Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Fundamentul dezvoltării emoționale a copilului

Educația timpurie

Fundamentul dezvoltării emoționale a copilului

Deși măsurile în vigoare privind răspândirea și combaterea contaminării cu virusul SARS CoV 2 nu ne permite întâlnirea cu dumneavoastră, dragi părinți, dorim, în continuare, să venim în sprijinul dumneavoastră cu sfaturi şi soluţii oferite de specialişti în domeniul creşterii şi educaţiei copiilor aici, în mediul online.

Tema pe care am ales să v-o prezentăm azi este: „Activităţi de educaţie timpurie în creşe", pregătită cu drag pentru dumneavoastră, de către Nicoleta Simona și Paula Tabita - educatoare în cadrul Creșei Nr. 9 - ,,Căsuța din poieniță", prin intermediul ei dorind să aflați care sunt activităţile de educație timpurie desfășurate în creșe și care este rolul lor în dezvoltarea armonioasă a copiilor dumneavoastră.
În creşe, pe lângă îngrijire şi servicii medicale, copiii au parte de activităţi menite să le deschidă drumul spre învăţarea lucrurilor care îi înconjoară, activităţi care acoperă cele cinci arii de dezvoltare a copilului: dezvoltarea fizică, a sănătăţii şi a igienei, dezvoltarea socio-emoţională, învăţarea, dezvoltarea limbajului şi a comunicării şi dezvoltarea cognitivă.
Educaţia timpurie este un demers care vizează copilul şi dezvoltarea sa integrată, dar şi dezvoltarea abilităţilor parentale şi instituţionale, cu scopul de a răspunde cât mai adecvat nevoilor individuale ale copilului. În creșe, educația timpurie se realizează pe baza unui curriculum național, centrat pe dezvoltarea fizică, cognitivă, emoțională și socială a copiilor, respectiv pe evaluarea, diagnosticarea și remedierea timpurie a eventualelor deficiențe de dezvoltare.
Curriculumul pentru educaţia timpurie a copiilor cu vârsta cuprinsă între naştere şi 3 ani se raportează la câteva principii:
*Abordarea holistică a dezvoltării copilului;
*Educaţia centrată pe copil şi pe dezvoltarea globală în contextul interacţiunii cu mediul natural şi social;
*Adecvarea la particularităţile de vârstă şi individuale;
*Evitarea exprimărilor, prejudecăţilor de tip discriminator.
*Incluziune socială; luarea în considerare a nevoilor educaţionale speciale ale copiilor;
*Celebrarea diversităţii;
*Luarea în considerare a experienţei culturale şi educaţionale cu care copilul vine din familie și comunitate.
*Centrarea pe nevoile familiilor;
*Valorificarea principiilor învăţării autentice.
Obiectivele specifice ale educaţiei  timpurii a  copilului de la naştere la 3 ani sunt:
*Dezvoltarea integrală normală și deplină a copilului, valorificându-se potenţialul fizic și psihic al acestuia, respectându-se ritmul propriu de dezvoltare al acestuia, nevoile sale şi specificul activităţii sale de bază în învăţare - jocul;
*Dezvoltarea capacităţii de a interacţiona cu alţi copii, cu adulţii şi cu mediul pentru a dobândi cunoştinţe, deprinderi, atitudini şi conduite noi; încurajarea explorărilor, exerciţiilor, încercărilor şi experimentărilor, ca experienţe autonome de învăţare;
*Descoperirea, de către fiecare copil, a propriei identităţi, a autonomiei şi dezvoltarea unei imagini de sine pozitive;
*Sprijinirea copilului în achiziţionarea de cunoştinţe, capacităţi, deprinderi şi atitudini necesare acestuia la intrarea în școală şi pe tot parcursul vieţii.
Tipurile de activități educaționale desfășurate cu copiii în creșe: jocul, activități artistice și de îndemânare, activități de muzică și mișcare, activități de creație și comunicare, activități de cunoaștere, activități în aer liber.
*Rutinele sunt activități reper după care se derulează întreaga activitate a zilei. Acestea sunt: sosirea copilului, întâlnirea de dimineață, micul dejun, deprinderile de igienă, masa de prânz, somnul și plecarea acasă.
*Tranzițiile sunt activități de scurtă durată care fac trecerea de la activitățile de rutină la cele de învățare (ex: joc cu text și cânt, cu anumite mișcări cunoscute deja de copii).
*Jocurile și activitățile liber alese sunt cele pe care de regulă copiii și le aleg și care îi ajută să socializeze unii cu alții.
Vă mulțumim pentru încrederea acordată și nu uitați:
*Vorbiți-i copilului despre creșă în mod pozitiv și încurajator!
*Asigurați-l în mod repetat și cu fermitate că vă veți întoarce după el!
*Așteptați-l cu brațele deschise cu un zâmbet larg și cu aprecierea că s-a descurcat minunat!
*Spuneți-i copilului cât de mult îl iubiți!
Și atunci bucuria lor va fi fără margini!
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Fundamentul dezvoltării emoționale a copilului.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 03:17:26 Ora de vară a Europei de Est