Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Elevii și profesorii din școlile orădene vor fi protejaţi cu echipamente de protecție sanitară

Printr-un proiect finanţat prin POIM

Elevii și profesorii din școlile orădene vor fi protejaţi cu echipamente de protecție sanitară

Primarul Florin Birta a prezentat în cadrul conferinței de presă de ieri, 14 ianuarie 2021, detalii legate de un proiect depus de Primăria Oradea pe Programul Operațional Infrastructură Mare 2014 - 2020, proiect al cărui obiectiv este achiziționarea echipamentelor necesare pentru asigurarea protecției sanitare a elevilor și profesorilor din școlile orădene în contextul pandemiei de Covid -19.

„Acest proiect este legat de iminenta deschidere a școlilor, care sper că se va întâmpla în 8 februarie 2021, așa cum s-a anunțat, odată cu începerea semestrului II. Astfel, ne pregătim pentru începerea școlii prin depunerea unui proiect pe Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020, Axa Prioritară 9 - Protejarea sănătății populației în contextul pandemiei cauzate de Covid 19 și vrem să dotăm toate cele 73 de unități de învățământ preuniversitar de stat care au personalitate juridică - aici fiind incluse și unitățile arondate acestora - cu toate echipamentele de protecție necesare pentru ca elevii și profesorii din Oradea să își poată desfășura activitatea în siguranță", a precizat primarul Florin Birta.
Acest proiect va permite dotare școlilor și grădinițelor din Oradea cu un pachet compus din: aparat pentru dezinfecția și sterilizarea aerului din sala de clasă, termomeru digital de scanare la distanță a temperaturii corporale amplasat la fiecare intrare și ieșire din unitate conform fluxului de circulație specific, dozatoare cu dezinfectant de mâini amplasate pe coridoarele de trecere și la intrarea în clădire, baterii lavoar dotate cu senzor, care să nu necesite atingere, pentru toate grupurile sanitare din fiecare școală, dozatoare cu săpun lichid de mâini prevăzute de asemenea cu senzori, dispenser rolă cu prosop textil sterilizabil în fiecare grup sanitar, dar și alte materiale de dezinfecție necesare pentru sălile de clasă.
Cel mai important echipament este aparatul destinat dezinfecției și sterilizării aerului din sala de clasă, care este practic o lampă bactericidă cu ultraviolete cu sterilizare în flux de aer. Numărul de lămpi necesare pentru fiecare clasă va fi calculat în funcție de suprafața acesteia. O sală de clasă va putea beneficia de unul sau două astfel de aparate. Acestă lampă va realiza dezinfecția aerului cu un flux de radiații ultraviolete, care se va realiza într-un compartiment/într-o cameră din interiorul acestui aparat, aerul contaminat fiind trecut printr-un filtru care reține praful și alte particule contaminate. Intensitatea radiației ultraviolete și timpul în care aerul e reținut în camera de dezinfecție vor fi  reglate, astfel încât aerul evacuat să fie lipsit de microorganisme.
Valoarea totală a proiectului este de 2,8 milioane de euro.
„Semnarea contractului de finanțare este estimată pentru luna martie 2021, însă achiziția echipamentelor va fi începută de luna viitoare, pe baza unei clauze suspensive, urmând ca într-un termen cât mai scurt, undeva în aprilie - mai să avem semnat contractul de achiziție și să putem începe dotarea școlilor din Oradea. Trebuie să avem în vedere că acest virus nu va dispărea de pe o zi pe alta, astfel încât pentru perioada cât mai rămâne din acest an școlar, dar și pentru anul viitor, siguranța preșcolarilor, elevilor și profesorilor din Oradea să fie asigurată și aceștia să poată merge la școală în condiții optime", a încheiat primarul Florin Birta. (B.P.)

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 22:39:52 Ora de vară a Europei de Est