Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Manifestări dedicate Zilei Mondiale a Educației

Luni și marți, la Oradea, au avut loc

Manifestări dedicate Zilei Mondiale a Educației

Luni și marți (5-6 octombrie 2020), s-au desfășurat activitățile finale din cadrul a două proiecte dedicate Zilei Mondiale a Educației.

Luni, de Ziua Internațională a Educației, preșcolarii, elevii și dascălii lor au fost liberi, dar seara, s-a încheiat cu Gala învățământului preșcolar bihorean, după cum am aflat de la doamna profesor Georgeta Bara, noul inspector școlar pentru educație timpurie al Inspectoratului Școlar Județean Bihor.
Proiectul ,,Ingeniozitate în educația timpurie"
Marți, la sala festivă a Liceului de Arte din Oradea, s-a desfășurat Festivitatea de premiere a celor mai votate  activități din cadrul proiectului ,,Ingeniozitate în educația timpurie", proiect derulat în parteneriat cu Casa Corpului Didactic Bihor și Inspectoratul Școlar Județean Bihor.
În deschiderea manifestării, membrii orchestrei Liceului de Arte au oferit participanților un buchet muzical, ca o ofrandă de Ziua Educației. Doamna inspector Georgeta Bara și doamna profesor Mioara Țigan, noul director al Casei Corpului Didactic Bihor, au mulțumit gazdelor și artiștilor pentru darul muzical de suflet și au felicitat participanții care au înscris activități în cadrul proiectului ,,Ingeniozitate în educația timpurie", bilanțul fiind unul remarcabil, după cum avea să sublinieze doamna inspector Georgeta Bara; 24 de grădinițe din Oradea și județ au propus pentru acest proiect 43 de activități pe care le-au postat pe site-ul C.C.D. Bihor, la secțiunea Activități, pentru a fi votate. Până luni, s-au adunat14.000 de voturi. După centralizare, s-a întocmit clasamentul.
,,Primii pași spre cunoaștere" - 5.635 de voturi  
Cele mai multe voturi (5.635 de voturi) au fost obținute de proiectul ,,Primii pași spre cunoaștere", derulat la Grădinița Nr. 53 din Oradea, pe tema explorării mediului înconjurător în anotimpul toamna. Proiectul ,,Aventurile educației" al Grădiniței Nr. 51 (activitate de dezvoltare globală a copilului) a adunat 2.207 voturi, clasându-se pe locul al doilea. Pe locul al III-lea s-a situat proiectul Grădiniței Nr.46, intitulat ,,Și părinții au talent", care a totalizat 1.233 de voturi.
Reprezentații celor trei grădinițe câștigătoare, inclusiv, directorii acestor instituții, au primit diplome din parte doamnei inspector Georgeta Bara. Au mai fost nominalizați și felicitați șase dintre participați (care s-au clasat pe locurile IV-IX): pe locul IV, s-a situat Grădinița Nr. 28, cu proiectul ,,De prin cămări adunate și la lume prezentate" (care a totalizat 504 voturi); pe locul V, Grădinița Nr. 1 Ștei, cu ,,Traseul educației" (461 de voturi); pe VI, Grădinița Nr. 30 (Ioana Tomescu-Bogdan), cu ,,Călătorie în zonele polare" (441 de voturi); pe locul VII, Grădinița Nr. 45 (Sanda Caba), cu o poveste terapeutică ,,Rândunica, aripă roșie"( 349 de voturi); pe locul VIII, Grădinița Nr. 46 (Dorina Mureșan și Claudia Popuțe), cu proiectul ,,Sunt mândru că sunt român" (311 voturi), iar pe locul IX, s-a situat Grădinița Nr. 27 (Aurelia Bodea și Trifan Nicoleta), cu ,,Activitate financiară la bancă", proiect care a obținut 113voturi.
,,E lăudabilă inițiativa"
În luările de cuvânt, vorbitorii au lăudat inițiativa doamnei inspector, faptul că după atâta pandemie, cu (în)depărtare și despărțire fizică și socială, ,,doamna inspector a găsit modalitatea de a ne fi adus împreună, să ne (re)vedem și să comunicăm din experiența de la catedră, să împărtășim bune practici, un beneficiu didactic deloc de neglijat", a conchis doamna director Lucia Negrău, de la Grădinița Nr. 30 - ,,Mugurel".
,,Învățăm din toate și mergem înainte"!
Doamna inspector a felicitat participanții pentru mobilizare și postarea reușită a activităților pe platforma C.C.D., a evidențiat competența, profesionalismul, dăruirea și măiestria didactică în cele mai multe dintre proiectele prezentate, dar și unele neajunsuri (filmulețe prea lungi, greu de descărcat,   vizualizat și evaluat, prea multe poze, neselectate și puțin expresive la anumite proiecte), recunoscând însă lipsa criteriilor clare; concluzionând a spus: ,,Învățăm din toate și mergem înainte. Vă doresc satisfacții profesionale pe măsura dăruirii voastre"!
Ovidiu Dan
Vedeți mai multe poze (75 de poze) în Galeria foto: Manifestări dedicate Zilei Mondiale a Educației.

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 19:10:48 Ora standard a Europei de Est