Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Fără violență, în școala mea!”

Vrem o viață fără violență!

„Fără violență, în școala mea!”

Un colectiv numeros de cadre didactice și elevi de la Liceul cu Program Sportiv „Bihorul” și Școala cu clasele I-VIII nr. 11 din Oradea, a lansat, marți, 17 martie 2009, în Orășelul copiilor, proiectul educațional „Fără violență, în școala mea!”

 Sala de conferințe a pavilionului a devenit neîncăpătoare pentru mulțimea adunată, ca la un spectacol al primăverii: reprezentanți ai celor 13 clase implicate în proiect (clasele I-IV, a V-a, a VI-a și a X-a A și a IX-a B, de la L.P.S. „Bihorul”, a II-a C, a III-a E și F, a IV-a și a VII-a C și a V-a D, de la Școala cu clasele I-VIII nr. 11 din Oradea), învățătorii claselor ciclului primar, profesori-diriginți, psihologii celor două școli, profesori de religie, polițiști din cadrul compartimentului Poliției de Proximitate, care răspund de cele două școli, alți polițiști invitați, inclusiv comisarul-șef al Inspectoratului județean de Poliție, Liviu Popa, directorii celor două școli (prof. drd Dan Constantin Matei și prof. Nicolae Marc), precum și părinți ai elevilor parteneri.
 Proiectul educațional, gândit ca o manifestare de amploare care își propune să sensibilizeze elevii și părinții celor două școli, să contribuie la reducerea și chiar eliminarea manifestărilor de violență din mediul școlar, se va desfășura pe perioada unui an, fiind coordonat de consilierii educativi, prof. Korodi Ibolya, respectiv prof. Zoe Ciogu, și inst. Georgeta Susa și Carmen Nica.
 Acțiunea de marți, va fi urmată în lunile următoare de alte și alte acțiuni comune, dar și de activități desfășurate în paralel și concomitent, fiecare în școala și clasa sa: „Îmi poți spune ce e violența?” (în luna aprilie), „Prevenim violența în clasa noastră” (în mai 2009), „Împreună, reușim!” (iunie), „Cum îi învățăm pe copii comportamente pozitive?” (oct. 2009), „Trebuie să fie violența centrul existenței noastre?” (în luna noiembrie), „Nu faceți așa!” (în decembrie), „Costurile violenței” (în ianuarie 2010).
 Þine minte... învățăturile!
 „Dacă altul se poartă josnic, tu fii demn!/ Dacă altul te tratează urât, tu fii bun!/ Dacă altul îți face rău, tu ai răbdare!” (G. Washinton)
 Dintru început, inst. Georgeta Susa a ținut să argumenteze și să motiveze acțiunea echipei de proiect printr-o demonstrație practică de mototolire a două coli de hârtie de către doi copii, după care a concluzionat: „Inima oamenilor afectați de acte de violență este asemănătoare cu această coală de hârtie mototolită. Impresia pe care o lăsăm în acea inimă pe care am rănit-o va fi greu de șters, precum „ridurile” de pe această hârtie. Chiar dacă vom încerca să corectăm greșeala, „semnele” vor rămâne”.
 Prezentarea (în power point) a scopului, obiectivelor proiectului, partenerilor și beneficiarilor, precum și a calendarului acțiunilor, a fost urmată de intervenții din partea unor membri ai echipei de proiect (echipă alcătuită din: inst. Dorina Nicolau și Dorina Dulău, prof. Rodica Ardelean, Bocoi Roland, Alin Crețu și Alin Sonea - de la L.P.S. „Bihorul”, inst. Tereza Ilisei, Eva Olău și Monica Vașadi, prof. Ramona Lucaciu, Tarr Tunde, Tudor Matei și Radu Hora - de la Șc. nr. 11). Trebuie să mai remarcăm numărul mare de polițiști prezenți la lansarea proiectului (comisar-șef Petru Martin, agent-șef adjunct Florin Cuciula și agent-șef principal Florian Bogolea, din cadrul compartimentului Poliției de Proximitate, comisar Alin Haniș, șef birou Ordine Publică Urban, precum și comisarul-șef al Inspectoratului județean de Poliție, Liviu Popa).
 Șeful I.P.J. Bihor a felicitat echipa de proiect „pentru inițiativa luată și preocuparea pentru bine”, fiind bucuros de „fiecare picătură ce se adaugă la oceanul mare numit LINIȘTE (și ordine publică)”. Comisarul-șef ținea în mâini cartea Smarandei Brumar – „Prezent în clasă. Absent în arest”. „În această carte (Ghid practic de prevenire a criminalității și victimizării, destinat diriginților pentru orele de consiliere – n.n.), se spune pe înțelesul tuturor ce înseamnă să încalci legea”, a mai spus comisarul-șef de poliție, Liviu Popa.
 Aflăm că două-trei exemplare din această carte au ajuns, anul trecut, în majoritatea liceelor orădene, și nu numai. Ar fi păcat, însă, ca aceste îndreptare să nu fie folosite la orele de consiliere!
 Pildele au venit și din rândul celor mici
 Înclinăm să credem că pildele pe care le-au dat copiii colegilor lor în cadrul momentului artistic de final au avut un efect educativ mult mai mare decât toată teoria în sine. Elevi din clasa I A au pus în undă, cu succes, „Păcălici la școală”, de Nicolae Labiș, iar Speranța Poenar (din clasa a VI-a A) a citit compunerea sa – „Violența în școală”. Andreea Cosma și Daria Gavriș (din a IV-a C) au intervievat directorii școlilor și colegii, iar elevi din clasa a III-a F ne-au încântat cu „Gândăcelul” (un joc de rol), de Elena Farago. Elevi din a II-a C și a III-a E au prezentat cântece (sub genericul „Avem nevoie de iubire”) și un număr de dans modern (pe melodia „Fără violență, în școala mea!”). Ov. DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Fără violență, în școala mea!”

Trimite email
marți, 16 aprilie 2024, 19:16:44 Ora de vară a Europei de Est