Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Calea către orașe mai sigure

Milestone propune

Calea către orașe mai sigure

* Până în anul 2050, 68% din populația planetei va locui în zone urbane, ceea ce pune presiune pe administrarea infrastructurilor urbane.

Apariția noilor tehnologii, precum Internet of Things (IoT), soluții de automatizare, inteligență artificială (AI) și analiză video avansată determină la nivel internațional, dar și la nivel național, reconfigurarea infrastructurii orașelor, iar una dintre principalele teme este siguranța cetățenilor.
Studiile arată că cele mai sigure orașe au ca prioritate patru domenii cheie: digitalizarea, sănătatea, infrastructura și securitatea persoanelor. Siguranța orașelor presupune și un plus de flexibilitate prin utilizarea de tehnologie și implementarea infrastructurii adaptate pentru integrarea ușoară a viitoarelor tehnologii, ceea ce garantează o sustenabilitate mai bună pe termen lung. Pentru cetățeni administrarea transparentă este esențială, iar administratorii orașelor ar trebui să comunice planurile pe care le au, precum și beneficiile pe care le implică aceste strategii.
Fiecare implementare pentru un oraș mai sigur trebuie să includă o funcție de control central, care permite accesarea datelor consolidate și emiterea de alerte în timp real pentru persoanele de decizie, echipele de intervenție și alte părți implicate în partea de securitate. Informațiile vizuale și panourile de control facilitează prezentarea cuprinzătoare a informațiilor, făcând în acest fel posibilă luarea rapidă a deciziilor.
Beneficiile orașelor sigure
Administrațiile orașelor sigure pot proteja cu ajutorul tehnologiei oamenii, securiza perimetrele, răspunde în timp real provocărilor și optimiza serviciile publice.
Cetățenii ar fi primii beneficiari, informațiile culese pot ajuta în protejarea acestora de atacuri teroriste și chiar de a preveni epidemii și dezastre naturale. Cei care trebuie să acționeze în cazul unor incidente, de la personalul din domeniul sănătății, poliției sau pompieri, pot fi mai bine informați, iar controlul traficului, managementul deșeurilor, asistența socială și multe altele pot fi organizate mai eficient. De asemenea, sustenabilitatea poate fi îmbunătățită prin eficientizarea costurilor și resurselor alocate.
Spre exemplu, în Helsinki, o inițiativă pentru orașe sigure a fost proiectată pentru testarea de soluții tehnologice inteligente și „curate" în cadrul regiunii metropolitane, care reduce cu o oră timpul petrecut de fiecare cetățean în trafic și facilitează transmiterea online a ședințelor consiliului orășenesc. În paralel, la Barcelona, investițiile în IoT și în infrastructura Wi-Fi a orașului au generat o reducere a cheltuielilor pentru apă estimate la 49.4 milioane €, în paralel cu crearea a 47.000 de noi locuri de muncă.
Pe scurt, orașele inteligente au în vedere:
Îmbunătățirea siguranței prin intermediul predicției, a măsurilor preventive ca dispersarea mulțimilor și descurajarea comportamentului antisocial.
Reducerea costurilor și beneficiile financiare prin îmbunătățirea serviciilor și operațiunilor, reducând în acest fel impactul criminalității, promovând turismul și noile oportunități de afaceri și majorând investițiile străine și consumul în retail.
O mai bună percepție publică pe măsură ce oamenii realizează că administrațiile lucrează pentru a le oferi mai multă siguranță și un nivel de viață mai bun.
 Scenarii de îmbunătățire a siguranței orașelor
Administrațiile orașelor sigure au la dispoziție mai multe opțiuni pentru a-și îmbunătăți nivelul de siguranță în spațiile publice. Printre acestea menționăm:
*Detecția și clasificarea obiectelor;
*Combinarea informațiilor din mai multe camere;
*Detectarea în timp real a comportamentelor neobișnuite;
*Detectarea comportamentului agresiv cu ajutorul inteligenței artificiale;
*Numărarea persoanelor și controlul mulțimilor;
*Inteligența audio;
*Analiza traficului;
*Soluțiile de afișare publică;
*Camerele care pot fi purtate - Body worn;
*Recunoașterea facială ș.a.
 Pe de o parte, detecția și clasificare obiectelor poate ajuta la depistarea comportamentelor care pot fi utilizate în managementul deșeurilor, mentenanță ș.a. Analizarea datelor furnizate de mai multe camere permite administrației orașului să monitorizeze deplasarea oamenilor și a vehiculelor pentru o gestionare mai bună a traficului, precum și pentru prevenția anumitor riscuri. Detectarea comportamentelor agresive cu ajutorul inteligenței artificiale poate permite intervenția rapidă prevenind astfel comiterea unor infracțiuni.
Tehnologiile de numărare a persoanelor și de control al mulțimilor pot permite pe termen lung planificarea și mentenanța unor zone ale orașului, iar pe termen scurt prevenția unor supra-aglomerări ș.a. Fluxurile video pot acționa ca „ochii" din teren ai administrației orașului, dar pentru o imagine completă, este necesară și o componentă audio.
Vă invităm să vă înregistrați la link pentru a descărca ghidul ,,Croirea drumului către orașe mai sigure"oferit de Milestone Systems pentru a înțelege diferite scenarii de utilizare a tehnologiei pentru îmbunătățirea siguranței cetățenilor, precum și cazuri practice în care tehnologia a ajutat diferite orașe să devină mai sigure.
Pentru a afla care este viitorul tehnologiei video și modul în care comunitatea Milestone își va asuma un rol principal în acest viitor vă invităm să participați la MIPS 2021, Conferința anuală a Milestone Systems care va avea loc în zilele de 1 și 2 martie 2021. Participarea este gratuită, iar conferința va avea loc 100% în format digital.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 14:25:45 Ora de vară a Europei de Est