Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

18 proiecte de terapie emoțională și intervenții psihosociale pentru copii bolnavi

MOL finanțează

18 proiecte de terapie emoțională și intervenții psihosociale pentru copii bolnavi

MOL România va finanța 18 proiecte de terapie emoțională, terapie prin artă și intervenții psihosociale, suma alocată acestora fiind de 400.000 de lei.

Este vorba despre proiecte selectate în cadrul celei de-a 12-a ediții a Programului MOL pentru sănătatea copiilor, organizat împreună cu Fundația pentru Comunitate. Beneficiarii finali vor fi 773 de copii care trăiesc cu diferite dizabilități, suferă de boli cronice sau se află în curs de recuperare după afecțiuni grave. 
„MOL România își menține angajamentul asumat de a fi partenerul de nădejde al comunităților. Continuăm și în acest an programul de responsabilitate socială pentru sănătatea copiilor. Această ediție, mai mult decât cele precedente, ne-a arătat cât de necesar este ajutorul nostru. Pandemia a acutizat problemele copiilor cu dizabilități sau boli cronice, adăugând suferințelor lor și stări de anxietate și stres. Ne-a dat speranță faptul că multe ONG-uri de specialitate au pregătit un răspuns profesional, au îmbogățit și adaptat metodologia aplicată, au abordat noi moduri profunde de lucru cu copiii, dar și cu familiile acestora. MOL România va rămâne un susținător al eforturilor acestora și suntem convinși că, împreună, putem schimba în bine viețile acestor copii", a declarat Camelia Ene, Country Chairman & CEO MOL România.
Cele 18 proiecte câștigătoare au fost selectate dintr-un total de 77 de propuneri primite în perioada 2 noiembrie - 2 decembrie 2020. Proiectele au fost depuse de organizații neguvernamentale specializate în proiecte de terapie emoțională, terapie prin artă și intervenții psihosociale pentru copii și tineri cu deficiențe, cu boli cronice sau aflați în curs de recuperare după afecțiuni grave. Organizațiile înscrise provin din 26 de județe, iar 43 dintre acestea au mai participat și la edițiile precedente ale Programului. Proiectele selectate pentru finanțare vor fi implementate în perioada februarie-august 2021.
 Dintre cele 18 ONG-uri câștigătoare, opt obțin finanțare pentru prima dată, în timp ce 10 au mai beneficiat de sprijin și la edițiile anterioare.
 Organizațiile câștigătoare provin din București și din județele: Bihor, Brașov, Cluj, Covasna, Galați, Giurgiu, Harghita, Mureș. În activitățile terapeutice și intervenții psihosociale vor utiliza diverse metode, precum terapia prin artă (muzică, desen, pictură), terapia prin joc, terapiile emoționale (marionete, jocuri de rol, psihodramă pentru copii, povești terapeutice), integrarea senzorială, terapia ocupațională, terapiile asistate de animale.
 „Perioada de implementare a proiectelor finanțate în cadrul acestei ediții va fi mai scurtă, va dura șapte luni, începând din februarie. Oferim informații tuturor ONG-urilor interesate, atât în decursul celor șapte luni, cât și la final, în septembrie, când organizațiile susținute vor prezenta public rezultatele proiectelor realizate. Menținem intenția noastră de a acorda și în acest an Premiul MOL pentru sănătatea copiilor organizației care realizează cel mai bun proiect, împreună cu invitația de a delega un membru în juriul ediției viitoare. Este o practică a informării cuprinzătoare și șansei egale pentru toți cei interesați în pregătirea și înscrierea proiectelor la acest concurs", a declarat András Imre, directorul executiv al Fundației pentru Comunitate.
Lista proiectelor finanțate poate fi accesată pe www.molromania.ro și www.pentrucomunitate.ro .

Trimite email
duminică, 14 decembrie 2025 la 09:21:27 Ora standard a Europei de Est