Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Discursul susținut de ministrul Monica Anisie

Cu prilejul deschiderii noului an universitar - Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „Ion Luca Caragiale”

Discursul susținut de ministrul Monica Anisie

,,Excelența Voastră, Domnule Președinte,
Stimate Domnule Rector,
Stimate doamne și stimați domni,
Dragi studenți,

Este o mare bucurie pentru mine să mă aflu astăzi în fața dumneavoastră! Știu că Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică (UNATC) sărbătorește 70 de ani de învățământ universitar de profil, un merit deosebit avându-l cei care și-au creat un obiectiv ca teatrul românesc să aibă actori ale căror minți, corpuri și suflete să fie modelate mai întâi în cadrul acestei universități de către adevărații maeștri ai artei teatrale. Așa se face că mulți dintre foștii studenți ai Facultății de Teatru, care au ales să profeseze în străinătate, au fost și sunt premiați, respectați, recunoscuți pe scenă și în cinema, ca reprezentanți ai școlii românești de aici.
Am acum ocazia să mulțumesc tuturor - profesorilor, actorilor, artiștilor, regizorilor - celor care și-au edificat destinele în această școală și ne-au făcut copilăria, adolescența și maturitatea mai dinamice și mai pline de trăiri. 
UNATC a propus în acest an școlar Ministerului Educației și Cercetării introducerea, în curriculumul la decizia școlii, a unei discipline din domeniul artei teatrale. Am aprobat, prin ordin de ministru, ca elevii să studieze la clasele III - IV disciplina Eu și scena, la clasele VI - VII, disciplina Teatrul și noi, iar la clasele X - XI, disciplina Laboratorul de teatru.
Ca profesor de Limba și literatura română și ministru, consider că acesta este un moment important pentru educație, moment care răspunde recomandărilor Consiliului Uniunii Europene privind competențele-cheie pentru învățarea pe tot parcursul vieții (2018), în care sunt integrate și competențele artistice, Declarației de la Frankfurt privind Educația prin Arte (2019) și recomandărilor UNESCO incluse în Agenda de la Seul, în care se precizează că folosirea artelor în educație poate spori abilitățile creative și inovative ale societății, poate genera recunoașterea și dezvoltarea bunăstării sociale și culturale, poate promova și încuraja responsabilitatea socială. 
Doamnelor și domnilor,
1 octombrie înseamnă pentru studenții și profesorii din România începutul unui nou an universitar. Este o zi mult așteptată de noii studenți care pășesc cu emoție, pentru prima dată, într-un climat diferit față de școala cu care au fost obișnuiți, dar și un prilej de bucurie pentru ceilalți studenți pentru că își pot revedea astfel colegii și profesorii. Știu că este așa din experiența pe care am avut-o cu deschiderea anului școlar în învățământul preuniversitar. Și mai știu că studenții aflați acum în anul întâi au dat deja un prim test, în iunie, când au pășit în spațiul școlii pentru susținerea examenelor naționale.
Mulți au spus atunci că va fi un eșec, mulți au pus atunci la îndoială capacitatea noastră de a organiza desfășurarea acestor examene. Realitatea ne-a demonstrat că prin efortul, ambiția și dedicarea tuturor celor implicați, atât examenele naționale, cât și examenele studenților și concursurile susținute de cadrele didactice s-au desfășurat în condiții optime, iar rezultatele obținute au fost pe măsura muncii depuse. În ciuda contextului epidemiologic nefavorabil, am acționat eficient pentru continuarea învățării. Iar una dintre soluțiile de succes pentru continuarea procesului educațional a constituit-o și proiectul TeleȘcoala. În raportul UNESCO, România a fost nominalizată ca exemplu de bună practică pentru acest proiect prin care am sprijinit învățarea de acasă. Am demonstrat, astfel, că învățarea poate continua în orice formă, fizic sau în sistem online. Și sunt convinsă că și în mediul universitar se va întâmpla la fel.
Am mare încredere în capacitatea universităților de a găsi cele mai bune soluții pentru desfășurarea în bune condiții a activităților didactice, cu respectarea tuturor măsurilor de prevenție recomandate de autoritățile sanitare. Trebuie să dăm dovadă de flexibilitate, să ne adaptăm de la o săptămână la alta, să acționăm rapid și eficient în favoarea studenților și a cadrelor didactice, astfel încât să nu fie afectată dobândirea competențelor necesare unor absolvenți calificați ai programelor de studii. Vă încurajez să depuneți toate eforturile,  în așa fel încât la momentul reluării activităților față în față, să dovediți că educația contează. Ținând cont de situația epidemiologică actuală, instituțiile de învățământ superior de stat vor fi sprijinite și în vederea dotării cu echipamente de protecție medicală.
Doamnelor și domnilor,
Știu că acest nou an universitar este unul aparte, dar sunt convinsă că va fi unul reprezentativ pentru calitatea educației, respectând în același timp misiunea universităților, dar și recomandările medicale. Și îmi doresc ca toate dificultățile impuse de contextul epidemiologic să fie transformate în oportunitate de noi toți. Știu că numai împreună putem consolida România educată, acea Românie caracterizată prin transparență, etică și integritate academică.
Și pentru a onora vocația celor în fața cărora mă aflu astăzi, vreau să închei intervenția mea citându-l pe Iancu Văcărescu, ale cărui versuri de la începutul secolului al XIX-lea mi se par cele mai potrivite întâlnirii noastre  de azi:
„V-am dat Teatru, vi-l păziţi/Ca un lăcaş de Muze,/Cu el curând veţi fi vestiţi/Prin veşti departe duse.
În el năravuri îndreptaţi,/Daţi ascuţiri la minte,/ Podoabe limbii noastre daţi/Cu româneşti cuvinte".
Tuturor studenților și profesorilor din învățământul universitar din România le transmit astăzi mesajul din cunoscutul cântec tineresc: Gaudeamus igitur!»

Trimite email
marți, 7 mai 2024, 10:44:12 Ora de vară a Europei de Est