Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Tineri și vulcanici”

Reviste școlare

„Tineri și vulcanici”

La cele cinci reviste școlare pe care vi le-am prezentat anterior la această rubrică specială („Economiștii”, „Ecouri”, „Clipe și sensuri”, „Lăzăriștii” și „Vășcăuța”), adăugăm astăzi revista Liceului Pedagogic „Iosif Vulcan” din Oradea, intitulată „Tineri și vulcanici”.

 Pedagogiștii orădeni vin cu o nouă „formulă” de revistă, în întregime color, provocatoare și derutantă (în sensul bun al cuvântului), bogată și variată în conținut. Din multiplele teme abordate, am depistat, totuși, una pe care o considerăm dominantă și esențială: nevoia de modele. În pagina 5, Eliza Vaș (corespondentul nostru special) chiar spune în cadrul rubricii sale permanente – „10 vulcanici pentru Europa”: „Într-o lume în care „criza de modele” este din ce în ce mai accentuată, în cadrul Liceului Pedagogic „Iosif Vulcan” din Oradea, a luat ființă proiectul „10 vulcanici pentru Europa”, coordonat de prof. Gheorghe Tileagă. Acest proiect își propune prezentarea carierelor de succes ale unor foști absolvenți ai liceului...” În numărul 1, la care ne referim, sunt prezentați Adrian Trifa și Andrei Simuț (în pag. 5 - 6). Subiectul este abordat și în pagina următoare, altfel, de două adolescente (una neliniștită, iar cealaltă...complet liniștită). Articolul cu greutate (din pag. 2), cu care se deschide revista, rememorează un eveniment drag tuturor pedagogiștilor orădeni: vizita în liceu a ambasadorului Spaniei, Juan Pablo Garcia Berdoy, cu ocazia inaugurării secției bilingv-spaniole, înființate la liceul pedagogiștilor orădeni. Rămânând în contestul aceluiași eveniment, Ramona Bogdan a realizat un interviu cu profesorul spaniol Jose Coloma (zis și Pepe), unul dintre cei doi profesori de limbă spaniolă ai liceului (celălalt fiind distinsa profesoară Rodica Pop, cea care se face „vinovată” de înființarea secției bilingv-spaniole). Despre bogata activitate S.N.A.C. desfășurată de voluntarii pedagogiști scrie Bianca Onița (în pag. 9). Eliza a relatat și despre parteneriatul internațional cu Liceul Bourrg-Chevreau din Segre, episodul vizitei orădenilor în Franța. Un sumar al acțiunilor desfășurate în toamna și iarna lui 2008 de către membrii CE din liceu îl găsim în  „fagurele” paginii nr.11. Balul bobocilor – evenimentul nr. 1 al liceenilor -  ocupă următoarele două pagini. Psihologul școlii, Mihaela Levai, răspunde unor întrebări și vorbește despre valoarea modelului în viața noastră. Moș Crăciun și Crăciunul, Regulamentul școlar, biblioteca, Școala viitorului și Școala visurilor (dar și Școala de vis) sunt următoarele subiecte care ne rețin atenția, bine ancorate în realitatea și actualitatea imediată. Semnele toamnei, Model de viață și Leul în iarnă, preced Lecția de viață și modelul în viață – înv. inst. Georgeta Tifor – „cea care va rămâne pentru noi un model de urmat în viață și de care ne vom aminti cu plăcere pe tot parcursul vieții”, scrie eleva Alexandra Felicia Pallade. Ionuț Mihalcea îl ia drept model pe tatăl său (Victor Mihalcea). În două pagini, elevilor clasei a III-a B (îndrumați de înv. inst. Maria Duma) le-au fost publicate un fotoreportaj despre concursul de circulație organizat în Orășelul copiilor și un aritmogrif, intitulat „Familia mea”. Elevii claselor a III-a A (înv. inst. Maria Donca) și a III-a E (înv. inst. Liliana Maghiari) încredințează revistei Gânduri, Dorințe, O seară de poveste, Modelele mele în viață, Anunț important și Modelul ecologic. Despre „regele lecturii” – Andrei Ciobanu – , din clasa I D, scrie înv. inst. Andrei Ionuț. Proiectul educațional internațional „Moștenire culturală și istorică fără granițe” (derulat de elevii claselor conduse de înv. inst. Georgeta Tifor, Aurelia Susan și Maria Duma, în parteneriat cu o școală din Bedeu – Ungaria) este bine prezentat (și ilustrat) de Roxana Faur. De vă place, de nu vă place matematica, Ionuț Pop „doinește” o strașnică Baladă matematicii. Cum a ajuns Andreea Moza la etapa națională a olimpiadei „Științele Pământului” aflați chiar de la ea. Despre curcubeu, anecdote, maxime și cugetări ... din lumea fizicienilor, Craterul de la Betfia, alimentația sănătoasă, cercul de biologie „Sanitarii pricepuți”, cuvinte și expresii celebre despre istorie, semnificația culorilor, ce se mai poartă, pagini și glume în limba franceză, engleză, germană, spaniolă și maghiară, dar și perle... celebre, tot în nr. 1/2009 al revistei „Tineri și vulcanici”. (Ovi DAN)        

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 00:49:04 Ora de vară a Europei de Est