Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Antreprenoriat pentru viață

La Colegiul Economic ,,Partenie Cosma”

Antreprenoriat pentru viață

Câteva zeci de tineri de la Colegiul Economic ,,Partenie Cosma" au auzit de la profesioniști care este rețeta succesului în afaceri și în viață, despre ce e bine să faci la început de drum și lecțiile de viață învățate.

Perseverența, cunoștințele dobândite, abilitatea de a se face plăcuți, perspicacitatea în afaceri, inovația, creativitatea și abilitatea de a face lucrurile să se întâmple, sunt câteva dintre elementele care i-au ajutat în viață, dar și în afaceri, pe Adrian Vascu (senior partner la Veridio - București), pe antreprenorul Ionuț Coman, managerul OptGroup din Cluj-Napoca, precum și pe Radu Silaghi și Mihai Pop, directorul, respectiv vicepreședintele, Asociației Firmelor Bihorene, dar și pe psihologul Sofia Laza. Aceștia au fost invitați să conferențieze sâmbătă, 3 octombrie 2020, la seminarul cu tema ,,Antreprenoriat pentru viață - de la școală la afaceri". Evenimentul a fost organizat de Asociația Pro Bambini din Oradea, cu susținerea Consiliului Județean Bihor, prin Direcția Social-Comunitară, la Colegiul Economic ,,Partenie Cosma". Gazda evenimentului a fost Crina Dobocan, președintele Asociației Pro Bambini și maganerul proiectului ,,Antreprenoriat pentru viață - de la școală la afaceri".
Conferința a fost deschisă de inspectorul școlar general, prof. Virgil Blage, care i-a încurajat pe elevi să fie creativi și să-și urmeze țelurile. Acesta a fost secondat de directorul unității de învățământ, prof. Daniel Negrean, le-a sugerat elevilor prezenți să găsească sau să creeze oportunități, chiar și în momente în care situația pare prea puțin încurajatoare.
Primul care a fost invitat să le vorbească elevilor a fost Adrian Vascu. Realizator al emisiunii Veridice la Digi 24 și a ,,Dialogurilor de valoare" la Profit TV, cadru universitar asociat, evaluator economic, dar mai ales antreprenor, Adrian Vascu este mereu gata de acțiune. Acesta le-a împărtășit elevilor din experiența sa de până acum, îndemnându-i să își folosească util timpul, să fie curioși și curajoși, să trăiască prezentul și să îndrăznească. Acesta a vrut să le deschidă mintea cu câteva idei, precizând că înainte de a fi antreprenor trebuie să știi ce vrei, să ai încredere în tine și să îți asumi.
Al doilea speaker, Ionuț Coman, le-a vorbit despre pașii pe care i-a făcut în carieră și cum a reușit să dezvolte propria afacere, pornind de la un capital social de 3.000 de lei și ajungând, în nici trei ani, la un milion de euro. Dincolo de succesul din spatele OptGroup, Ionuț Coman le-a evidențiat importanța de a avea un vis măreț, despre abilitățile pe care este recomandat să le dezvolte în următorii ani și despre ce înseamnă să nu renunți atunci când apar provocările.
Despre Asociația Firmelor Bihorene și despre rolul ei în comunitate au vorbit Radu Silaghi și Mihai Pop. La fel ca ceilalți invitați, Silaghi și Pop au vorbit despre succesul în afaceri, dar și despre obstacolele care pot apărea și care pot să pună un plan în pericol. Ambii au vorbit despre cele mai importante lecții pe care le-au învățat pe acest traseu.
Pe de altă parte, psihologul Sofia Laza a vorbit despre valori după care trebuie să se ghideze în viață și în afaceri și despre modul în care ar fi bine să aleagă domeniul în care vor să își dezvolte cariera, ținând seama de valorile personale, abilitățile pe care le au și de interesele profesionale.
Activitatea s-a încheiat un concurs de planuri de afaceri, jurizate de antreprenorii prezenți. În concurs s-au înscris șapte echipe de la Colegiul Economic ,,Partenie Cosma", elevi din clasele XII A, X F, XI A - două echipe, profil economic, XII A Comerț și XI A, profil Turism, coordonați de profesorii Florian Toia, Paul Marius, Ileana Popa, Mihaela Moca și Ana Știop.
Locul I a fost câștigat de echipa care a prezentat ideea ,,Cutia misterelor", locul II, ideea de afaceri ,,Albinuța zburătoare", locul III, de echipa care a prezentat proiectul de afaceri ,,Analitic online", iar mențiune ,,Beet Beauty Face".
Cei 11 componenți ai echipelor clasate pe primele trei locuri vor primi din partea Asociației Pro Bambini drept premii consiliere de orientare în carieră (cu psihologul Sofia Laza), iar cei care s-au clasat pe locul IV vor primi produse Benvenuti. Toți participanții au primit diplome de participare.

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 21:14:51 Ora standard a Europei de Est