Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
17 ianuarie 2021
1.*Cum se va face testarea pentru depistarea cazurilor de Covid-19 în școli
.....
Secretarul de stat în Ministerul Sănătății, Andreea Moldovan, a oferit o serie de explicaţii pentru ProTV, privind procedura de testare în şcoli, scrie G4Media.ro.
Autoritățile iau în calcul deschiderea școlilor în 8 februarie și au anunțat o serie de măsuri, astfel ca revenirea copiilor în bănci să nu devină un risc pentru sănătatea lor. Dacă un elev dintr-o clasă este depistat pozitiv, atunci toți colegii săi vor fi testați, a anunțat ministrul Sănătății. Iar dascălii și personalul din școli sunt incluși în etapa a doua a campaniei de vaccinare anti Covid-19.

2.* Concursul pentru inspectori școlari generali și generali adjuncți va avea loc în primăvara aceasta, anunță ministrul Educației, iar cel pentru directori de școli, în vară. „Varianta de concurs din Legea lui Daniel Funeriu era mult mai bună decât ce avem astăzi”.

3.* Toate școlile trebuie să-și creeze conturi pe platforma de vaccinare, ca să-i înscrie și programeze pe profesori și pe ceilalți angajați, potrivit unei adrese către unitățile de învățământ și inspectoratele școlare, semnată de ministrul Educației, obținută de Edupedu.ro
„Fiecare unitate de învățământ va desemna o persoană responsabilă cu înregistrarea unității de învățământ preuniversitar pe platforma alocată campaniei de vaccinare, centralizarea datelor de identitate și programarea la vaccinare a personalului angajat în respectiva unitate. Informațiile cu privire la acțiunea de vaccinare pot fi trebuie să fie accesate pe linkul https://vaccinare-covid.gov.ro/platforma-programare/”, se arată în documentul citat.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
30 decembrie
1.* Școlile trebuie să identifice și să raporteze numărul elevilor în situații de risc cu privire la încheierea mediilor pe semestrul I. Cîmpeanu: Vom stabili un plan de intervenție personalizată pentru evitarea abandonului școlar
.....
Ministerul Educației va dispune către toate unitățile de învățământ, prin intermediul inspectoratelor școlare, identificarea și raportarea până la 11 ianuarie 2021, a numărului elevilor aflați în situație de risc cu privire la încheierea mediilor pe semestrul I, se arată într-un comunicat de presă semnat personal de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.
Astfel, se va stabili un plan de intervenție personalizată pentru evitarea abandonului școlar cauzat de dificultățile derulării procesului de învățământ în sistem online, a comunicat ministrul.

2.* Sondaj Salvați Copiii: 63% dintre copii, părinți și profesori își doresc să revină la școală în ianuarie 2021, în condițiile în care 47% dintre elevi nu dețin toate resursele ca să învețe on-line
…..
Organizația Salvați Copiii România solicită deschiderea școlilor în luna ianuarie 2021, printr-un apel publicat pe pagina de Facebook. 63% dintre copii, părinți și profesori își doresc să revină la școală…

3.* Școlile trebuie să regândească curriculum-ul pentru a-i ajuta pe elevi să ajungă cu materia la zi, pandemia a limitat progresul școlar al acestora – raport O.F.S.T.E.D.
…..
Izolarea repetată din cauza pandemiei de coronavirus a limitat progresul elevului, impactul primei stări de urgență se resimte și acum, iar școlile trebuie să regândească curriculum-ul pentru a-i ajuta pe elevi să ajungă cu materia la zi, se arată într-un raport al inspectoratului școlar britanic O.F.S.T.E.D. (The Office for Standards in Education, Children’s Services and Skills).

Lecturile copilăriei (XX)

O serbare literară - tradiţii şi obiceiuri de Crăciun

Lecturile copilăriei (XX)

Şcoala Gimnazială ,,Miron Pompiliu" Ştei derulează şi în acest an şcolar proiectul educativ județean, cu participare interjudeţeană, intitulat: ,,Lecturile copilăriei", în variantă online.

Anul acesta, proiectul se află la cea de-a XX-a ediție.
Scopul și obiectivele urmărite în derularea acestui proiect sunt cultivarea și dezvoltarea gustului pentru lectură, importanța cititului, modul în care îi antrenăm pe elevi în universul lecturii, modul în care le călăuzim pașii spre lumea fermecătoare a poveștilor, a basmelor, a poeziei, spre o lume a cunoașterii, în general.
Prin intermediul tehnologiei, echipa de proiect: prof. Simona Pantea - director, prof. Romulus Făşie - director adjunct,  prof. Toţa Felicia - consilier educativ, prof. Miara Angelica - responsabil proiecte educative, bibl. prof. Tomescu Ileana - iniţator şi responsabil proiect, cu sprijinul prof. Sanda Merce - limba română, prof. Ioana Toth - limba română, prof. Gheorghe Drăgan, prof. Natalia Bunduruş a reuşit să colaboreze şi să coordoneze activităţile propuse, să facă toate demersurile, pentru ca activităţile derulate on-line să evidenţieze munca elevilor, dar şi efortul dascălilor de a îndruma paşii copiilor spre lumea minunată a poveştilor, a basmelor, a poeziei.
 Activitatea principală din cadrul proiectului a fost intitulată: ,,O serbare literară - tradiţii şi obiceiuri de Crăciun" şi s-a derulat on-line, în luna decembrie, 2020.
 Activitatea a fost o provocare în cadrul întâlnirii online, pe platforma Temss, între elevii şi profesorii implicaţi.
În faţa calculatorului, într-un spaţiu special amenajat al bibliotecii din cadrul Centrului de Documentare şi Informare, d-na bibliotecar, prof. Ileana Tomescu, a moderat întreaga activitate literară. Dascălii şi elevii implicaţi au urmărit cu interes fiecare moment derulat. Activitatea a debutat cu prezentarea dascălilor, care au reuşit să conducă cu măiestrie paşii copiilor spre lumea fermecătoare a poveştilor, a poeziei, a basmelor, apoi au fost nominalizați elevii claselor a IV-a B,C,D. Surpriza întâlnirii a fost prezenţa lui Moş Crăciun, care și-a făcut apariţia în cadrul mirific al C.D.I.-ului. El a transmis şcolarilor şi dascălilor, sănătate, bucurie, putere de muncă, speranţă!
Momentul următor a fost completat de prezenta colindătorilor, on-line, care ne-au încântat cu frumoase colinde româneşti: ,,Deschide uşa, creştine", interpretată de eleva Andru Karina (V A) şi ,,Sus la poarta Raiului", interpretată de eleva Andra Sabău (VII C), coordonator, prof. Natalia Bunduruş. Întâlnirea online a continuat cu discuţii şi întrebări adresate elevilor, pe teme de literatură, apoi aprecieri prezentate de profesorii de limba şi literatura română. Au fost propuse cinci teme: Ghicitori literare (personaje costumate), Autori cunoscuţi, Personaje îndrăgite, Cine ştie răspunde şi Fragmente cunoscute. Elevii s-au prezentat la înălţime, dovedind ca în fiecare an o bună pregătire, o implicare desăvârşită, iar o parte din colegii lor s-au costumat în personaje preferate: Heidi, fetiţa munţilor a fost interpretată, on-line de eleva Silaghi Elisa ( IV B); Furnicuţa din opera ,,Greierele şi furnica" a fost interpretată de eleva Bondar Alisia (IV C); Alexandru Ioan Cuza a fost interpretat de eleva Luca Raluca (IV C); Greierele din opera ,,Greierele şi furnica" a fost interpretat de elevul Mateş Stelian (IV D); Cerşetorul din opera ,,Prinţ şi cerşetor" a fost interpretat de eleva Chirodea Mirabela (IV D) şi Lizuca din opera ,,Dumbrava minunată" fost interpretată de eleva Palcu Carina (IV D), coordonatori, profesorii: Maria Petruse, Felicia Ţoţa și Creţ Florina.
Spre finalul activităţii, fraţii Filip: Benianim, Marcu şi Abigali ne-au bucurat (tot on-line) cu un buchet de colinde, interpretate instrumental, îndrumător prof. Gheorghe Drăgan.
Domnii directori, prof. Pantea Simona şi prof. Făşie Romulus, au afirmat că întâlnirea online a fost o experienţă plăcută și utilă, impresionaţi fiind de prezenţa Moşului și de cadrul feeric în care s-a derulat întâlnirea; ei au felicitat, deopotrivă, dascălii şi elevii pentru modul de implicare, coordonare și desfășurare a activității.
În cadrul proiectului, am continuat parteneriatele cu instituții și unități de învățământ din localitate şi din judeţ: Primăria Ștei, Casa de Cultură ,,Miron Pompiliu" Ștei, Biblioteca Orășenească Ștei, Grădinița Nr. 1 Ștei,  Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor, Casa Corpului Didactic Bihor, Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia" Oradea, Grădinița Nr. 30 - ,,Mugurel" din Oradea, Școala Gimnazială Nr. 1 Lunca, Grădinița și Școala Primară - Săliște de Vașcău, Liceul Vocațional Pedagogic ,,Nicolae Bolcaș" Beiuș,  Școala Gimnazială ,,Nicolae Popoviciu" Beiuș", Școala Gimnazială din Mădăras, dar și din alte două județe: Şcoala Gimnazială Săcuieu - Cluj, Liceul Tehnologic ,,Dragomir Hurmuzescu" Deva - Hunedoara. O parte din dascălii şcolilor partenere au trimis on-line creaţii plastice ale copiilor, cu tematică sugestivă. Mulţumim sponsorilor (Primăria şi Consiliului local Ștei), care au făcut ca desaga Moşului să fie plină şi în acest an; mulţumim colegelor care şi-au adus contribuția la buna organizare a activității: ec. Galea Ramona, secretar Draghiciu Adelina, secretar Micle Titiana. Proiectul educativ judeţean ,,Lecturile copilăriei" va continua și în semestrul al II-lea, cu activităţi indirecte sau online.
,,Un bun profesor este asemeni unei lumânări. El se mistuie pe sine însuși pentru a lumina calea altora" - Mustafa Kemal Atâtürk
Ileana Tomescu
Găsiți mai multe poze (24 de poze) în Galeria foto: Lecturile copilăriei (XX).

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

sâmbătă, 23 ianuarie 2021