Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Premiile Concursului de creaţie literară pentru tineri CONFLUENŢE 2020

Premierea va avea loc vineri, ora 13.00, în Cetatea Oradea

Premiile Concursului de creaţie literară pentru tineri CONFLUENŢE 2020

Concursul de creaţie literară pentru tineri CONFLUENŢE 2020, realizat de Asociaţia Culturală Pro Lirica Oradea printr-un proiect de tineret cofinanţat de Direcţia Judeţeană pentru Sport şi Tineret Bihor, şi-a desemnat câştigătorii.

Premiul Special
Bogdan Adrian Ionuţ, pentru grupajul de sonete dedicate Marii Uniri;
 
Secţiunea ESEU (categoria de vârstă 19 - 25 de ani):
Premiul I
Reştea Marian Ionuţ Gabriel, 22 de ani, Oradea
Premiul II
Bogdan Adrian Ionuţ, 20 ani, Ţeţchea
Premiul III
Abrudan Raluca, 19 ani, Oradea
 
Secţiunea POEZIE (categoria de vârstă 14 - 18 ani):
Premiul I
Andor Paula Anamaria, 16 ani, Hidişelu de Sus
Premiul II
Bogan Marta Diana Mihaela, 18 ani, Călugări (Cărpinet)
Premiul III
Muşet Alina, 17 ani, Sălişte de Vaşcău
Menţiune
Bakro Natalia, 18 ani, Tileagd
Oşan Denisa Corina, 17 ani, Oradea
 
Secţiunea ESEU (categoria de vârstă 14-18 ani):
Premiul I
Duma Diana Crina, 18 ani, Oradea
Premiul II
Nan Natalia, 17 ani, Săcueni
Costruţ Cristian Mihai, 16 ani, Abrămuţ
Premiul III
Szabo Tamas Gabor, 17 ani, Oradea
Menţiune:
Onilă Giulia Bianca, 16 ani, Văşad
 
„Cuvântul nu cunoaşte distanţare"!
Festivitatea de premiere va avea loc vineri, 4 decembrie 2020, începând cu ora 13.00, în Cetatea Oradea.
Până atunci, tinerii au avut prilejul să participe on-line la un work-shop cu tema „Tehnici teatrale de valorificare a unei creaţii literare", susţinut de actorul şi regizorul Sebastian Bărbălan. Toate lucrările premiate în concurs vor fi publicate în luna decembrie în volumul CONFLUENŢE, din a cărui prefaţă spicuim:
„Cuvântul nu cunoaşte distanţare! Atunci când este rostit pe înţelesul tuturor în aceeaşi limbă, el poate duce la o unitate care dărâmă ziduri şi frontiere! Adevăraţii slujitori ai Cuvântului slujesc de fapt unităţii naţionale. Invitând tinerii să-şi exprime trăirile creative prin cuvinte nu facem decât să înrolăm noi soldaţi în marea oaste a unităţii, pe frontul căreia şi-au consemnat sacrificiul Eminescu, Blaga, Voiculescu, Eliade, Cioran şi mulţi alţii.
Nu ştim cărora dintre noii recruţi le vor creşte aripile atât de mari încât, într-o zi, ne vor cuprinde cu ele şi ne vor înălţa acolo unde nu am putea să ajungem niciodată singuri. De aceea nu am dispreţuit niciun cuvânt, nicio idee, nicio frază sau vers. Unele ar putea părea lipsite de însemnătate, unele sunt construite în jurul altor subiecte decât cel al Unirii (fapt permis de Regulamentul concursului), dar toate nu reprezintă decât un popas de o zi, o radiografie a momentului într-un parcurs ascendent spre împlinirea creatoare. Am adunat toate cuvintele tinerilor într-o carte pentru a servi drept aducere-aminte şi mărturie pentru cei care încă privesc de pe margine, lipsiţi de curajul de-a spune ce simt şi gândesc. În acest fel, ne aducem şi noi contribuția la realizarea unităţii cu care suntem datori astăzi.
Însăşi denumirea concursului pe care l-am conceput pentru valorificarea ideilor creative despre Marea Unire ale tinerilor - Confluenţe - semnifică  un loc de întâlnire, un punct în care se intersectează idei, asemeni unor cursuri de apă.
Să nu contenim deci a face binele unindu-ne ideile în curgerea convergentă spre Unitate, aşa cum râurile ţării nu contenesc în a curge spre Mare"!
Mulţumim pe această cale şi celor opt tineri din judeţul Maramureş care şi-au trimis lucrările literare în concurs, dar cărora Regulamentul de organizare nu le-a permis intrarea în cursa pentru premii.
Mihaela-Maria Dindelegan

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 23:07:06 Ora de vară a Europei de Est