Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Vorbim de scăderi de peste 90 la sută

APTOR și-a prezentat raportul de activitate pe anul 2020

,,Vorbim de scăderi de peste 90 la sută

City-managerul Primăriei Oradea, Mihai Jurca împreună cu directorul Asociației pentru promovarea turismului din Oradea și regiune (APTOR), Alexandru Chira au susținut marți, 9 februarie, o conferință de presă în care au prezentat raportul de activitate al APTOR pe anul 2020.

APTOR este organizația de management al destinației realizată în baza unui parteneriat public-privat, între autoritatea locală din Oradea și cei mai importanți actori turistici din Oradea și Băile Felix.
Un an dificil, dar în care s-a reușit atenuarea efectelor crizei
În deschiderea conferinței de presă, city-managerul Mihai Jurca a vorbit despre impactul pandemiei de Covid 19 asupra sectorului turistic: „Anul trecut a avut un impact consistent asupra industriei turistice și asupra activității APTOR. Vorbim de niște cifre destul de dramatice, vorbim de scăderi de peste 90%, în special în zona unităților de cazare, care au fost închise în primăvara anului trecut, de o scădere cu 20% a gradului de ocupare, de o înjumătățire a numărului total de turiști care au ajuns în Oradea. A fost un an dificil, dar care în condițiile date a reușit totuși să atenueze din efectele negative, atât datorită eforturilor făcute de industria turismului, cât și prin măsurile pe care noi le-am întreprins pentru a susține o revigorare, cel puțin pe perioada verii, a fluxurilor turistice".
În acest sens, APTOR a gândit și generat două tipuri de programe: unele adresate turiștilor, iar altele agențiilor de turism, toate având scopul ca orașul să poată să recapete o parte din fluxurile turistice. Obiectivul acestor programe a fost acela de a ajuta industria turismului prin măsuri active, care să genereze flux turistic.
„Cu toate problemele iscate de contextul pandemic, APTOR a reușit organizarea unui eveniment important la finalul verii, este vorba de Festivalul internațional de film Transilvania TIFF, care a avut loc în Cetatea Oradea și care s-a desfășurat cu respectarea tuturor normelor de siguranță", a completat Mihai Jurca.
Pentru că celelalte evenimente din agenda APTOR nu s-au mai putut organiza, echipa APTOR și-a canalizat energia spre realizarea altor proiecte, respectiv refacerea website-ului destinației, visitoradea.com, care a fost refăcut în totalitate, dar și spre realizarea materialelor de prezentare și promovare care au fost adaptate noului brand turistic.
Echipa APTOR, implicată în rezolvarea crizei Covid
Având în vedere că la debutul crizei sanitare, Mihai Jurca, directorul APTOR la acea dată, a fost numit responsabil pentru procedura achiziției de materiale  sanitare din China, activitatea APTOR s-a concentrat apoi și pe asigurarea importului materialelor din China.
Apoi, după trecerea vârfului pandemiei, echipa APTOR s-a concentrat pe una dintre cele mai importante probleme - conectivitate aeriană cu destinațiile externe, identificând oportunitatea acordării unui ajutor de stat pentru industriile grav afectate de pandemie, mai exact pentru relansarea zborurilor internaționale de pe Aeroportul Oradea.
Aprilie - record negativ, august - cea mai apropiată de valorile din 2019
În continuare, directorul APTOR, Alexandru Chira, a prezentat prin mai multe grafice comparative date despre fluxurile turistice din anul 2020, comparativ cu anul precedent, prezentând apoi materialele și campaniile de promovare desfășurate de APTOR, acțiunile de susținere a turismului local și a industriei HORECA, dar și măsurile de sprijin și incentivare pentru agențiile de turism pentru pachetele de tip city break.
Alexandru Chira a făcut o trecere în revistă a evoluției pe luni a anului 2020, de la începutul și până la finalul său: „Anul 2020 a avut un start extrem de bun, cu 31% peste valorile din 2019. Primele semne ale pandemiei le-am simțit începând cu data de 8 februarie, iar rezultatele îngrijorătoare le-am simțit odată cu luna martie, după instalarea stării de urgență. Luna cu record negativ pentru anul trecut a fost luna aprilie, respectiv luna în care mare parte dintre hoteluri și-au închis ușile, alegând să-și salveze cât mai mult din costurile cu utilitățile și să trimită personalul în șomaj tehnic pentru a avea un suport din partea statului. Primele semne de recuperare s-au simțit în luna iunie, iar lunile iulie, august și septembrie putem spune că au fost niște luni bune în contextul dificil al crizei sanitare. Cea mai bună lună a fost luna august, cu o scădere cu doar 28% față de august 2019. Per total, anul 2020 s-a încheiat cu un minus de 48% față de anul 2019. Deși este o cifră îngrijorătoare, trebuie luat în considerare faptul că la nivel de România, procentul de afectare a fost de 60%, iar la nivel european de 70%. Deci, Oradea, cu toate că a fost afectată de pandemie, a reușit să încheie anul cu o cifră mult mai bună comparativ cu situația înregistrată la nivel de ţară sau de Europa".
În ceea ce privește campaniile de promovare a orașului, echipa APTOR s-a axat pe promovarea masivă a mai multor obiective turistice în mediul online, pregătind mai multe clipuri video care au fost lansate pe canalele de social media ale Visit Oradea: Facebook, Instagram, YouTube și Twitter.
Imediat după relaxarea restricțiilor de călătorie, APTOR a organizat un infotrip la Oradea, cu Cezar Dumitru, autorul blogului de călătorie www.imperatortravel.ro, unul dintre cele mai vechi și relevante bloguri de călătorie din România, Oradea fiind prima destinație vizitată de acesta după relaxarea restricțiilor.
Totodată, pentru a susține și amplifica demersul de reluare a zborurilor directe pe ruta Oradea - București cu operatorul Blue Air, pentru a crește fluxurile turistice din Capitală, precum și pentru a promova Oradea ca destinație de city-break sigură și ofertantă în contextual pandemiei, în perioada august-septembrie, Visit Oradea în parteneriat cu Radio Zu au organizat o campanie radio națională care a constat în promovarea unui concurs cu premii pe radio, o dată pe săptămână, timp de patru săptămâni. Premiile oferite celor patru câștigători au constat în câte un city-break la Oradea.
Deschiderea primei academii în domeniul ospitalității din țară
Tot anul trecut, Primăria Oradea și Winsedswiss Education Group (WEG) au luat inițiativa deschiderii primei academii în domeniul ospitalității din țară, sub denumirea „Oradea Hospitality Management Academy (OHMA)", care  organizează deja cursuri sub licența École hôtelière de Lausanne / WEG.
Începând din toamna acestui an, tinerii interesați să își dezvolte o carieră în industria ospitalității urmează, în cadrul OHMA, și în spațiul pus la dispoziție de Colegiul Economic „Partenie Cosma", cursurile programului VET by EHL/WEG, la sfârșitul căruia vor obține diplome de absolvire certificate sub licența École hôtelière de Lausanne (EHL), cea mai prestigioasă instituție de învățământ în domeniul ospitalității din lume.
VET (Vocational Education & Training) by EHL este un program destinat tinerilor interesați de o calificare în domeniul ospitalității, bazat pe modelul cadrului de competență elvețian.
Un alt aspect foarte important concretizat în anul 2020 a fost demararea procesului de atestare balneară a unui areal din municipiul Oradea. Dosarul a fost avizat deja de Ministerul Sănătății, iar în acest moment așteaptă și avizarea interministerială, după care va fi promulgat printr-o Hotărâre de Guvern.
De menționat că Oradea s-a aflat în anul 2020 pe lista celor mai sigure destinații.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 10:43:01 Ora de vară a Europei de Est