Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

,,Școala noastră a câștigat un proiect de microgrant, cu finanțare de la Uniunea Europeană”

Un proiect câștigat de elevii din Husasău de Tinca

,,Școala noastră a câștigat un proiect de microgrant, cu finanțare de la Uniunea Europeană”

Doamna Silvia Miclea, profesor de limba engleză-limba franceză la Școala Gimnazială Nr. 1 Husasău de Tinca ne dă o veste minunată, chiar înainte de Crăciun!

,,Școala noastră a câștigat un proiect de microgrant, cu finanțare de la Uniunea Europeană, în valoare de 2.500 de euro. Proiectul este destinat elevilor din mediul defavorizat și a constat în achiziționarea a patru imprimante, achiziționarea de topuri de hârtie, dosare, genți și logistica necesară pentru realizarea mapelor de lucru pentru elevii care nu au acces la internet și la orele din mediul online", precizează doamna profesor Silvia Miclea.
Și mai menționează că ,,la nivel de țară, doar 60 de școli au fost selectate pentru acest proiect".
Felicitări, doamnă prof. Silvia Miclea!
Bănuim că ați contribuit la scrierea proiectului, alături de alți colegi, membri în echipa de proiect.
Noi ne (re)amintim cu drag de câteva proiecte implementate la Școala Gimnazială Nr. 1 din Husasău de Tinca, în parteneriat cu Liceul Teologic Baptist ,,Emanuel" din Oradea, încă din 2010 (,,Crenguţa fermecată şi sufletele înfrăţite"!) și 2011 (proiectul pentru parteneriat educaţional, intitulat „În paşi de dans"), în parteneriat cu  Clubul Copiilor şi Elevilor din Carei, judeţul Satu Mare, proiecte publicate pe www.ovidan.ro , vizibile și astăzi; alte proiecte în parteneriat cu cei de la ,,Emanuel" le găsiți consemnate tot pe www.ovidan.ro, dar la Liceul Teologic Baptist ,,Emanuel" (proiectul ,,Dăruind vei dobândi", în două etape), în 2017, urmat de două ,,replici": în 16 martie și 11 iunie 2018...
Și mai multe puteți găsi la sursa indicată.
Ovidiu Dan  

Trimite email
duminică, 7 decembrie 2025 la 09:09:37 Ora standard a Europei de Est