Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Junior Achievement România câștigă trofeul pentru educație la Business Challenges 2020

C.C.I.F.E.R. a decernat, joi, cele patru premii Business Challenges 2020

Junior Achievement România câștigă trofeul pentru educație la Business Challenges 2020

Business Challenges 2020 este o competiție de proiecte organizată de C.C.I.F.E.R. - Camera Franceză de Comerț și Industrie în România. Ediția de anul acesta a fost dedicată rezilienței companiilor și organizațiilor în această perioadă.

C.C.I.F.E.R. a decernat joi, 10 decembrie 2020, cele patru premii Business Challenges 2020, în competiția organizată cu scopul de a evidenția companiile și organizațiile care au abordat în mod proactiv perioada de pandemie. Junior Achievement România a fost premiată pentru proiectul Unlimited Education, care reunește educația și digitalizarea, dar și mediul economic și comunitatea.
Unlimited Education Digital Hub este noul proiect strategic al organizației, o soluție completă bazată pe agregarea soluțiilor hardware, software, conținuturilor educaționale și mijloacelor de comunicare și colaborare pentru a susține școala, profesorii și elevii în procesul de învățare la școală și acasă.
Criza Covid-19 a scos în evidență inegalități grave în ceea ce privește accesul la educație. La nivel european, se estimează că mai puțin de jumătate dintre tinerii cu vârsta cuprinsă între 6 și 16 ani pot accesa de acasă resursele educaționale online de care au nevoie.
Reducerea decalajului digital reprezintă un obiectiv prioritar pentru Junior Achievement, care a dezvoltat acest proiect și a verificat într-o versiune pilot soluțiile de învățare propuse, disponibile pe piață-pachete hardware, software și de internet, conținuturi și traininguri digitale pentru educația economică, financiară, antreprenorială și dezvoltarea competențelor profesionale. La acest pilot au participat peste 500 de profesori și 10.000 de elevi și studenți în perioada aprilie-iunie 2020.
Proiectul pilot stă la baza dezvoltării unui HUB educațional digital-Unlimited Education Digital Hub-, ce poate fi adaptat mai multor arii de interes sau curriculare și implementat inclusiv în mediile defavorizate economic.
„Proiectul este un model reprezentativ pentru noua noastră strategie, prin care încercăm să folosim toate resursele organizației, precum și pe cele existente în școli, comunități sau mediul de afaceri, oferind soluții rapide, ușor de adaptat, cât mai potrivite pentru toți partenerii noștri", a arătat Ștefania Popp, CEO Junior Achievement România. „Valoarea sa pe termen lung constă în faptul că poate fi desfășurat atât în contextul actual, cât și în condiții normale, iar pe parcurs pot fi adăugate conținuturi de tip blended learning și instrumente digitale noi, precum și diferite activități menite să contribuie în continuare la îmbunătățirea proceselor de predare în clasă și on-line".
Proiectul se înscrie în cadrul mai larg al procesului de remodelare a întregii activități și a modelului de business, inițiat de J.A. România încă din luna martie 2020, având ca obiective creșterea ponderii fondurilor europene, a colaborării cu școlile și universitățile și regândirea modului de implementare a programelor, proiectelor și competițiilor J.A.
Despre Unlimited Education Digital Hub
Proiectul, devenit proiect strategic al organizației, este deschis tuturor celor care doresc să îl susțină.
Realizat pe baza colaborării J.A. România cu profesori, elevi și studenți, încă de la începutul pandemiei, HUB-ul digital are opt „camere" virtuale interactive și adaptabile, fiecare cu propriile recomandări de procese și instrumente tehnologice, disponibile pe piață gratuit sau la prețuri rezonabile:
*Diagnoză (inventarierea resurselor disponibile; interviuri și sondaje menite să identifice nevoile exacte ale instituțiilor de învățământ, profesorilor, elevilor și studenților)
*Resurse (campanii de responsabilizare și alte campanii online de identificare a celor mai accesibile pachete hardware, software și de internet existente pe piață și a persoanelor care doresc să participe la campania „Ajută școala în care ai învățat")
*Training (resurse de training transmise trainerilor locali de către trainerii principali, prin intermediul webinariilor și/sau întâlnirilor față în față)
 *Profesor (conținuturi și resurse educaționale pentru învățarea la distanță în timpul pandemiei și după, prezentate în format blended learning și adaptate elevilor și studenților proveniți din mediile defavorizate economic; canale de consultanță pentru profesori, mentori și voluntari)
*Studiu (materiale și instrumente educaționale pe care elevii sau studenții le pot folosi atât acasă, cât și la clasă; canale de consultanță pentru elevi, studenți și profesori)
*Bibliotecă (instrumente de colectare, organizare, traducere și digitalizare a materialelor educaționale; mijloace de colaborare în vederea creării de noi conținuturi educaționale sau actualizării conținuturilor existente; evenimente de tip hackathon dedicate profesorilor, structurate pe diferite arii curriculare sau niveluri educaționale)
*Evaluare (instrumente de testare înaintea, în timpul și după finalizarea activităților; certificări pentru profesori, elevi și studenți)
*Relaxare (spațiu virtual destinat profesorilor, în care aceștia se pot relaxa, pot schimba idei sau propune proiecte; colțul elevului și al studentului)
Despre Junior Achievement România
Junior Achievement România reunește azi peste 1.670 de instituții de învățământ, 3.700 de profesori și peste 230.000 de elevi în cadrul programelor și proiectelor sale, implementate în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării, iar materialele pentru activitățile la clasă, consultanță și evaluare, adaptate mediului online, sunt disponibile gratuit pe platforma LMS JA InspireTM. Acestora li se adaugă proiecte și evenimente susținute în colaborare cu voluntari din organizațiile și companiile partenere, prin intermediul programelor educaționale sau de implicare socială și comunitară.
Informații despre Junior Achievement România și programele educaționale:
J.A. România Factbook 2020
Programe J.A. România
Mihai Cornea

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 20:10:04 Ora de vară a Europei de Est