Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Oradea e locul cel mai bun pentru investiții în acest moment”

Bogdan și Marina Hodișan, proprietarii Dripper The Factory,

,,Oradea e locul cel mai bun pentru investiții în acest moment”

Despre cum au reușit să înfrunte pandemia și să depășească cifra de afaceri de anul trecut.

Secretele succesului, dezvăluite în emisiunea ,,AntreV - Antreprenor pentru viitor"
Conceptul care a stat la baza dezvoltării afacerii Marinei și lui Bogdan Hodișan a luat naștere în Marea Britanie. S-a adaptat perfect unui oraș în plină dezvoltare, precum Oradea, și a prins atât de bine, încât, în ciuda pandemiei, a întrecut în acest an cifra de afaceri din 2019. Iar asta nu s-a întâmplat de la sine, ci prin implicare, produse de calitate, prețuri corecte, respect față de client și - vorba lui Bogdan - muncă, muncă, muncă și... muncă. Invitați în cadrul celui de-al cincilea episod al emisiunii AntreV - Antreprenor pentru viitor, Bogdan și Marina Hodișan au povestit despre începuturi și despre secretele din spatele succesului afacerii DRIPPER THE FACTORY.
Din Marele Albion, în Oradea Mare
,,Totul a început cu pasiunea mea pentru cafea", ține să precizeze, încă din start, Marina. Tânăra a stat câțiva ani în Marea Britanie, timp în care a lucrat part-time la o cafenea. A învățat multe despre managementul unei astfel de afaceri și chiar a urmat acolo cursuri de specializare în domeniu. A acumulat experiență și... s-a hotărât să revină acasă, în Oradea.
,,Nicăieri nu e ca acasă", își justifică Marina Hodișan alegerea. Recunoaște că la baza deciziei de întoarcere a stat și faptul că orașul s-a dezvoltat foarte mult în ultimii ani. ,,Un oraș mai bun ca Oradea pentru a investi nu există în acest moment, așa că am profitat de oportunitatea asta și m-am întors", explică tânăra.
Și nu doar că s-a întors acasă, ci a hotărât să facă în Oradea ceea ce învățase în Regatul Unit. Să aducă în oraș un concept nou, fără să știe pe atunci dacă va prinde sau nu la localnici. Se baza doar pe experiența sa și pe ajutorul lui Bogdan, împreună cu care alcătuiește o adevărată echipă.
În 2017, proiectul a început să prindă contur, iar un an mai târziu au deschis primul local.
Buget limitat, muncă, implicare, muncă, prezență și  iar... muncă
,,Recunosc că pe mine m-a prins conceptul", spune Bogdan Hodișan. Pe atunci avea un job foarte bine plătit într-o instituție publică ce gestiona fonduri europene. Și totuși... ,,Am realizat că e mai plăcut ceea ce făceam în business. Petreceam mai mult timp împreună. Apoi am observat că, spre diferență de un job la stat, într-un business cu cât muncești mai mult, cu atât rezultatele sunt mai bune", a recunoscut tânărul antreprenor orădean.
Au pus împreună banii pe care îi aveau - ,,era efectiv doar o mână de bani", își amintește Marina. Ea a fost cea care a promovat afacerea, încă înainte de a-i da drumul, pe rețelele de socializare și a creat o comunitate extrem de interesată de ce urma să le ofere noul concept
,,Oamenilor le era foame de ceva nou. Noi veneam cu ceva inedit: locul în care îți poți bea cafeaua și să iei micul dejun - totul preparat în casă, cu produse de la producătorii locali", explică tânăra. Recunoaște că a învățat în Marea Britanie să pună accent pe ceea ce oferă producătorii din zona în care își are afacerea.
Și-au împărțit sarcinile ca să poată să își dezvolte afacerea: în timp ce Marina se ocupa de partea creativă - marketing, management, de meniuri, de personal și de imaginea afacerii, Bogdan era setat pe partea practică a business-ului. ,,Adică eu făceam restul", zâmbește tânărul antreprenor, care știe totul despre achiziții, vânzări, facturi, plăți, aprovizionare.
Nu s-au ferit să muncească de dimineață până noaptea târziu, chiar și 16 ore pe zi, cot la cot cu angajații. ,,Nu simțeam că mergem la lucru. Munceam împreună, nu ne mai grăbeam să ajungem acasă, așa că am dedicat mai mult timp afacerii. Așa am reușit să o creștem în scurt timp", explică Bogdan Hodișan.
,,Cea mai dificilă problemă într-o afacere este calitatea umană"
Prezenți în cea mai mare parte din timp în cafeneaua pe care o deschiseseră, Marina și Bogdan au comunicat cu clienții și au aflat ce le place, fapt ce le-a permis să diversifice meniul. Au încercat să le transmită și angajaților principiile după care se ghidează ei și felul în care să se comporte pentru a avea clienți mulțumiți.
,,Acum avem 14 angajați, dar la început erau doar doi. Și noi", spun cei doi tineri. Își amintesc că dificultatea cea mai mare pe care au întâmpinat-o când au pus afacerea pe picioare a fost să-și aleagă angajații. Au făcut interviuri peste interviuri și au preferat să suplinească ei lipsa personalului decât să angajeze pe cineva care să nu le îndeplinească toate cerințele.
,,Am observat la mulți lipsa dorinței de a lucra. În plus, cei care veneau aveau pretenții fără nicio legătură cu realitatea", spune Bogdan. În timp, și-au găsit angajații cu care să meargă înainte și s-au străduit să creeze între ei și personal o relație amicală. Asta chiar dacă au fost nevoiți să elimine"factorii perturbatori".
,,Cel mai greu lucru nu e cum să îți dezvolți businessul, cum să faci rost de bani și cu câți mergi tu acasă, ci calitatea umană", recunosc cei doi antreprenori.
Cifra de afaceri în an de pandemie, peste cea din 2019
Ca pe oricare alt investitor, pandemia i-a afectat și pe cei doi tineri antreprenori. Spun că fluxul de clienți era mai mare înainte de declararea stărilor de urgență și de necesitate, dar remarcă o situație inedită la prima vedere: ,,Deși an de pandemie, am depășit cifra de afaceri pe anul trecut încă de acum o lună și jumătate!"
Asta înseamnă că a existat consum, dar a fost altfel direcționat, consideră Bogdan Hodișan. ,,E clar că suntem afectați, dar trebuie să găsim un echilibru ca să ținem afacerea în viață, să nu dăm oamenii afară și să mulțumim și clienții".
Clienți care continuă să vină pentru cafea, pe care cei doi o importă verde și o prăjesc, creând o multitudine de gusturi pe placul celor care le trec pragul. Și preparatele din bucătărie sunt preferatele clienților. ,,La micul dejun avem cel mai mare flux de clienți, iar clătitele noastre sunt foarte apreciate", spune, mândră, Marina.
Totul se face cu produse locale, cumpărate de la producători locali. Și chiar dacă în acest fel totul e mai scump, cei doi antreprenori preferă să mențină prețurile la un nivel decent. ,,Chiar ne spun clienții că prețurile la noi sunt prea mici. Dar noi vrem să fim corecți", dezvăluie Marina.
Acum, Marina și Bogdan Hodișan au două localuri deschise în centrul Oradiei - unul pe strada Vasile Alecsandri, celălalt pe Strada Primăriei. Sunt convinși că ceea ce fac ei - importând, prăjind, distribuind și vânzând cafeaua - e modalitatea corectă de a-și dezvolta business-ul.
,,Nu e suficient să știi, de exemplu, să faci un pix, ci și cum îl ambalezi și unde și cum să îl vinzi. Nu să umbli în buzunarul consumatorului final și, totuși, să îți acoperi și ție costurile", a explicat Bogdan.
Moderat de Maria Ursu, studentă la Facultatea de Medicină din Oradea, al cincilea episod al emisiunii AntreV - Antreprenor pentru viitor poate fi urmărit pe canalul de YouTube al proiectului AntreV: https://youtu.be/9K3OhOzHnXE
Despre proiectul AntreV
AntreV este un proiect european care are ca obiectiv general creşterea numărului de studenţi ai Universităţii din Oradea prin stimularea participării studenţilor la programe de studii de licenţă, în special ai celor din categorii vulnerabile, prin creşterea atractivităţii ofertelor educaţionale, în special în ceea ce priveşte antreprenoriatul, corelat cu îmbunătăţirea competenţelor cadrelor didactice.
Cei 450 de studenți înscriși în proiectul AntreV și-au susținut prin examen planurile de afaceri. Emisiunea AntreV - Antreprenor pentru viitor! vine ca o completare a competențelor teoretice dobândite la curs, studenții având posibilitatea de a cere sfaturi antreprenorilor de succes legate de planul de afaceri. În plus, pot interacționa direct cu aceștia pentru a afla lucruri practice din experiența invitaților. 

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 09:17:20 Ora de vară a Europei de Est