toate sălile de clasă vor fi dezinfectate cu soluții speciale și igienizate de mai multe ori pe zi, iar părinții/aparținătorii nu vor avea acces în unitatea de învățământ și nu vor însoți copiii în clădirea acesteia, cu excepția cazurilor speciale, pentru care se fac cereri  spre conducerea școlii.
Prima zi de școală este unică, întotdeauna, pentru toți. Astfel, elevii claselor pregătitoare care au pășit pentru prima dată pe porțile școlii noastre, au fost preluați de doamnele învățătoare: prof. Corina Gârba, Amalia Farcaș, Monica Blag și Florica Bisorca dumnealor realizând pe toată perioada întâlnirii, familiarizarea copiilor cu școala, obiectele școlarului și stabilind rutina ce se impune.
La fel și celelalte cadre didactice au primit elevii după programul stabilit pe ore, cu accesul în școală pe cele trei intrări, stabilind rutine și împărțindu-le orarul și manualele, dar și câte o mică atenție (un pliant sau semn de carte, diplomele din anul anterior).
Toate holurile școlii sunt însemnate cu despărțitoare marcând distanța permisă, săgeți de intrare și ieșire pentru a nu se crea aglomerație și haos.
În acest decor, l-am surprins azi (ieri - n.n.) pe actualul manager,  director Cristian Bugle, într-o ținută elegantă, puțin emoționat, dar primind cu căldură elevii adresându-le cuvinte frumoase și încurajându-i să fie atenți la regulile stabilite de profesori, dar și la toate informațiile primite. De asemenea, a făcut un tur de școală, salutând și urând bun venit tuturor celor pe care nu i-a întâmpinat personal.
Pe domnul director adjunct, prof. Debrenti Attila Șandor, l-am găsit la calculator, dânsul fiind responsabil cu partea de logistică și ce ține de partea informatizată a comunicării, atât către profesori, personalului nedidactic și auxiliar, dar mai ales cu ordinea cifrelor din situațiile statistice.
Am intrat la secretariat, unde doamnele secretare Gina Abrudan și Claudia Cristina Filip încearcă să răspundă prompt tuturor părinților și profesorilor, care au de rezolvat acte la început de an școlar, apoi la contabilitate, unde doamnele Florentina Clara Ponta și Iordan Andra, cu măiestrie manageriază finanțele și administrarea unității; cea mai solicitată în atari condiții era doamna asistentă medicală Cristina Duca.
În cabinetul de consiliere, alături de doamna psiholog prof. Gabriela Chiș,își petrec timpul cu folos, consiliind copiii și părinții prof. itinerant/de sprijin Szekely Anamaria și subsemnata, cu atribuții exacte în consiliere, dar și de mediere între elevi, părinți și profesori. În prima zi de școală, tot personalul didactic, nedidactic și auxiliar este la datorie, alături de elevii școlii; dragi elevi, ȘCOALA PRINDE VIAȚĂ DOAR CÂND SUNTEȚI VOI ÎN EA, după cum scria o colegă pe tablă, în așteptarea elevilor.
Cu urarea Bun venit, toamnă și bun venit la școală, dragi elevi și colegi, să începem să construim un nou itinerar al cunoașterii și dezvoltării personale!
Să fim binecuvântați de Bunul Dumnezeu și să ne ajute cu înțelepciune, sănătate și răbdare pe fiecare să ducem la bun sfârșit noul an școlar pe care l-am deschis astăzi, 14 septembrie, cu toții, ca o mare familie unită, având același scop și ideal educațional!
Profesor itinerant/de sprijin
Maria Serafim
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Un nou director la Școala Gimnazială Nr. 16 din Oradea.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 09:57:49 Ora de vară a Europei de Est