Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 februarie 2025

Pregătire gratuită pentru Bacalaureat 2025 la toate disciplinele și platformă cu materiale și resurse didactice pentru elevii din toată țara, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara, UVT. Prima sesiune are loc sâmbătă, 1 martie
Universitatea de Vest din Timișoara, UVT, începe sâmbătă, 1 martie, ediția din acest an a programului de pregătire pentru examenul de Bacalaureat 2025, la toate cele 14 discipline, pentru elevii din întreaga țară. Sesiunile se vor desfășura săptămânal, sâmbăta, în format online, până în data de 7 iunie 2025 și participarea este gratuită.
Exemple de materiale oferite pe platforma bac.uvt.ro:
Pregătire pentru Bacalaureat 2025. Scrierea cu unu, cu doi sau cu trei de „i” / Explicații pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Textul argumentativ pentru Bacalaureat 2025. Structură, conectori – explicații și model de rezolvare pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Sesiunile de pregătire se organizează pentru toate cele 14 discipline pentru care elevii urmează să susțină probe scrise:
Disciplina aferentă probei 1: limba și literatura română;
Disciplinele aferente probei 2: matematică nivel M1 și M2, istorie;
Disciplinele aferente probei 3: biologie, chimie, economie, filosofie, fizică, geografie, informatică, logică, argumentare și comunicare, psihologie și sociologie.
Înscrierea pentru participarea la programul de pregătire se realizează prin completarea ACESTUI FORMULAR și este gratuită, iar detaliile complete sunt disponibile aici: https://bac.uvt.ro/
Informații și orar
Orarul modulelor de pregătire, pentru fiecare zi de sâmbătă din perioada 01.03 – 07.06.2025, este următorul, fiind stabilit în așa fel încât să permită elevilor participarea la programul de pregătire pentru toate disciplinele la care urmează să susțină proba scrisă în cadrul examenului de bacalaureat:
9.00 – 10.30 – Limba și literatura română;
10.45 – 12.15 – Matematică (nivel M1 și M2) și Istorie;
12.30 – 14.00 – Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, argumentare și comunicare, Psihologie, Sociologie.
De asemenea, pe platforma bac.uvt.ro elevii din întreaga țară și pot găsi, pe lângă informații despre programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de UVT la toate disciplinele și celelalte oportunități din cadrul programului UVT pentru elevi, și materiale didactice suport realizate de cadre didactice din cadrul UVT cu conținuturile teoretice pentru fiecare disciplină de la examenul de bacalaureat și instrumente de testare, precum și lecții video (deocamdată doar pentru disciplina Limba și literatura română).
Programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de Universitatea de Vest din Timișoara face parte din amplul program de sprijin intitulat UVT pentru elevi, care cuprinde, totodată, concursuri dedicate elevilor, webinare de dezvoltare personală, consiliere individuală în carieră și școala de vară West Summer University (WSU).
Infomații suplimentare:
Seria de webinare de dezvoltare personală dedicate elevilor, susținute de echipa Serviciului de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) din UVT va începe pe data de 12 martie 2025 cu webinarul Secretul unei vieți împlinite, urmând ca timp de 9 săptămâni, în fiecare miercuri, de la ora 15.00, să fie abordată o nouă tematică, până la momentul ulterior susținerii examenul de bacalaureat când programul se încheie cu al 2-lea webinar despre alegerea programului de studii potrivit.

Înscrierea pentru participarea la webinarele de dezvoltare personală se realizează prin completarea formularului, iar detaliile complete sunt disponibile pe site-ul universității.

UVT, prin facultățile componente, a pregătit și un număr de 26 de concursuri pentru elevi, din 16 domenii de studii, o parte dintre acestea oferind condiții speciale în procesul de admitere la UVT elevilor care obțin distincții. Regulamentele de organizare și desfășurare a concursurilor, dar și alte detalii, sunt disponibile pe site-ul universității.

Consilierea în carieră
Serviciul de de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) al UVT pune la dispoziția elevilor care au nevoie de suport pentru alegerea traseului educațional și profesional și sesiuni individuale de consiliere în carieră, pentru care aceștia se pot programa prin completarea formularului. O altă resursă de care elevii pot beneficia, în scopul unei mai bune orientări spre un anumit traseu educațional și profesional, este platforma YTM, un instrument de testare psiho-vocațională dezvoltat de Universitatea de Vest din Timișoara. Mai multe detalii despre serviciile de consiliere în carieră și despre platforma YTM sunt disponibile pe site-ul universității.

Bilanțul realizărilor la O.T.L. în 2020

Joi, a fost prezentat

Bilanțul realizărilor la O.T.L. în 2020

Joi, 18 februarie 2021, la sediul O.T.L., a avut loc, conferinţa de presă având ca tematică bilanţul realizărilor din anul 2020.

 Cuvântul de deschidere i-a aparţinut directorului general al societăţii, dl. Pop Viorel-Mircea, care a vorbit despre mijloacele de transport, tramvaie şi autobuze, achiziţionate în acest an.
Mijloacele de transport recent achiziţionate sunt dotate la cele mai înalte standarde de calitate, siguranţă şi confort. Camerele de supraveghere, montate în acestea, un plus faţă de mijloacele de transport existente în flota societăţii, au facilitat organelor de ordine să identifice persoane responsabile de acte de vandalism, fapt care confirmă interesul societăţii pentru siguranţa călătorilor.
Directorul general a subliniat că, în actualul context epidemiologic, noua staţie de spălare, achiziţionată în anul 2021, a contribuit, pe lângă achiziţia noilor mijloace de transport, fapt care a facilitat călătorilor respectarea distanţării sociale, la igienizarea eficientă a autobuzelor la standardele cerute de Direcţia de Sănătate Publică Bihor.
Investiţia în achiziţia de tramvaie necesită, deopotrivă, învestiţii în modernizarea infrastructurii. Oradea este singura localitate din ţară care îşi dezvoltă infrastructura de cale de rulare prin construirea unei noi linii de tramvai.
Despre sistemul de închiriere trotinete electrice, a vorbit directorul economic al societăţii, dl. Nica Romeo, şi a adăugat că se doreşte, odată cu debutul primăverii, când condiţiile atmosferice vor fi prielnice, amplasarea de noi standuri de andocare/încărcare în campusul Universităţii, Pc. Salca şi Pc. Brătianu, locaţii care sunt în curs de autorizare şi în zona str. Sovata şi str. Braşovului, locaţii pentru care se intenţionează solicitarea autorizaţiilor.
Dl. director general a continuat, prezentând cele două linii de autobuz înfiinţate în 2020.
Situaţia contabil - financiară a fost prezentată de dl. director economic. În contextul pandemiei, reculul economic resimţit de întreaga ţară a afectat şi domeniul transporturilor. Dl. Nica a prezentat, pe scurt, detalii legate de implementarea, în primul semestru al anului 2021, a unei aplicaţii Rout Planner care va permite achiziţia titlurilor de călătorie, planificarea călătoriei şi vizualizarea în timp real a mijloacelor de transport aflate în traseu şi momentul în care urmează să ajungă în staţii. Achiziţia acestei aplicaţii este parte integrantă a unui proiect de modernizare a informatizării şi digitalizării serviciului public de transport.
În cadrul acestui proiect s-au achiziţionat, pe lângă echipamentele şi softul specific pentru modernizarea celor deja existente, 55 de panouri informative care încep să fie, încă de azi, montate în oraş, începând din P-ţa Unirii. Vor fi montate, panouri informative şi în localităţile Borş şi Sânmartin şi, după finalizarea lucrărilor, în Băile Felix. Un plus, faţă de panourile existente, menţionăm că afişajul pe aceste panouri este color şi sunt dotate cu un sensor de lumină care reglează intensitatea afişajului în funcţie de intensitatea luminii naturale. Panourile montate în prezent în staţii vor fi demontate, li se va asigura mentenanţa şi vor fi relocate în alte staţii ale mijloacelor de transport. Dl. Pop a specificat, legat de panourile informative, că pe lângă informaţii specifice transportului public, datorită parteneriatului cu I.S.U. Bihor, pe panouri apar,  în timp real, informaţii legate de situaţii cu potenţial pericol pentru populaţie.
Pentru detalierea achiziţiilor mijloacelor de transport în comun şi a lucrărilor la noua linie de tramvai, a luat cuvântul directorul tehnic al societăţii dl. Revnic Adrian. Dumnealui a subliniat capacitatea societăţii de a se adapta cerinţelor impuse în actualul context epidemiologic. Achiziţia de autobuze, inclusiv a celor 5 autobuze articulate, dar şi a tramvaielor Imperio, a făcut posibil transportul călătorilor astfel încât să fie respectată distanţarea socială.
Investiţiile în infrastructură, demarate deja, dar şi cele care vor fi demarate în viitorul apropiat (reabilitarea căii de rulare pe anumite tronsoane unde calea de rulare este uzată fizic), vor asigura creşterea vitezei de deplasare şi, implicit, micşorarea timpului de așteptare, odată cu posibilitatea creşterii numărului de călători transportaţi.
Se urmăreşte accesarea de fonduri europene pentru modernizarea depoului de tramvaie şi a infrastructurii adiacente.
 Dl. Revnic, care în calitate de reprezentant al conducerii societăţii a însoţit la Bruxelles, în 2019, la ediţia a 8-a a Concursului european de condus tramvai, echipa de vatmani care s-a clasat pe un meritoriu loc 3, a vorbit despre intenţia de a organiza a 9-a ediţie a campionatului la Oradea, în acest an specificând locaţia aleasă şi probele concursului.
Dl. Pop a adus în discuţie intenţia societăţii de a se alinia tendinţelor europene prin achiziţia de autobuze care folosesc ca şi combustibil hidrogenul, făcându-se studii de piaţă în acest sens. Până atunci însă, o certitudine sunt cele 15 autobuze Hybrid care vor face parte din flota societăţii până la finele lunii martie a acestui an.
După prezentare, cei trei directori ai societăţii au răspuns întrebărilor jurnaliştilor pe subiecte ca: achiziţia de tramvaie şi autobuze Hybrid, afişajele elctronice,  aplicaţiile Rout Planner şi E-ticketing, modernizarea echipamentelor şi softurilor existente, posibilitatea societăţii de a accesa trasee în afara oraşului.
În încheiere, conducerea a mulţumit pentru prezenţă reprezentanţilor presei orădene lansând, de pe acum, invitaţia la următoarea conferinţă de presă, când se vor prezenta autobuzele Hybrid.
Responsabil relaţii cu publicul
soc.Tocuţ Carmen

Trimite email
luni, 16 iunie 2025, 15:57:59 Ora de vară a Europei de Est