Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Proiecte care transcend pandemia

Ecologiştii bat câmpii...!

Proiecte care transcend pandemia

„Ecologia e o religie profană care vede natura şi Pământul ca divinităţi şi face din copaci, plante şi animale nişte obiecte cvasi - sacre, uneori mai importante decât fiinţele umane".

Coroborată cu gândul sociologului Peter Jay Morin, care aprecia la un moment dat că ecologia este ştiinţa comunităţilor, definiția cu care demarează acest articol capătă sens și rezonanță în acțiunea de ecologizare și voluntariat ce s-a derulat sâmbătă, 17 octombrie, pe D.N. 79 Leș-Tinca, cu implicarea membrilor Asociației pentru Educare și Formare „TopFormalis" din Oradea, la inițiativa și cu susținerea companiei locale Deratizare Partizan Ecoserv.
Evenimentul se înscrie în seria acțiunilor din proiectul național „Let's Do It, România!", cea mai amplă mișcare socială care, din 2009, a mobilizat peste 2 milioane de voluntari să scrie povestea unei Românii tot mai curate. Natura trimite semnale ale unei stări ce se înrăutățește cu fiecare decadă. Temperaturile climatice ridicate, dezastrele și incendiile naturale, efectele devastatoare ale plasticului pentru ecosistemul acvatic și vegetal sunt doar câteva dintre problemele cu care ne confruntăm și care necesită măsuri imediate. Într-o lume în care consumerismul și interesele economice ale marilor companii guvernează, este dificil de stabilit un echilibru care să garanteze un viitor sustenabil atât pentru omenire, cât și pentru natură. Problema căreia i se adresează proiectul național este, de altfel, și una dintre problemele principale cu care se confruntă întreaga lume, și anume, gestionarea deșeurilor.
Un român produce anual 254 de kg de deșeuri menajere și mai puțin de 10% sunt reciclate. Iar potrivit unei statistici Eurostat din 2016, cantitatea totală a deșeurilor generate de toate activitățile economice și gospodăriile din UE se ridică la 2.538 milioane de tone, cu România și Bulgaria înregistrând atunci cantități relativ ridicate de deșeuri. Conceptul de curățenie în toată țara, într-o singură zi, „Ziua de Curățenie Națională", a adunat împreună români din toate categoriile sociale și participanți din toate sferele, de la companii, la autorități media, ONG-uri sau persoane publice. Acest proiect a făcut de atunci încoace din România cea de-a patra țară înregistrată în comunitatea internațională de voluntariat, „Let's Do It, World !" și o referință pentru alte țări de pe întreaga planetă. Însă organizația nu s-a oprit aici, înțelegând că o singură zi de curățenie pe an nu este de ajuns, România având nevoie constant de inițiative educaționale. Așa că s-au pus în aplicare numeroase campanii de conștientizare privind deșeurile aruncate în natură, s-au creat proiecte locale și naționale de educație ecologică atât în școli, cât și în companii, și s-au inițiat acțiuni de combatere a risipei resurselor. Au fost mobilizați milioane de voluntari, iar sute de parteneriate cu autorități locale, structuri diplomatice, companii și organizații au fost încheiate, toate pentru un singur scop clar definit: O țară cu zero deșeuri în natură!
Coordonatorul județean Bihor al Let's Do It, România! este domnul Mihai Pop, manager al Deratizare Partizan Ecoserv, companie cu o experiență de peste 11 ani în domeniul dezinsecției, dezinfecției și deratizării, ce a reușit să-și perfecționeze metodele de lucru și să formeze o echipă de profesioniști, oferind servicii de cel mai înalt nivel. Animată de viziunea nebunească a unei Românii cu 0 deșeuri, compania a fost sponsorul evenimentului și a organizat misiunea de ecologizare a unor zone din județ, oferind sutelor de participanți voluntari materialele necesare fiecăreia dintre fazele de lucru. Au asigurat transportul echipajelor în toate zonele prestabilite din Bihor, precum și materialele necesare colectării deșeurilor, dar și păstrării regulilor de igienă și igienizare ce se impun cu asemenea ocazii, dar mai ales în vremuri de pandemie: saci menajeri ecologici, mănuși protectoare, lichid dezinfectant și indispensabilele măști de protecție respiratorie.
Echipajele de ecologiști au bătut câmpii... în ciuda prelungirii stării de alertă instituite prin Hotărârea Guvernului nr. 394/2020 şi a măsurilor ce se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, pe întreg teritoriul ţării. Măsurile de carantină, autoizolare și distanțare socială au redus dramatic traficul aerian, auto și maritim. Bineînțeles că cei care nu și-au pierdut optimismul nici pe timp de epidemie au încercat să vadă partea bună a situației: mai puțină poluare, aer și ape mai curate, o mică pauză pentru mediul înconjurător să se purifice un pic.
Și totuși... șoselele intrajudețene au păstrat urâtul aliniat nestingherit de-a lungul pădurilor și păduricilor dintre comune. Straturi din deșeuri de toate tipurile - plastic, sticlă, deșeuri menajere, textile, metal au trebuit desprinse, aproape dezgropate din pământ, din movile ce străjuiau șoseaua într-o dizgrațioasă expoziție de estetică a urâtului. Educatorii sunt oameni care, prin însăși natura muncii lor, cred în puterea exemplului, căci experiența implicării directe a dascălilor este mărturia cea mai grăitoare pentru discipolii lor. Profesori de gimnaziu, liceu și universitate, alături de elevi voluntari au fost împreună dedicați unei cauze care sprijină mediul și comunitatea. În acest demers educațional, politica educațională a școlii este ca, alături de familie și comunitate, să se creeze un climat de muncă pozitiv, armonios, bazat pe seriozitate, toleranță și demnitate, urmărind dezvoltarea spiritului civic, prin promovarea lucrului în echipă.S-au format și consolidat competențe care sprijină mediul și comunitatea pe termen lung, dar elevii au avut oportunitatea de a-și forma priceperi și deprinderi care contribuie și la formarea abilităților de comunicare interpersonală și a comportamentelor sociale. Echipajele au ecologizat vaste porțiuni din teritoriul administrativ, lăsând în urma lor crânguri și pajiști curate, reavene, despovărate de sufocantele deșeuri ce-și găsiseră finalmente destinația potrivită.
Această acțiune utilă pentru comunitate și mediu a adus educația în afara sălilor de clasă. Împreună, participanții au fost pozitivi (nu vă gândiți numai la Covid n.n.), deschiși, au găsit loc de o glumă, au molipsit lumea cu optimism și cu încrederea că lucrurile bune sunt posibile. Împreună au iubit și respectat planeta Pământ. Mediul înconjurător ne asigură condiţiile necesare vieţii, însă depinde de noi dacă dorim să folosim aceste elemente esenţiale cât mai util sau dacă vrem să ocolim acest aspect al vieţii noastre.Educația ecologică nu-și atinge scopul decât dacă este diseminată din școală în societate, dacă comunitatea locală este receptivă la problemele de mediu, înțelegând necesitatea adoptării unui comportament ecologic.
Zonele ecologizate în cadrul acțiunii de voluntariat din zona Leș -Tinca au oferit participanților șansa unei mai bune înțelegeri a principiilor unui comportament responsabil pentru cultura gazdă - omul un poate stăpâni natura cât timp nu ține seama de legile ei. Caracterul etic al experienței le-a fost evident tuturor participanților. Ecologia restaurează demnitatea omului de a fi cetățean al biosferei, cu toate drepturile și obligațiile pe care le implică experiența acestei demnități. Căci tot ce i se întâmplă pământului va ajunge să li se întâmple copiilor acestui pământ. Copiii noștri trebuie să știe că omul este firul care țese drama vieții și ceea ce-i face pământului, își face lui însuși.
Prof. Anca Florentina Curpaş,
Colegiul Tehnic „Traian Vuia" Oradea
Asociaţia pentru Educaţie şi Formare „TopFormalis" din Oradea
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Proiecte care transcend pandemia.

Trimite email
marți, 23 aprilie 2024, 16:39:18 Ora de vară a Europei de Est