Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Premiul I și premiul II pentru elevii români și maghiari din Salonta

Concursul transfrontalier „Natură fără frontiere

Premiul I și premiul II pentru elevii români și maghiari din Salonta

Asociația pentru Protecția Păsărilor și a Naturii „Grupul Milvus", organizație neguvernamentală dedicată protecţiei păsărilor şi a naturii, care activează în domeniul conservării, educației, cercetării şi consultanței cu scopul de a schimba România într-un loc mai bun pentru păsări, natură şi oameni, a premiat recent elevii și dascălii lor din Bihor care au participat, pe echipe, la cel mai provocator concurs despre misterioasa dropie de câmpie din zona transfrontalieră Salonta - Békésși valorile naturale care o înconjoară.

La termenul limită din 15.11.2019 s-au înscris în Concursul „Natură fără frontiere" 552 de copii din Bihor, adică 184 de echipe aflate sub îndrumarea a 65 de învățători și profesori. Asociația „Grupul Milvus", amfitrionii competiției, au avut aplicanți din mai multe localități bihorene: Salonta, Oradea, Livada de Bihor, Cefa și Sântandrei. Concursul desfășurat timp de un an s-a adresat în special elevilor care trăiesc în zone ce fac parte din arii protejate „Natura 2000" sau din vecinătatea acestora. Scopul acestei inedite competiții-maraton a fost acela de a-i familiariza pe copii cu valorile naturale locale și de a le insufla importanța prețuirii și protejării lor.
Proiectul „Conservarea, protejarea și promovarea valorilor naturale din zona transfrontalieră Salonta - Békéscsaba, ROHU-14 - The Nature Corner - INTERREG România-Ungaria" reprezintă temelia acestui concurs școlar și are ca scop creșterea stării de conservare a patrimoniului natural local și promovarea valorilor naturale într-un mod integrat. Cooperarea dintre municipalitățile Salonta (România), respectiv Békés (Ungaria) și organizațiile neguvernamentale „Milvus Transilvania Vest" (România) și Körösök Völgye Natúrpark (Ungaria) reprezintă motorul acestui proiect transfrontalier ale cărui principale activități vizează conservarea naturii, turismul, educația și conștientizarea tinerei generații.
După un an și trei etape de concurs, Marea finală a acestei competiții a strâns laolaltă 125 de elevi bihoreni care s-au implicat trup și suflet într-o competiție educativă inedită, unde au descoperit misterele supraviețuirii dropiei de câmpie în habitatul naturii înconjurătoare. Concursul „Natură fără frontiere" s-a adresat elevilor din clasele primare și gimnaziale din județul Bihor.
Organizatorii s-au adaptat restricțiilor impuse de pandemia declanșată de virusul SARS-CoV-2 (Covid-19) și au extins termenele limită ale etapelor competiționale. Grupați în echipe formate din câte trei elevi, aceștia au avut ocazia să-și dezvolte gândirea logică, imaginația, creativitatea, spiritul de echipă, au rezolvat exerciții practice, au scris compuneri, anunțuri matrimoniale pentru căutarea unui dropioi, au realizat ilustrații, acțiuni ecologice complexe și au jucat diverse roluri într-o piesă de teatru filmată (un dropioi în timpul unui ritual de curtare sau al unui judecător, avocat sau inculpat în cadrul unui tribunal ecologic).
Astfel, în etapa I a concursului au fost 552 de elevi înscriși la secția română și maghiară (184 de echipe), sub îndrumarea a 65 de învățători și profesori. Au terminat prima rundă 176 de echipe, respectiv 528 de școlari din Salonta, Oradea, Livada de Bihor, Cefa și Sântandrei. În etapa a II-a au rămas în competiție 258 de elevi (86 de echipe de la secțiile română și maghiară) care au rezolvat sarcinile acestei runde și s-au calificat pentru etapa a III-a - Marea finală, astfel: 125 de elevi (24 de echipe la secția română și 20 la secția maghiară). Cu toții au finalizat această etapă, pentru care punctajul a fost acordat de un juriu format din cinci specialiști: un pedagog, un specialist în comunicare, un reprezentant din partea Primăriei Salonta, un biolog și un profesor universitar.
Potrivit clasamentului final publicat pe pagina dropia.eu (https://www.dropia.eu/articles/natura-fara-frontiere-rezultatele-concursului), locul I (premiul I) la secțiunea română, clasele V-VIII a fost ocupat de echipa „Țipar" a Colegiului Național „Teodor Neș" din Salonta, antrenată de profesoara de biologie Monica Zaha și formată din elevii Petrache Andrei Ovidiu (lider), Lațco Andrei și Țifra Luca. De remarcat este faptul că în etapa finală a concurat și a câștigat premiul I doar elevul Petrache Andrei Ovidiu (86,86 puncte totale), susținut de prof. Monica Zaha. Tot la secțiunea română, clasele V-VIII, printre finaliști s-a numărat și echipa „Iris" (59,52 puncte) a Colegiului Național „Teodor Neș" din Salonta, antrenată de profesoara de biologie Monica Zaha.
La „Secțiunea maghiară clasele III-IV", locul II și premiul II al concursului au fost adjudecate de „Arany János" Elméleti Líceum, Nagyszalonta, echipa „Tudásszakértők" (cu 84,23 puncte), iar locul IV a fost adjudecat de „Arany János" Elméleti Líceum, Nagyszalonta, echipa „Fürge ürgék" (cu un total de 78,39 puncte).
„Secțiunea maghiară de gimnaziu V-VIII" a adus orașului Salonta nu mai puțin de cinci finaliști, astfel: locul 6 -„Arany János" Elméleti Líceum, Nagyszalonta, echipa „Rókák" (69,26 puncte); locul 7 - „Arany János" Elméleti Líceum, Nagyszalonta, echipa „Szimbiotársak" (68,73 puncte); locul 8 - „Arany János" Elméleti Líceum, Nagyszalonta, echipa „Ökocsapat" (68,66 puncte); locul 13 - „Arany János" Elméleti Líceum, Nagyszalonta, echipa „Csőrösök" (60,64 puncte) și locul 15 - „Arany János" Elméleti Líceum, Nagyszalonta, echipa „Mentsük meg a túzokot" (54,57 puncte).
Toți finaliștii primesc cadouri în obiecte, reprezentând promovarea activităților „Grupului MILVUS - Natura 2000", iar câștigătorii premiilor I, II și III primesc diplome de merit și cadouri în echipament specific activităților ecologice. Toate localitățile implicate, școlile participante, profesorii-antrenori și elevii finaliști primesc diplome speciale în cadrul Proiectului „Conservarea, protejarea și promovarea valorilor naturale din zona transfrontalieră Salonta - Békéscsaba, ROHU-14 - The Nature Corner - INTERREG România-Ungaria".
Sorin Petrache
În foto: elevul Petrache Andrei Ovidiu (premiul I) și prof. Monica Zaha

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 13:18:31 Ora de vară a Europei de Est