Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Au început înscrierile pentru o serie nouă de cursanți la prima academie de ospitalitate din România, licențiată de École hôtelière de Lausanne

Academia de Management în Ospitalitate ohma by winsedswiss din Oradea

Au început înscrierile pentru o serie nouă de cursanți la prima academie de ospitalitate din România, licențiată de École hôtelière de Lausanne

Academia de Management în Ospitalitate ohma by winsedswiss din Oradea, școală care funcționează sub licența prestigioasei instituții elvețiene École hôtelière de Lausanne (EHL), anunță înscrierile pentru o nouă serie de cursuri la programele vocaționale destinate persoanelor interesate să urmeze o carieră internațională în domeniul ospitalității.

După succesul înregistrat în urma deschiderii școlii în toamna anului 2020, în pofida contextului pandemic nefavorabil, prima serie de studenți a parcurs și promovat cursurile modulului Foundation (nivel începători), la sfârșitul anului trecut.
Astfel, într-o perioadă de doar trei luni de pregătire intensivă, cursanții și-au dezvoltat abilitățile de bază necesare oricărui specialist în administrare hotelieră sau artă culinară, fiind pregătiți să se dezvolte și să avanseze în cariera lor în ospitalitate.
Aceștia vor continua cursurile în cadrul Academiei cu modulul Intermediate (nivel intermediar), pentru ca, începând din martie 2021, să efectueze stagii de practică de șase luni în hotelurile și țările alese de ei.
În acest sens, grupul educațional winsedswiss a încheiat parteneriate cu operatori economici din industria ospitalității, la nivel național și internațional. Cu sprijinul autorităților locale orădene, studenții programului Hotel Administration au exersat noțiunile însușite în Hotelul Cetate din Oradea, aici fiind susținute și unele dintre examenele practice.
Conceptul ohma este bazat pe faptul că nu poți fi un bun manager în industria ospitalității, dacă nu ai practicat tu însuți ceea ce le vei cere angajaților și colaboratorilor tăi să realizeze.
„Odată ce va depăși provocările actuale, sectorul ospitalității va avea și mai multă nevoie de personal calificat, dar mai ales de oameni motivați, care să practice o meserie cu pasiune și pe care să o transforme, astfel, într-o carieră la cel mai înalt nivel. Pe acești tineri îi așteptăm la ohma, unde asigurăm spațiul de învățare propice formării lor ca viitori lideri în domeniu. Ne bazăm atât pe licența École hôtelière de Lausanne, cât și pe experiența trainerilor, profesioniști din industrie, certificați de faimoasa școală hotelieră din Elveția", declară Christine Schillings, Chief Executive Officer winsedswiss Romania.
Până în prezent, cursurile din Academie s-au desfășurat în sălile de curs în proporție de 90%, în regim de zi, cu respectarea tuturor măsurilor sanitare, atât cele legale, cât și unele suplimentare, cum ar fi: mobilier mobil, organizarea cursurilor pentru maximum zece persoane simultan, testare rapidă periodică a profesorilor și studenților.
În funcție de programul vocațional ales, studenții Academiei ohma pot obține calificări de bază sau specializare în domeniul hotelurilor și restaurantelor, pe modelul de referință elvețian și în baza filosofiei de la Lausanne, într-unul dintre cele patru parcursuri profesionale: culinar (Culinary Professional Diploma); servicii (Food and Beverage Professional Diploma); cazare și recepție (Rooms Professional Diploma); administrare hotelieră (Hotel Administration Professional Diploma).
Cei interesați de o carieră internațională în ospitalitate pot obține informații de pe www.ohma.swiss .
***
Grupul educațional elvețian winsedswiss (World Institute of Service Education), cu filiale în România, Elveția și Serbia, are ca obiectiv principal crearea și derularea unor programe educaționale pentru fiecare etapă a vieții unui om, de la grădiniță la universitate și pe tot parcursul carierei profesionale. Aceste programe acoperă domeniul serviciilor, de la ospitalitate, retail, la managementul sănătății, al sportului și al luxului. În acest scop, winsedswiss dezvoltă parteneriate cu unele dintre cele mai renumite instituții de învățământ din domeniu.
***
EHL Group deține un portofoliu de unități comerciale specializate care oferă educație și inovare în domeniul managementului ospitalității la nivel mondial. Cu sediul în Lausanne, Elveția, grupul include Ecole hôtelière de Lausanne (EHL) și EHL Advisory Services.
Ecole hôtelière de Lausanne (EHL) este un ambasador al ospitalității tradiționale elvețiene și un pionier în educația ospitalieră încă din 1893, cu peste 25.000 de absolvenți în întreaga lume, având mai mult de 120 de naționalități. EHL este prima școală de management al ospitalității care oferă programe preuniversitare și universitare în campusurile sale din Lausanne, Singapore și Chur-Passugg, precum și soluții de învățare online. Universitatea de științe aplicate este clasată pe primul loc de QS World University Rankings by Subject și CEOWorld Magazine, iar restaurantul său gastronomic este singura instituție educațională din lume care deține o stea Michelin.
Adina Triandafil

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 19:03:21 Ora standard a Europei de Est