Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Excelența la clasa a II-a C

Luna decembrie la Eco Școala Gimnazială „Avram Iancu”, Oradea

Excelența la clasa a II-a C

În luna decembrie, elevii clasei a II-a C de la Eco Școala Gimnazială „Avram Iancu", Oradea au instaurat în casele lor și la activitățile sincron pe Zoom, atelierul lucrărilor artistico-plastice ce au ca temă „Iarna".

Astfel, la orele de arte vizuale și abilități practice, au realizat produse diferite din materiale reciclabile sau  nu, folosind tehnici de lucru variate: Tablou/felicitări cu lumânări, Sorcova (din hârtie creponată), Brăduțul (obiect decorativ tridimensional), Globul brăduț 3D (din ziar), Coronița de Crăciun - pictură (amprentare și ștampilare), Coronița de Crăciun (de pe farfuria de carton), Fulgi de zăpadă (desenați), Fulgi de zăpadă  (podoabe pentru brad, din bețișoare de urechi)...
Elevii clasei noastre sunt obișnuiți cu provocări ce au legătură cu lecțiile făcute sau cu anumite evenimente, sărbători. În aceste zile ale lui decembrie, au răspuns pozitiv la provocarea dată cu ocazia praznicului  Sf. Nicolae, precum și la cea cu Omul de zăpadă... În acest sens,  puteau să se implice după preferințe în activități fel de fel:  de la audierea de povești sau poezii, la desenat/pictat, creat diverse produse, urmărind linkuri cu tutorialele oferite. Majoritatea nu s-au lăsat până nu au construit din cele mai creative cizmulițe sau oameni de zăpadă.
 În ultimele două zile de școală ale acestui an  calendaristic, activitățile desfășurate au fost altfel,  fiind focusate în jurul semnificației creștine a sărbătorii Crăciunului, dar și a personajului atât de îndrăgit de cei mici, Moș Crăciun. Una din activitățile descoperite în cadourile Moșului era să deseneze chipul său ținând cont de indicația din materialul video urmărit. Astfel, în mai puțin de 10 minute au apărut mai mulți moși drăguți, pentru o primă încercare destul de reușiți.
Aflându-ne în on-line, copiii își postau lucrările în ziua realizării lor,  pe grupul închis al clasei în albumul creat de doamna învățătoare, putând admira lucrările fiecăruia.
În ultima zi de școală, marți, elevii și-au prezentat expoziția personală, cu tot ce au muncit pe parcursul lunii decembrie la școală, dar și facultativ. A fost de apreciat cum a gândit fiecare  să-și organizeze lucrările.
Cu siguranță, o parte din ceea ce au realizat (Sorcova, podoabele pentru brăduț) își vor găsi utilitatea  în aceste zile în casa fiecăruia, pregătită pentru sărbătoarea bucuriei Nașterii Domnului nostru, Iisus Hristos.
Sărbători binecuvântate, dragii mei! Vacanță magică, alături de cei dragi!
Prof. Monica Toader
 
Felicitări, doamnă profesor Monica-Dorina Toader!
Din curiozitate, am aruncat o privire pe ovidan.ro la Eco Școala ,,Avram Iancu" Oradea, să vedem cum mai stați cu aparițiile la zi. Este cel de-al 288-lea articol publicat la școala voastră, ceea ce nu e puțin lucru; din contră, constatăm că sunteți încă în fruntea clasamentului școlilor gimnaziale din Oradea și județul Bihor, urmați de ,,Oltea Doamna" (cu 240 de articole) și ,,Dacia" (cu 235 de articole); din județ, cei mai harnici sunt cei de la Școala Gimnazială ,,Miron Pompiliu" Ștei (cu 172 de articole).
Dar, de la ,,Avram Iancu", cu siguranță, conduceți detașat între autorii articolelor publicate, ceea ce ne dă ocazia să vă felicităm încă o dată pentru activitatea laborioasă desfășurată la clasă și mediatizată pe ovidan.ro, site-ul de tineret-învățământ care promovează toate experiențele pozitive, bunele practici din învățământul bihorean, dar nu numai.
Un dascăl de top pe ovidan.ro înseamnă un bun câștigat, atât ca imagine cât și ca etalon în domeniul didactic, o recunoaștere a unor calități și merite în profesie!
Cu prețuire,
Ovidiu Dan
Vedeți mai multe poze (72 de poze) în Galeria foto: Excelența la clasa a II-a C.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 21:54:52 Ora de vară a Europei de Est