Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Adaptarea copiilor la creşă

Şcoala părinţilor continuă în mediul online

Adaptarea copiilor la creşă

Primăria municipiului Oradea și Direcţia de Asistenţă Socială Oradea susţin programul de educație timpurie, pentru a veni în sprijinul familiilor active din municipiu.

 Creşele oferă servicii de educaţie şi îngrijire pentru copiii cu vârsta cuprinsă între 10 luni şi 3 ani ai căror părinţi sunt angajaţi, în limita numărului de locuri disponibile.
Personalul din cadrul creşelor este specializat în creşterea, dezvoltarea, educarea, îngrijirea  şi asistenţa medicală a copiilor. Experienţa profesională a personalului si dăruirea pentru ceea ce fac sunt elementele cheie care uşurează procesul de adaptare a copiilor la creşă. Alături de acestea, colaborarea personalului cu părinţii este importantă în acomodarea copiilor.
Începutul creşei reprezintă pentru cei mai mulţi părinţi o perioadă stresantă, în care copilul învaţă să spună ,,La revedere!" părinţilor, să interacţioneze cu personalul creşei şi cu ceilalţi copii.  
Mediul şi rutina din creşă sunt astfel organizate încât să faciliteze procesul de adaptare. Atât părintele, cât şi copilul, trăiesc emoţii puternice în aceste momente şi este necesar să le verbalizăm: ,,Ştiu că îţi este dor de mami. Şi ei îi este dor de tine ".    
Atașamentul este un proces psihic care se dezvoltă încă dinainte de naștere între mamă și copilul ei. Copilul reacționează sensibil la mișcările, atingerile, dispozițiile, ritmul și intonațiile mamei, trăiește odată cu ea bucuriile și supărările ei. Atașamentul reprezintă în esență apropierea preferențială, dezinteresată și aproape inconștientă a copilului față de alte persoane.
Ataşamentul se dezvoltă în mai multe etape; dacă până la șase săptămâni este reprezentat de răspunsuri reflexe, în jurul vârstei de un an şi jumătate - 2 ani, copilul manifestă un ataşament evident faţă de mamă, moment în care poate manifesta anxietate de separare. În jurul vârstei de 3 ani se formează un palier mai matur, copilul are capacitatea de a anticipa întoarcerea părintelui, astfel va suporta mai uşor separarea. Odată cu dezvoltarea limbajului, copilul îşi exprimă emoţiile mult mai uşor, fapt ce facilitează adaptarea copilului.
Copiii reușesc să se adapteze uşor la schimbările de mediu şi la noua rutină. Este important să fim consecvenţi în implementarea rutinei, să îi ajutăm pe copii să anticipeze următorul pas, astfel le dăm impresia de control şi siguranţă.  
Recomandăm părinţilor să pregătească copiii pentru adaptarea la creşă exersând despărţirea în medii familiare pe perioadă scurtă, crescândă. Uneori copiii plâng la momentul despărţirii sau revederii; e normal şi firesc; ei traversează o schimbare majoră.
Reacţiile copiilor la aceste schimbări sunt diferite. Despărţirile duc la: stres şi frica de a nu fi părăsiţi, ei încep să fie neliniştiţi, plâng când părintele iese din câmpul lor vizual; la frică și panică; ca reacție de adaptare, la despărţire; la furie și supărare: formă de protest a copilului la despărţire, precum şi o modalitate de exprimare a dorinţei ca părintele să se întoarcă. După un timp comportamentul va înceta de la sine, copilul reuşeşte să îşi distragă atenţia prin jocuri, activităţi şi interacţiunea cu ceilalţi.
La unii copii apare disperare și apatie: copiii care nu au mecanisme de autoreglare emoţională ajung să fie epuizaţi de dorinţa de a se întoarce la părinte, ulterior acesta interacţionează tot mai puţin cu cei din jur si se retrage în sine. În acest stadiu apare rigiditatea fizică, iar personalul creşei va găsi modalităţi prin care copilul să se relaxeze (oferirea jucăriei preferate, jocul cu apa, cântecul preferat etc.).
Adaptarea la creşă vine uneori cu schimbări comportamentale: mănâncă mai puţin, se trezeşte frecvent în timpul somnului, este mai dependent de părinţi, nu mai foloseşte toaleta, pot apărea dificultăţi de exprimare. Pe măsura ce copilul se va adapta la creşă aceste comportamente vor dispărea.
Etapele procesului de adaptare a copiilor la creşă
*faza de negare -  copilul refuză să se despartă de părinte;
*faza de frustrare - fiind într-o situaţie nouă, copilul este confuz, supărat, poate manifesta tantrum emoţional specific vârstei de 2 ani;
*faza de înţelegere şi acceptare - copilul se adaptează la noul mediu si noua rutină;
*faza de integrare - copilul poate spune ,,La revedere!", îşi exprimă preferinţele şi interesele, acesta poate selecta resurse şi activităţi în care să se implice activ.
Adaptarea reflectă capacitatea copilului de autoreglare, urmărind obținerea unui echilibru simultan între condițiile de mediu de la creşă și interacțiunea cu persoane noi.
Sugestii pentru o adaptare mai usoară
Fiți calzi și fermi; implicați copiii în pregătirea  lucrurilor pentru creșă ( haine,  servețele); arătați acceptare necondiționată; manifestați empatie în aceste situații; nu prelungiți momentul despărțirii; oferiți explicații, suport emoțional; spuneți ,,La revedere, mama vine înapoi, te iubește mult".
Izabela Duca - psiholog,
coordonatoarea Creșei Nr. 13 - ,,Lizuca și Patrocle"

 

 

 

 

 

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 01:42:24 Ora de vară a Europei de Est