Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

La ora lansării „Dascălului bihorean”

Salutări, felicitări și urări alese

La ora lansării „Dascălului bihorean”

Imnul învățătorului (Un tânăr coboară în halta măruntă/ Și ochii-i sorb lacomi sătucul din deal./ Sătucu-l-așteaptă și școala îl cheamă/ Și plaiu-l primește cu cântec de caval) a răsunat iar și iară, magistral, vineri (6 martie 2009) în sala, devenită festivă, a Inspectoratului Școlar Bihor, din zeci de piepturi bătând la unison, la ora lansării „Dascălului bihorean”.

 Nu am mai văzut atâta bucurie pe fețele dascălilor de la Revoluție. Era o descătușare pozitivă a enegiilor întru  unirea cea mare sub același soare. De-acum toți dascălii primari au revista lor, așa cum și dascălii preșcolari au făcut mai devreme „Primii pași”.
 Într-o lume relativă – cum ar spune Adrian Păunescu – mai avem un nume sfânt, dascălul ori școala, două inimi care bat, două flăcări care ard oricând. Ele nu se despart cum nu poți despărți cuvântul OM și nici nu știi care a fost mai întâi, dascălul sau școala pentru că școală fără dascăl nu există, iar dascălul nu poate trăi fără școală. Unii o să spună: poate, dar nu merită!
 La Împărăție, în templul de lumină al învățământului bihorean, păstorit de Ioan Șereș - generalul generalilor, fost-a, vineri, o mare cristalină tulburată de un vâslaș ieșit în larg cu o barcă ce promite mult și multe.
 Fie ca în ambarcațiunea bihoreană să ajungă toți cei se simt și trăiesc pentru școală, elev și profesie!
 La cârmă și la vâsle sunt acum: inst. Georgeta Tifor, Viorica Brege, Valeria Bunica, Florica Enache, Florica Hava, Elena Iacob, Catița Ile, Mirela Pleș, îndrumați de pe mal de inspectorii școlari Violeta Taichiș și Gheoghe Nan și busolați din turnul universitarilor de: lectorii universitari dr. Cecilia Sas și Florin Cioban și de conferențiarii universitari dr. Ioan Chelemen și Ioan Sabău.
 Învățătorul are o nobilă și grea misiune
 El „se consumă la propria flacără pe care o aprinde în mintea și în inima elevilor, se dăruie fiecărei generații și fiecărui elev, se zidește pe sine în construcția personalităților pe care le formează”.
 O nouă primăvară bate la ferestre, un nou început pentru dascălul bihorean. Mărțișorul aduce, de această dată, revista noastră, a învățătorilor. Speranța o ia deja înainte și răsfoiește nerăbdătoare filele din calendarul 2009. Aceleași vii emoții, acum ca și altădată la începutul anotimpului renașterii, la început de drum...” ne declară, dintru început, cei doi inspectori de specialitate, Violeta Taichiș și Gheorghe Nan, în editorialul revistei.
 Dar cine ești tu, domnule învățător?
 Dacă veți lectura revista „Dascălul bihorean” veți afla. Dar parcă nu ați ști și nu l-ați cunoaște. Este peste tot la vedere, în și prin fiecare prunc de cum dă să umble, în și prin fiecare elev și student, prin fiecare trecător, muncitor, medic, aviator ori marinar, navigând mereu pe ape, în aer și pe uscat, neclintit în barca sa, mereu tânăr și visător, curat la minte și la trup, vrednic de respect și dragoste nemărginită!
Bine-ai venit, Dascăle bihorean, și să ne trăiești și să înflorești cât toată România!
 Ovidiu DAN – tot dascăl 
P.S. Pentru mai multe poze, accesează Galeria foto: La ora lansării „Dascălului bihorean”.  

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 16:54:53 Ora de vară a Europei de Est