Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Un nou director la Școala Gimnazială Nr. 16 din Oradea

Un nou început, în anul școlar 2020-2021,

Un nou director la Școala Gimnazială Nr. 16 din Oradea

Începând cu acest an școlar 2020-2021 și cu modificările care au avut loc în educație de când a început pandemia, acelea de a utiliza în învățare o metodă mai modernă (online), Școala Gimnazială Nr. 16 a suferit o modificare majoră.

Predarea ștafetei, la pensionare, din partea domnului director, prof. Mircea Gârba, după 31 de ani de directorat (fiind, probabil, cel mai longeviv director al județului nostru sau poate și din alte județe) către noul director, prof. Cristian Bugle, este un imbold pentru colegul nostru, de a ține sus ștacheta școlii, de a-și asuma curajul misiunii sacre în a călăuzi pașii spre cunoaștere și devenire a generațiilor de copii și profesori, fiind mândru de misiunea încredințată. Sunt cuvinte de suflet inscripționate pe placheta înmânată de colegi, domnului director, prof. Mircea Gîrba, pentru ca noi să continuăm ceea ce a funcționat și pentru a da respectul cuvenit celor care îl merită. Toată stima și respectul din partea colectivului de profesori și părinți al Școlii Gimnaziale Nr. 16,  domnule director Mircea Gârba!
14 septembrie 2020 - un nou început!
14 septembrie - zi de mare sărbătoare (la propriu și la figurat; întâi de toate este ziua Înălțării Sfintei Cruci și apoi ziua deschiderii anului școlar 2020-2021), sub îndrumarea noului manager, profesor Cristian Bugle, alături de directorul  adjunct, prof. de matematică Debrenti Attila Șandor.
Conform reglementărilor emise de autorități cu privire la normele de igienă și sănătate, dar și de distanțare socială pe tot parcursul pandemiei, actuala conducere a reușit să întocmească un plan de respectare a rutinei stabilite transmițându-l atât profesorilor cât și părinților, acela de împărțire a efectivelor claselor în grupuri mai mici (acolo unde este cazul).
 Din rutina zilnică va face parte spălarea frecventă a mâinilor, ori de câte ori este nevoie (având la dispoziție dezinfectant în fiecare sală de clasă sau grup sanitar, dar și la intrările în școală), personalul didactic, nedidactic, auxiliar și elevii trebuie să poarte mască în toate spațiile interioare, toate sălile de clasă vor fi dezinfectate cu soluții speciale și igienizate de mai multe ori pe zi, iar părinții/aparținătorii nu vor avea acces în unitatea de învățământ și nu vor însoți copiii în clădirea acesteia, cu excepția cazurilor speciale, pentru care se fac cereri  spre conducerea școlii.
Prima zi de școală este unică, întotdeauna, pentru toți. Astfel, elevii claselor pregătitoare care au pășit pentru prima dată pe porțile școlii noastre, au fost preluați de doamnele învățătoare: prof. Corina Gârba, Amalia Farcaș, Monica Blag și Florica Bisorca dumnealor realizând pe toată perioada întâlnirii, familiarizarea copiilor cu școala, obiectele școlarului și stabilind rutina ce se impune.
La fel și celelalte cadre didactice au primit elevii după programul stabilit pe ore, cu accesul în școală pe cele trei intrări, stabilind rutine și împărțindu-le orarul și manualele, dar și câte o mică atenție (un pliant sau semn de carte, diplomele din anul anterior).
Toate holurile școlii sunt însemnate cu despărțitoare marcând distanța permisă, săgeți de intrare și ieșire pentru a nu se crea aglomerație și haos.
În acest decor, l-am surprins azi (ieri - n.n.) pe actualul manager,  director Cristian Bugle, într-o ținută elegantă, puțin emoționat, dar primind cu căldură elevii adresându-le cuvinte frumoase și încurajându-i să fie atenți la regulile stabilite de profesori, dar și la toate informațiile primite. De asemenea, a făcut un tur de școală, salutând și urând bun venit tuturor celor pe care nu i-a întâmpinat personal.
Pe domnul director adjunct, prof. Debrenti Attila Șandor, l-am găsit la calculator, dânsul fiind responsabil cu partea de logistică și ce ține de partea informatizată a comunicării, atât către profesori, personalului nedidactic și auxiliar, dar mai ales cu ordinea cifrelor din situațiile statistice.
Am intrat la secretariat, unde doamnele secretare Gina Abrudan și Claudia Cristina Filip încearcă să răspundă prompt tuturor părinților și profesorilor, care au de rezolvat acte la început de an școlar, apoi la contabilitate, unde doamnele Florentina Clara Ponta și Iordan Andra, cu măiestrie manageriază finanțele și administrarea unității; cea mai solicitată în atari condiții era doamna asistentă medicală Cristina Duca.
În cabinetul de consiliere, alături de doamna psiholog prof. Gabriela Chiș,își petrec timpul cu folos, consiliind copiii și părinții prof. itinerant/de sprijin Szekely Anamaria și subsemnata, cu atribuții exacte în consiliere, dar și de mediere între elevi, părinți și profesori. În prima zi de școală, tot personalul didactic, nedidactic și auxiliar este la datorie, alături de elevii școlii; dragi elevi, ȘCOALA PRINDE VIAȚĂ DOAR CÂND SUNTEȚI VOI ÎN EA, după cum scria o colegă pe tablă, în așteptarea elevilor.
Cu urarea Bun venit, toamnă și bun venit la școală, dragi elevi și colegi, să începem să construim un nou itinerar al cunoașterii și dezvoltării personale!
Să fim binecuvântați de Bunul Dumnezeu și să ne ajute cu înțelepciune, sănătate și răbdare pe fiecare să ducem la bun sfârșit noul an școlar pe care l-am deschis astăzi, 14 septembrie, cu toții, ca o mare familie unită, având același scop și ideal educațional!
Profesor itinerant/de sprijin
Maria Serafim
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Un nou director la Școala Gimnazială Nr. 16 din Oradea.

Trimite email
sâmbătă, 1 noiembrie 2025, 15:06:58 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Duminică, 23 noiembrie,
AZTECA - Lansare ,,ÎNGER & D3MON" la Quantic, București.
Deci: duminică, 23 noiembrie 2025, de la ora 19.00 - Înger și demon...