Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Să știe foarte bine ce vor și să învețe non stop”

Sfaturile lui Andrei Socaciu, creatorul Street Coffee Roasters, pentru viitorii antreprenori

,,Să știe foarte bine ce vor și să învețe non stop”

Secretele succesului, dezvăluite în emisiunea AntreV - Antreprenor pentru viitor!

,,Succesul e o stare de spirit. Eu simt că am succes când văd un client mulțumit". Astfel își caracterizează reușita în afaceri Andrei Socaciu, numele din spatele brandului orădean Street Coffee Roasters. Invitat al celui de-al doilea episod al emisiunii "AntreV - Antreprenor pentru viitor" - în care studenții învață tainele reușitei de la antreprenori de succes, Andrei a povestit cum de la pasiunea pentru cafea a reușit să construiască o afacere care înseamnă acum trei cafenele în Oradea și una în Timișoara. Antreprenorul orădean și-a reamintit momentele începutului, a explicat care a fost cel mai mare obstacol pe care l-a depășit și cum s-a adaptat la situația provocată de pandemie. Întrebat ce sfaturi le-ar da tinerilor aflați la început de drum în domeniul antreprenoriatului, Andrei Socaciu a răspuns fără ezitare: "Să știe foarte bine ce vor și să învețe non stop."
Încă din facultate, Andrei Socaciu a vrut să facă o afacere a lui, în care să fie propriul șef. Și-a urmărit visul fără contenire, iar plecarea în Anglia i-a adus imboldul de care avea nevoie. Timp de doi ani a învățat meserie la Starbucks, unul dintre giganții industriei mondiale a cafelei. ,,Acolo am văzut partea mai ,,avansată" a unei afaceri", își aduce aminte Andrei, care a găsit mediul propice pentru a-și dezvolta ideile antreprenoriale.
A studiat din scoarță în scoarță manualul de barista al Starbucks și a înțeles că afacerea pe care și-o dorește este una,,pașnică", în care cafeaua să fie pe primul loc.
Prima cafenea: ,,am vrut să fim deosebiți"
Întors în țară, a pus la bătaie banii strânși din munca în străinătate și, alături de un asociat, a investit 10.000 de euro în prima cafenea. Bani puțini, calculați pentru trei luni de salarii și chirie, dar multă experiență și multă muncă, rezumă Andrei Socaciu perioada de început a afacerii sale.,,Am vrut să fim deosebiți și să ne prăjim noi cafeaua. Ne-am axat pe cafeaua de specialitate care este diferită față de ce este ,,comercial" pe piață. E un trend care a apărut acum câțiva ani în România și care a luat amploare", explică Andrei.
Cu patru luni înainte de deschiderea efectivă a cafenelei, Andrei a început să o promoveze pe Facebook, cu informații și fotografii. Din primii bani câștigați cei doi asociați și-au cumpărat aparatură, dar investițiile mai mari le-au făcut ulterior, după ce au reușit să atragă doi investitori.
Au optat pentru un stil industrial în amenajarea localurilor pe care le dețin. ,,Ne reprezintă", explică Andrei, care spune că și numele afacerii - Street Coffee Roasters - l-au ales ca să exprime ceea ce voiau să ofere: posibilitatea clientului de a lua o cafea pe care să nu o bea înăuntru, ci să o ducă cu el, pe stradă.
Calitate și învățare continuă
Street Coffee Roasters a oferit de la început calitate, spune Andrei Socaciu. De aceea, o parte importantă a afacerii a fost investiția în prăjitoria de cafea. Alături de asociatul său, s-a străduit să le transmită și angajaților ce înseamnă conceputul lor de business, cum să muncească împreună pentru a le oferi clienților ce e mai bun.
,,Chiriile le plătești cumva, dar cel mai greu e să lucrezi cu omul și să îl faci să îi placă ce face, să înțeleagă că nu e doar un job la care vine și pleacă, ci ceva important pentru el și pentru client", consideră Andrei. De aceea are și un criteriu simplu atunci când vine vorba de candidații la angajare: să aibă atitudine pozitivă. ,,Nu e nevoie neapărat de studii sau experiență, îi învățăm noi ce au de făcut".
Învățarea continuă e un alt secret al reușitei, explică antreprenorul orădean. Andrei Socaciu spune că a fost interesat mereu să afle informații din domeniul cafelei: urmărește clipuri pe YouTube, își cumpără cărți sau participă la cursuri. Chiar o parte din primii bani pe care i-a câștigat din afacerea cu cafeneaua i-a folosit pentru a participa la cursuri în Anglia și în Berlin. ,,E un domeniu în care trebuie să înveți constant", consideră Andrei.
Afacerea și pandemia
Fiind o afacere care se desfășoară în spații relativ mici, în care clientul intră doar pentru a-și lua cafeaua, Street Coffee Roasters a rezistat în fața pandemiei, explică Andrei Socaciu. În această perioadă a pus la dispoziția clienților o aplicație online care le permite să comande și să plătească on-line cafeaua preferată.
,,Am promovat ideea de a ajuta clientul să comande prin telefon, să plătească prin aplicație și să vină doar să-și ia cafeaua dorită. Livrăm la domiciliu și cafea boabe sau măcinată oamenilor care sunt home-barista", spune Andrei, care a și postat video-uri în care le oferă sfaturi celor care își prepară cafeaua acasă.
În cafenelele Street Coffee Roasters nu există un client standard, susține antreprenorul, iar secretul este că sunt oferite produse pentru cât mai multe categorii de consumatori de cafea. Calitatea și prețurile mai mici sunt cele care atrag, au constatat deținătorii afacerii. Andrei nu neagă că au fost și clienți nemulțumiți, dar și-a asumat situația și a explicat întotdeauna ce s-a întâmplat.
,,Vrem să rămânem la fel: să păstrăm calitatea și să fim optimiști pentru anul ce vine, pentru că oamenii ne trec pragul în continuare și asta ne bucură", își dorește Andrei Socaciu.
Și chiar dacă a observat că majoritatea clienților preferă cafeaua cu lapte, Andrei vrea să le prezinte și să îi încurajeze să consume și cafea cu origini noi, cu arome diferite.
,,Succesul e o stare de spirit"
Întrebat ce calități trebuie să aibă un antreprenor, Andrei Socaciu a indicat două care, în opinia sa, sunt esențiale: să știe foarte bine ce vrea și să învețe non stop, să se intereseze constant despre noutățile din domeniul său, să caute surse de informație. De altfel, acesta ar fi și sfatul pe care i l-ar da variantei sale mai tinere dacă ar putea să se întoarcă în timp: ,,Să învăț mai mult!"
,,Tinerii să își aleagă foarte bine facultatea, să și-o asume și să dea maximum din ei. Să profite cât pot de mult de această perioadă și să învețe cât pot mai mult", le-a transmis Andrei Socaciu celor care vor să devină antreprenori.
În opinia sa, succesul care vine urmând acești pași este, de fapt, o stare de spirit: ,,Eu simt că am succes când văd un client mulțumit sau când văd că am reușit să cumpăr o cafea verde foarte bună și reușesc să scot din ea un profil de gust care îmi place și mie și clienților. Prefer să mă concentrez pe ce se întâmplă în fiecare zi, decât să am niște aspirații spre care să tind".
Și totuși, pe plan profesional, Andrei are planuri bine stabilite pentru viitorul apropiat: să își dezvolte prăjitoria de cafea și să dezvolte o parte de franciză a afacerii.
Moderat de Maria Ursu, studentă în anul al treilea la Facultatea de Științe Economice din Oradea, al doilea episod al emisiunii AntreV - Antreprenor pentru viitor poate fi vizualizat pe canalul de YouTube al proiectului AntreV: https://youtu.be/gqXExsnGuQE
Despre proiectul AntreV
AntreV este un proiect european care are ca obiectiv general creşterea numărului de studenţi ai Universităţii din Oradea prin stimularea participării studenţilor la programe de studii de licenţă, în special a celor din categorii vulnerabile, prin creşterea atractivităţii ofertelor educaţionale, în special în ceea ce priveşte antreprenoriatul, corelat cu îmbunătăţirea competenţelor cadrelor didactice.
Potrivit decanului Facultății de Științe Economice din Oradea, Anca Dodescu, cei 450 de studenți înscriși în proiectul ANtrev se pregătesc în această perioadă de examen și își scriu planurile de afaceri. Emisiunea AntreV - Antreprenor pentru viitor! vine ca o completare a competențelor teoretice dobândite la curs, studenții având posibilitatea de a cere sfaturi antreprenorilor de succes legate de planul de afaceri. În plus, pot interacționa direct cu aceștia pentru a afla lucruri practice din experiența invitaților. 
DETALII ale proiectului ,,Antreprenor pentru viitor": https://antrev.uoradea.ro
Beneficiar: Universitatea din Oradea
Partener: Corporactive Consulting SRL
Valoare totală eligibilă: 7.282.442,22 de lei, din care:
Finanțare nerambursabilă: 7.114.153,50 lei (97,69% din valoarea totală eligibilă), din care: Valoare eligibilă nerambursabilă din FEDR/FC/FSE ILMT: 6.158.002,73 lei; Valoare eligibilă nerambursabilă din Bugetul național: 956.150,77 lei
Cofinanțare beneficiar: 168.288,72 lei
Durata de derulare a proiectului: 2 ani
Perioada de implementare: 24.05.2019 - 26.06.2021
Cod proiect MySMIS: 124167
Cod apel: POCU/379/6/21/ Operaţiune compozită OS. 6.7, 6.9, 6.10
Componenta 1: 379 Bursa Student Antreprenor - Măsură activă pentru creşterea participării studenţilor din categorii vulnerabile la programe de studii de licenţă - Regiuni mai putin dezvoltate; Axa Prioritară: Educaţie şi competenţe
Proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020.
Manager de proiect  - conf. univ. dr. Căuș Vasile Aurel
Universitatea din Oradea, Str. Universităţii nr. 1
Secretar proiect 0259.408.288
https://antrev.uoradea.ro

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 19:27:41 Ora de vară a Europei de Est