Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Lecturile copilăriei (XX)

O serbare literară - tradiţii şi obiceiuri de Crăciun

Lecturile copilăriei (XX)

Şcoala Gimnazială ,,Miron Pompiliu" Ştei derulează şi în acest an şcolar proiectul educativ județean, cu participare interjudeţeană, intitulat: ,,Lecturile copilăriei", în variantă online.

Anul acesta, proiectul se află la cea de-a XX-a ediție.
Scopul și obiectivele urmărite în derularea acestui proiect sunt cultivarea și dezvoltarea gustului pentru lectură, importanța cititului, modul în care îi antrenăm pe elevi în universul lecturii, modul în care le călăuzim pașii spre lumea fermecătoare a poveștilor, a basmelor, a poeziei, spre o lume a cunoașterii, în general.
Prin intermediul tehnologiei, echipa de proiect: prof. Simona Pantea - director, prof. Romulus Făşie - director adjunct,  prof. Toţa Felicia - consilier educativ, prof. Miara Angelica - responsabil proiecte educative, bibl. prof. Tomescu Ileana - iniţator şi responsabil proiect, cu sprijinul prof. Sanda Merce - limba română, prof. Ioana Toth - limba română, prof. Gheorghe Drăgan, prof. Natalia Bunduruş a reuşit să colaboreze şi să coordoneze activităţile propuse, să facă toate demersurile, pentru ca activităţile derulate on-line să evidenţieze munca elevilor, dar şi efortul dascălilor de a îndruma paşii copiilor spre lumea minunată a poveştilor, a basmelor, a poeziei.
 Activitatea principală din cadrul proiectului a fost intitulată: ,,O serbare literară - tradiţii şi obiceiuri de Crăciun" şi s-a derulat on-line, în luna decembrie, 2020.
 Activitatea a fost o provocare în cadrul întâlnirii online, pe platforma Temss, între elevii şi profesorii implicaţi.
În faţa calculatorului, într-un spaţiu special amenajat al bibliotecii din cadrul Centrului de Documentare şi Informare, d-na bibliotecar, prof. Ileana Tomescu, a moderat întreaga activitate literară. Dascălii şi elevii implicaţi au urmărit cu interes fiecare moment derulat. Activitatea a debutat cu prezentarea dascălilor, care au reuşit să conducă cu măiestrie paşii copiilor spre lumea fermecătoare a poveştilor, a poeziei, a basmelor, apoi au fost nominalizați elevii claselor a IV-a B,C,D. Surpriza întâlnirii a fost prezenţa lui Moş Crăciun, care și-a făcut apariţia în cadrul mirific al C.D.I.-ului. El a transmis şcolarilor şi dascălilor, sănătate, bucurie, putere de muncă, speranţă!
Momentul următor a fost completat de prezenta colindătorilor, on-line, care ne-au încântat cu frumoase colinde româneşti: ,,Deschide uşa, creştine", interpretată de eleva Andru Karina (V A) şi ,,Sus la poarta Raiului", interpretată de eleva Andra Sabău (VII C), coordonator, prof. Natalia Bunduruş. Întâlnirea online a continuat cu discuţii şi întrebări adresate elevilor, pe teme de literatură, apoi aprecieri prezentate de profesorii de limba şi literatura română. Au fost propuse cinci teme: Ghicitori literare (personaje costumate), Autori cunoscuţi, Personaje îndrăgite, Cine ştie răspunde şi Fragmente cunoscute. Elevii s-au prezentat la înălţime, dovedind ca în fiecare an o bună pregătire, o implicare desăvârşită, iar o parte din colegii lor s-au costumat în personaje preferate: Heidi, fetiţa munţilor a fost interpretată, on-line de eleva Silaghi Elisa ( IV B); Furnicuţa din opera ,,Greierele şi furnica" a fost interpretată de eleva Bondar Alisia (IV C); Alexandru Ioan Cuza a fost interpretat de eleva Luca Raluca (IV C); Greierele din opera ,,Greierele şi furnica" a fost interpretat de elevul Mateş Stelian (IV D); Cerşetorul din opera ,,Prinţ şi cerşetor" a fost interpretat de eleva Chirodea Mirabela (IV D) şi Lizuca din opera ,,Dumbrava minunată" fost interpretată de eleva Palcu Carina (IV D), coordonatori, profesorii: Maria Petruse, Felicia Ţoţa și Creţ Florina.
Spre finalul activităţii, fraţii Filip: Benianim, Marcu şi Abigali ne-au bucurat (tot on-line) cu un buchet de colinde, interpretate instrumental, îndrumător prof. Gheorghe Drăgan.
Domnii directori, prof. Pantea Simona şi prof. Făşie Romulus, au afirmat că întâlnirea online a fost o experienţă plăcută și utilă, impresionaţi fiind de prezenţa Moşului și de cadrul feeric în care s-a derulat întâlnirea; ei au felicitat, deopotrivă, dascălii şi elevii pentru modul de implicare, coordonare și desfășurare a activității.
În cadrul proiectului, am continuat parteneriatele cu instituții și unități de învățământ din localitate şi din judeţ: Primăria Ștei, Casa de Cultură ,,Miron Pompiliu" Ștei, Biblioteca Orășenească Ștei, Grădinița Nr. 1 Ștei,  Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor, Casa Corpului Didactic Bihor, Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia" Oradea, Grădinița Nr. 30 - ,,Mugurel" din Oradea, Școala Gimnazială Nr. 1 Lunca, Grădinița și Școala Primară - Săliște de Vașcău, Liceul Vocațional Pedagogic ,,Nicolae Bolcaș" Beiuș,  Școala Gimnazială ,,Nicolae Popoviciu" Beiuș", Școala Gimnazială din Mădăras, dar și din alte două județe: Şcoala Gimnazială Săcuieu - Cluj, Liceul Tehnologic ,,Dragomir Hurmuzescu" Deva - Hunedoara. O parte din dascălii şcolilor partenere au trimis on-line creaţii plastice ale copiilor, cu tematică sugestivă. Mulţumim sponsorilor (Primăria şi Consiliului local Ștei), care au făcut ca desaga Moşului să fie plină şi în acest an; mulţumim colegelor care şi-au adus contribuția la buna organizare a activității: ec. Galea Ramona, secretar Draghiciu Adelina, secretar Micle Titiana. Proiectul educativ judeţean ,,Lecturile copilăriei" va continua și în semestrul al II-lea, cu activităţi indirecte sau online.
,,Un bun profesor este asemeni unei lumânări. El se mistuie pe sine însuși pentru a lumina calea altora" - Mustafa Kemal Atâtürk
Ileana Tomescu
Găsiți mai multe poze (24 de poze) în Galeria foto: Lecturile copilăriei (XX).

Trimite email
marți, 23 aprilie 2024, 09:32:09 Ora de vară a Europei de Est