Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

„Educația omului de azi pentru lumea de mâine” (ediția a VI-a) și Ghidul profesorului în predarea „Acțiunii comunitare”

Universitatea din Oradea și C.T. „D. Leonida” au lansat, ieri,

„Educația omului de azi pentru lumea de mâine” (ediția a VI-a) și Ghidul profesorului în predarea „Acțiunii comunitare”

Dascăli și liceeni voluntari s-au adunat, ieri după-amiază (miercuri, 18 martie 2009), în sala de ședințe a Inspectoratului Școlar spre a fi martori la lansarea „la apă” a două noi „ambarcațiuni”, după „barca” dascălilor bihoreni, care a ieșit în larg în 6 martie..

 Prof. univ. dr. Vasile Marcu și conf. univ. dr. Mariana Marinescu sunt coordonatorii unui nou volum cuprinzând comunicări științifice ale unor dascăli bihoreni, studenți, masteranzi și doctoranzi prezentate la sesiunea științifică „Educația omului de azi pentru lumea de mâine” (ediția a VI-a, din 2008), organizată de Departamentul pentru Pregătirea și Perfecționarea Personalului Didactic (D.P.P.P.D.), din cadrul Universității din Oradea.
 În vremuri de criză financiară mondială, dar și de criză de imagine și de reformă a învățământului românesc, două cadre didactice universitare se ”încăpățânează” să editeze un nou volum colectiv, bucurând astfel zeci de autori de comunicări, scormonitori prin colbul alb sau negru al vremii pentru a scoate la lumină noi adevăruri științifice în domeniul în care trudesc, unii în învățământul preșcolar, ceilalți în învățământul preuniversitar și universitar.
 „Toate reformele începute și neterminate în învățământul românesc au același țel: să sporească caracterul formativ al procesului instructiv-educativ, a ținut să sublinieze, prof. univ. dr. Vasile Marcu (fapt confirmat și de generalul I.S.J., prof. Ioan Șereș, aflat alături). Eu sunt optimist. Dascălii noștri vor găsi în ei înșiși forțele necesare pentru a dezvolta un sistem de învățământ de calitate...” Directorul D.P.P.P.D. este optimist, dar și încântat de noul volum pe care l-a prezentat, structurat pe patru secțiuni: I – Abordări interdisciplinare ale educației (cu Didactica pentru adulți, Abordarea calității și dezvoltării în învățământ, Educația timpurie, Rolul eredității în formarea personalității, Particularități în comunicarea interpersonală...), II –Noile educații în societatea cunoașterii (Locul și rolul educației pentru sănătate în societatea contemporană, Factorii psihosociali ai sevrajului nicotinic, Automedicația cu antibiotice, Educație ecologică - arii protejate...), III – Cercetarea psihopedagogică (Esența și importanța cercetării psihopedagogice, Caracteristicile metodei interviului, Metoda testelor și metode sociometrice, Metode de analiză a datelor cercetării psihopedagogice... , proiecte de activitate), IV – Din preocupările studenților, masteranzilor și doctoranzilor (Analiza conceptului de motivație educațională, Deontologia, didactica și didactogenia în școală, Centrul de documentare și informare..., Null curriculum sau malignitatea ignoranței).
„Lucrarea de față este un ghid de formare și informare pentru profesori și studenții care doresc să urmeze cariera didactică, volumul constituie nu numai o necesitate, ci și un privilegiu pentru cei interesați de evoluția spectaculoasă a Științelor educației din ultima decadă, precum și de preocupările celor care își desfășoară activitatea pe tărâmul instrucției și educației...
 Într-o lume bulversată și nesigură, cu toată deschiderea europeană, mirajul și binefacerile lumii libere, eu încurajez tinerii să rămână în învățământ și în țară”, a spus conf. univ. dr. Mariana Marinescu, în cuvântul său.
 Coordonatorii volumului au înmânat apoi, în premieră, opt diplome de merit unor dascăli bihoreni „care s-au remarcat prin consecvență în abordarea cercetării științifice”: Florentina Blândul, ed. Ana Pantea și colectivul Grădiniței nr. 46 din Oradea, prof. Iosif Curta (directorul adjunct al Liceului Teologic Baptist „Emanuel”), prof. Gheorghe Butiri (Lic. Teoretic din Bratca), George Togor (din partea fundației Ecotop), Carmen Dinescu (de la Direcția de Sănătate Publică), Nicoleta Negrean, de la Grădinița nr. 35 și prof. Eugenia Lezeu, de la Lic. Ped. „Nicolae Bolcaș” din Beiuș.
 Directorul C.C.D. Bihor, Virginia Tiurbe, moderatorul întâlnirii, ne-a introdus apoi în cel de-al doilea subiect al manifestării, cea de-a doua prezentare de carte și protagoniștii săi.    
 Ghidul profesorului în predarea disciplinei opționale „Acțiunea comunitară”  
 Despre lucrarea coordonată de prof. Liana Coroianu, profesor al Colegiului Tehnic „Dimitrie Leonida” din Oradea, a vorbit prof. Georgeta Sadoveanu – directorul colegiului, care a ținut să arate cum s-a născut ideea cărții, devenit un ghid pentru profesorul care predă disciplina opțională „Acțiunea comunitară” - disciplina opțională a voluntariatului.
 „Venim astfel în sprijinul celor care doresc să dăruiască fără să aștepte recompensă. Prin abordarea practică pe care o propune, această disciplină opțională concretizează ceea ce spunea John Dewey: „Educația nu este pregătire pentru viață; educația este viața însăși”. Elaborarea și editarea ghidului s-au făcut cu forțe proprii. Ne-am bucura dacă această inițiativă ar fi replicată în cât mai multe școli din România”, a mai spus prof. Geogeta Sadoveanu.
 Prof. Liana Coroianu, coordonatorul lucrării și coordonatorul S.N.A.C. la nivelul colegiului, a prezentat ghidul din punct de vedere tehnic, subliniind faptul că lucrarea este practica însăși pe care voluntarii de la „Leonida” au desfășurat-o în timp în cadrul comunității locale.
 Inspector școlar de specialitate Gyori Doina, cea mai în măsură să vorbească despre activitățile de voluntariat desfășurate în unitățile de învățământ din județul Bihor, a remarcat amploarea pe care a cunoscut-o S.N.A.C. (Strategia națională de Acțiune Comunitară) de la implemenarea sa în România, în 2004, iar inițiatorul acestei strategii (S.N.A.C.) în România era de față. E vorba de John Muir Potter (din Anglia), alături de Iolanda Cătinean, inspector de specialitate în cadrul M.E.C.I., și Diana Tască, director proiecte la Hight Level Group. Pentru început, noua disciplină opțională – „Acțiunea comunitară” - a fost îmbrățișată de dascăli de la două școli orădene, C.T. „D. Leonida” și Gr. Șc. Sanitar „Vasile Voiculescu”. Iolanda Cătinean - reprezentantul M.E.C.I. – s-a arătat încântată de ceea ce a aflat. „Plec cu mare bucurie pentru felul în care a fost implementată la dumneavoastră strategia – programul meu de suflet -, pe care o consider drept cea mai frumoasă meserie: Să dăruiești fără să aștepți recompensă!” La fel de încântat a fost și inițiatorul S.N.A.C. în România, John Muir Potter, care consideră acest ghid drept un instrument potrivit pentru promovarea strategiei...
 Dacă în deschiderea manifestării, am avut parte de un moment cu artiști, și în încheiere, ne-am bucurat de unul și mai și, copii de la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Senzorială, „consiliați” și sprijiniți de voluntari ai Liceului de Artă, au prezentat un frumos moment artistic, un show de primăvară, cu actorii teatrului lor de păpuși, în regia prof. Maria Ivănescu și inst. Samica Boghiu. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Educația omului de azi pentru lumea de mâine” (ediția a VI-a) și Ghidul profesorului în predarea „Acțiunii comunitare”.

Trimite email
luni, 3 noiembrie 2025, 10:05:48 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Eros Ramazzotti va concerta, la
Laminor Arena, București,
miercuri, 22 aprilie 2026, ora 20.00 (acces de la 18.00).