Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 februarie 2025

Pregătire gratuită pentru Bacalaureat 2025 la toate disciplinele și platformă cu materiale și resurse didactice pentru elevii din toată țara, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara, UVT. Prima sesiune are loc sâmbătă, 1 martie
Universitatea de Vest din Timișoara, UVT, începe sâmbătă, 1 martie, ediția din acest an a programului de pregătire pentru examenul de Bacalaureat 2025, la toate cele 14 discipline, pentru elevii din întreaga țară. Sesiunile se vor desfășura săptămânal, sâmbăta, în format online, până în data de 7 iunie 2025 și participarea este gratuită.
Exemple de materiale oferite pe platforma bac.uvt.ro:
Pregătire pentru Bacalaureat 2025. Scrierea cu unu, cu doi sau cu trei de „i” / Explicații pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Textul argumentativ pentru Bacalaureat 2025. Structură, conectori – explicații și model de rezolvare pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Sesiunile de pregătire se organizează pentru toate cele 14 discipline pentru care elevii urmează să susțină probe scrise:
Disciplina aferentă probei 1: limba și literatura română;
Disciplinele aferente probei 2: matematică nivel M1 și M2, istorie;
Disciplinele aferente probei 3: biologie, chimie, economie, filosofie, fizică, geografie, informatică, logică, argumentare și comunicare, psihologie și sociologie.
Înscrierea pentru participarea la programul de pregătire se realizează prin completarea ACESTUI FORMULAR și este gratuită, iar detaliile complete sunt disponibile aici: https://bac.uvt.ro/
Informații și orar
Orarul modulelor de pregătire, pentru fiecare zi de sâmbătă din perioada 01.03 – 07.06.2025, este următorul, fiind stabilit în așa fel încât să permită elevilor participarea la programul de pregătire pentru toate disciplinele la care urmează să susțină proba scrisă în cadrul examenului de bacalaureat:
9.00 – 10.30 – Limba și literatura română;
10.45 – 12.15 – Matematică (nivel M1 și M2) și Istorie;
12.30 – 14.00 – Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, argumentare și comunicare, Psihologie, Sociologie.
De asemenea, pe platforma bac.uvt.ro elevii din întreaga țară și pot găsi, pe lângă informații despre programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de UVT la toate disciplinele și celelalte oportunități din cadrul programului UVT pentru elevi, și materiale didactice suport realizate de cadre didactice din cadrul UVT cu conținuturile teoretice pentru fiecare disciplină de la examenul de bacalaureat și instrumente de testare, precum și lecții video (deocamdată doar pentru disciplina Limba și literatura română).
Programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de Universitatea de Vest din Timișoara face parte din amplul program de sprijin intitulat UVT pentru elevi, care cuprinde, totodată, concursuri dedicate elevilor, webinare de dezvoltare personală, consiliere individuală în carieră și școala de vară West Summer University (WSU).
Infomații suplimentare:
Seria de webinare de dezvoltare personală dedicate elevilor, susținute de echipa Serviciului de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) din UVT va începe pe data de 12 martie 2025 cu webinarul Secretul unei vieți împlinite, urmând ca timp de 9 săptămâni, în fiecare miercuri, de la ora 15.00, să fie abordată o nouă tematică, până la momentul ulterior susținerii examenul de bacalaureat când programul se încheie cu al 2-lea webinar despre alegerea programului de studii potrivit.

Înscrierea pentru participarea la webinarele de dezvoltare personală se realizează prin completarea formularului, iar detaliile complete sunt disponibile pe site-ul universității.

UVT, prin facultățile componente, a pregătit și un număr de 26 de concursuri pentru elevi, din 16 domenii de studii, o parte dintre acestea oferind condiții speciale în procesul de admitere la UVT elevilor care obțin distincții. Regulamentele de organizare și desfășurare a concursurilor, dar și alte detalii, sunt disponibile pe site-ul universității.

Consilierea în carieră
Serviciul de de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) al UVT pune la dispoziția elevilor care au nevoie de suport pentru alegerea traseului educațional și profesional și sesiuni individuale de consiliere în carieră, pentru care aceștia se pot programa prin completarea formularului. O altă resursă de care elevii pot beneficia, în scopul unei mai bune orientări spre un anumit traseu educațional și profesional, este platforma YTM, un instrument de testare psiho-vocațională dezvoltat de Universitatea de Vest din Timișoara. Mai multe detalii despre serviciile de consiliere în carieră și despre platforma YTM sunt disponibile pe site-ul universității.

Junior Achievement România câștigă trofeul pentru educație la Business Challenges 2020

C.C.I.F.E.R. a decernat, joi, cele patru premii Business Challenges 2020

Junior Achievement România câștigă trofeul pentru educație la Business Challenges 2020

Business Challenges 2020 este o competiție de proiecte organizată de C.C.I.F.E.R. - Camera Franceză de Comerț și Industrie în România. Ediția de anul acesta a fost dedicată rezilienței companiilor și organizațiilor în această perioadă.

C.C.I.F.E.R. a decernat joi, 10 decembrie 2020, cele patru premii Business Challenges 2020, în competiția organizată cu scopul de a evidenția companiile și organizațiile care au abordat în mod proactiv perioada de pandemie. Junior Achievement România a fost premiată pentru proiectul Unlimited Education, care reunește educația și digitalizarea, dar și mediul economic și comunitatea.
Unlimited Education Digital Hub este noul proiect strategic al organizației, o soluție completă bazată pe agregarea soluțiilor hardware, software, conținuturilor educaționale și mijloacelor de comunicare și colaborare pentru a susține școala, profesorii și elevii în procesul de învățare la școală și acasă.
Criza Covid-19 a scos în evidență inegalități grave în ceea ce privește accesul la educație. La nivel european, se estimează că mai puțin de jumătate dintre tinerii cu vârsta cuprinsă între 6 și 16 ani pot accesa de acasă resursele educaționale online de care au nevoie.
Reducerea decalajului digital reprezintă un obiectiv prioritar pentru Junior Achievement, care a dezvoltat acest proiect și a verificat într-o versiune pilot soluțiile de învățare propuse, disponibile pe piață-pachete hardware, software și de internet, conținuturi și traininguri digitale pentru educația economică, financiară, antreprenorială și dezvoltarea competențelor profesionale. La acest pilot au participat peste 500 de profesori și 10.000 de elevi și studenți în perioada aprilie-iunie 2020.
Proiectul pilot stă la baza dezvoltării unui HUB educațional digital-Unlimited Education Digital Hub-, ce poate fi adaptat mai multor arii de interes sau curriculare și implementat inclusiv în mediile defavorizate economic.
„Proiectul este un model reprezentativ pentru noua noastră strategie, prin care încercăm să folosim toate resursele organizației, precum și pe cele existente în școli, comunități sau mediul de afaceri, oferind soluții rapide, ușor de adaptat, cât mai potrivite pentru toți partenerii noștri", a arătat Ștefania Popp, CEO Junior Achievement România. „Valoarea sa pe termen lung constă în faptul că poate fi desfășurat atât în contextul actual, cât și în condiții normale, iar pe parcurs pot fi adăugate conținuturi de tip blended learning și instrumente digitale noi, precum și diferite activități menite să contribuie în continuare la îmbunătățirea proceselor de predare în clasă și on-line".
Proiectul se înscrie în cadrul mai larg al procesului de remodelare a întregii activități și a modelului de business, inițiat de J.A. România încă din luna martie 2020, având ca obiective creșterea ponderii fondurilor europene, a colaborării cu școlile și universitățile și regândirea modului de implementare a programelor, proiectelor și competițiilor J.A.
Despre Unlimited Education Digital Hub
Proiectul, devenit proiect strategic al organizației, este deschis tuturor celor care doresc să îl susțină.
Realizat pe baza colaborării J.A. România cu profesori, elevi și studenți, încă de la începutul pandemiei, HUB-ul digital are opt „camere" virtuale interactive și adaptabile, fiecare cu propriile recomandări de procese și instrumente tehnologice, disponibile pe piață gratuit sau la prețuri rezonabile:
*Diagnoză (inventarierea resurselor disponibile; interviuri și sondaje menite să identifice nevoile exacte ale instituțiilor de învățământ, profesorilor, elevilor și studenților)
*Resurse (campanii de responsabilizare și alte campanii online de identificare a celor mai accesibile pachete hardware, software și de internet existente pe piață și a persoanelor care doresc să participe la campania „Ajută școala în care ai învățat")
*Training (resurse de training transmise trainerilor locali de către trainerii principali, prin intermediul webinariilor și/sau întâlnirilor față în față)
 *Profesor (conținuturi și resurse educaționale pentru învățarea la distanță în timpul pandemiei și după, prezentate în format blended learning și adaptate elevilor și studenților proveniți din mediile defavorizate economic; canale de consultanță pentru profesori, mentori și voluntari)
*Studiu (materiale și instrumente educaționale pe care elevii sau studenții le pot folosi atât acasă, cât și la clasă; canale de consultanță pentru elevi, studenți și profesori)
*Bibliotecă (instrumente de colectare, organizare, traducere și digitalizare a materialelor educaționale; mijloace de colaborare în vederea creării de noi conținuturi educaționale sau actualizării conținuturilor existente; evenimente de tip hackathon dedicate profesorilor, structurate pe diferite arii curriculare sau niveluri educaționale)
*Evaluare (instrumente de testare înaintea, în timpul și după finalizarea activităților; certificări pentru profesori, elevi și studenți)
*Relaxare (spațiu virtual destinat profesorilor, în care aceștia se pot relaxa, pot schimba idei sau propune proiecte; colțul elevului și al studentului)
Despre Junior Achievement România
Junior Achievement România reunește azi peste 1.670 de instituții de învățământ, 3.700 de profesori și peste 230.000 de elevi în cadrul programelor și proiectelor sale, implementate în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării, iar materialele pentru activitățile la clasă, consultanță și evaluare, adaptate mediului online, sunt disponibile gratuit pe platforma LMS JA InspireTM. Acestora li se adaugă proiecte și evenimente susținute în colaborare cu voluntari din organizațiile și companiile partenere, prin intermediul programelor educaționale sau de implicare socială și comunitară.
Informații despre Junior Achievement România și programele educaționale:
J.A. România Factbook 2020
Programe J.A. România
Mihai Cornea

Trimite email
miercuri, 17 septembrie 2025, 04:50:02 Ora de vară a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Te invităm la Hard Rock Cafe, București, joi, 18 septembrie 2025, începând cu ora 21.00, la un concert cu Cobzarul Bogdan Simion!