Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Un nou director la Școala Gimnazială Nr. 16 din Oradea

Un nou început, în anul școlar 2020-2021,

Un nou director la Școala Gimnazială Nr. 16 din Oradea

Începând cu acest an școlar 2020-2021 și cu modificările care au avut loc în educație de când a început pandemia, acelea de a utiliza în învățare o metodă mai modernă (online), Școala Gimnazială Nr. 16 a suferit o modificare majoră.

Predarea ștafetei, la pensionare, din partea domnului director, prof. Mircea Gârba, după 31 de ani de directorat (fiind, probabil, cel mai longeviv director al județului nostru sau poate și din alte județe) către noul director, prof. Cristian Bugle, este un imbold pentru colegul nostru, de a ține sus ștacheta școlii, de a-și asuma curajul misiunii sacre în a călăuzi pașii spre cunoaștere și devenire a generațiilor de copii și profesori, fiind mândru de misiunea încredințată. Sunt cuvinte de suflet inscripționate pe placheta înmânată de colegi, domnului director, prof. Mircea Gîrba, pentru ca noi să continuăm ceea ce a funcționat și pentru a da respectul cuvenit celor care îl merită. Toată stima și respectul din partea colectivului de profesori și părinți al Școlii Gimnaziale Nr. 16,  domnule director Mircea Gârba!
14 septembrie 2020 - un nou început!
14 septembrie - zi de mare sărbătoare (la propriu și la figurat; întâi de toate este ziua Înălțării Sfintei Cruci și apoi ziua deschiderii anului școlar 2020-2021), sub îndrumarea noului manager, profesor Cristian Bugle, alături de directorul  adjunct, prof. de matematică Debrenti Attila Șandor.
Conform reglementărilor emise de autorități cu privire la normele de igienă și sănătate, dar și de distanțare socială pe tot parcursul pandemiei, actuala conducere a reușit să întocmească un plan de respectare a rutinei stabilite transmițându-l atât profesorilor cât și părinților, acela de împărțire a efectivelor claselor în grupuri mai mici (acolo unde este cazul).
 Din rutina zilnică va face parte spălarea frecventă a mâinilor, ori de câte ori este nevoie (având la dispoziție dezinfectant în fiecare sală de clasă sau grup sanitar, dar și la intrările în școală), personalul didactic, nedidactic, auxiliar și elevii trebuie să poarte mască în toate spațiile interioare, toate sălile de clasă vor fi dezinfectate cu soluții speciale și igienizate de mai multe ori pe zi, iar părinții/aparținătorii nu vor avea acces în unitatea de învățământ și nu vor însoți copiii în clădirea acesteia, cu excepția cazurilor speciale, pentru care se fac cereri  spre conducerea școlii.
Prima zi de școală este unică, întotdeauna, pentru toți. Astfel, elevii claselor pregătitoare care au pășit pentru prima dată pe porțile școlii noastre, au fost preluați de doamnele învățătoare: prof. Corina Gârba, Amalia Farcaș, Monica Blag și Florica Bisorca dumnealor realizând pe toată perioada întâlnirii, familiarizarea copiilor cu școala, obiectele școlarului și stabilind rutina ce se impune.
La fel și celelalte cadre didactice au primit elevii după programul stabilit pe ore, cu accesul în școală pe cele trei intrări, stabilind rutine și împărțindu-le orarul și manualele, dar și câte o mică atenție (un pliant sau semn de carte, diplomele din anul anterior).
Toate holurile școlii sunt însemnate cu despărțitoare marcând distanța permisă, săgeți de intrare și ieșire pentru a nu se crea aglomerație și haos.
În acest decor, l-am surprins azi (ieri - n.n.) pe actualul manager,  director Cristian Bugle, într-o ținută elegantă, puțin emoționat, dar primind cu căldură elevii adresându-le cuvinte frumoase și încurajându-i să fie atenți la regulile stabilite de profesori, dar și la toate informațiile primite. De asemenea, a făcut un tur de școală, salutând și urând bun venit tuturor celor pe care nu i-a întâmpinat personal.
Pe domnul director adjunct, prof. Debrenti Attila Șandor, l-am găsit la calculator, dânsul fiind responsabil cu partea de logistică și ce ține de partea informatizată a comunicării, atât către profesori, personalului nedidactic și auxiliar, dar mai ales cu ordinea cifrelor din situațiile statistice.
Am intrat la secretariat, unde doamnele secretare Gina Abrudan și Claudia Cristina Filip încearcă să răspundă prompt tuturor părinților și profesorilor, care au de rezolvat acte la început de an școlar, apoi la contabilitate, unde doamnele Florentina Clara Ponta și Iordan Andra, cu măiestrie manageriază finanțele și administrarea unității; cea mai solicitată în atari condiții era doamna asistentă medicală Cristina Duca.
În cabinetul de consiliere, alături de doamna psiholog prof. Gabriela Chiș,își petrec timpul cu folos, consiliind copiii și părinții prof. itinerant/de sprijin Szekely Anamaria și subsemnata, cu atribuții exacte în consiliere, dar și de mediere între elevi, părinți și profesori. În prima zi de școală, tot personalul didactic, nedidactic și auxiliar este la datorie, alături de elevii școlii; dragi elevi, ȘCOALA PRINDE VIAȚĂ DOAR CÂND SUNTEȚI VOI ÎN EA, după cum scria o colegă pe tablă, în așteptarea elevilor.
Cu urarea Bun venit, toamnă și bun venit la școală, dragi elevi și colegi, să începem să construim un nou itinerar al cunoașterii și dezvoltării personale!
Să fim binecuvântați de Bunul Dumnezeu și să ne ajute cu înțelepciune, sănătate și răbdare pe fiecare să ducem la bun sfârșit noul an școlar pe care l-am deschis astăzi, 14 septembrie, cu toții, ca o mare familie unită, având același scop și ideal educațional!
Profesor itinerant/de sprijin
Maria Serafim
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Un nou director la Școala Gimnazială Nr. 16 din Oradea.

Trimite email
joi, 18 decembrie 2025 la 03:29:14 Ora standard a Europei de Est