Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Bilanțul realizărilor la O.T.L. în 2020

Joi, a fost prezentat

Bilanțul realizărilor la O.T.L. în 2020

Joi, 18 februarie 2021, la sediul O.T.L., a avut loc, conferinţa de presă având ca tematică bilanţul realizărilor din anul 2020.

 Cuvântul de deschidere i-a aparţinut directorului general al societăţii, dl. Pop Viorel-Mircea, care a vorbit despre mijloacele de transport, tramvaie şi autobuze, achiziţionate în acest an.
Mijloacele de transport recent achiziţionate sunt dotate la cele mai înalte standarde de calitate, siguranţă şi confort. Camerele de supraveghere, montate în acestea, un plus faţă de mijloacele de transport existente în flota societăţii, au facilitat organelor de ordine să identifice persoane responsabile de acte de vandalism, fapt care confirmă interesul societăţii pentru siguranţa călătorilor.
Directorul general a subliniat că, în actualul context epidemiologic, noua staţie de spălare, achiziţionată în anul 2021, a contribuit, pe lângă achiziţia noilor mijloace de transport, fapt care a facilitat călătorilor respectarea distanţării sociale, la igienizarea eficientă a autobuzelor la standardele cerute de Direcţia de Sănătate Publică Bihor.
Investiţia în achiziţia de tramvaie necesită, deopotrivă, învestiţii în modernizarea infrastructurii. Oradea este singura localitate din ţară care îşi dezvoltă infrastructura de cale de rulare prin construirea unei noi linii de tramvai.
Despre sistemul de închiriere trotinete electrice, a vorbit directorul economic al societăţii, dl. Nica Romeo, şi a adăugat că se doreşte, odată cu debutul primăverii, când condiţiile atmosferice vor fi prielnice, amplasarea de noi standuri de andocare/încărcare în campusul Universităţii, Pc. Salca şi Pc. Brătianu, locaţii care sunt în curs de autorizare şi în zona str. Sovata şi str. Braşovului, locaţii pentru care se intenţionează solicitarea autorizaţiilor.
Dl. director general a continuat, prezentând cele două linii de autobuz înfiinţate în 2020.
Situaţia contabil - financiară a fost prezentată de dl. director economic. În contextul pandemiei, reculul economic resimţit de întreaga ţară a afectat şi domeniul transporturilor. Dl. Nica a prezentat, pe scurt, detalii legate de implementarea, în primul semestru al anului 2021, a unei aplicaţii Rout Planner care va permite achiziţia titlurilor de călătorie, planificarea călătoriei şi vizualizarea în timp real a mijloacelor de transport aflate în traseu şi momentul în care urmează să ajungă în staţii. Achiziţia acestei aplicaţii este parte integrantă a unui proiect de modernizare a informatizării şi digitalizării serviciului public de transport.
În cadrul acestui proiect s-au achiziţionat, pe lângă echipamentele şi softul specific pentru modernizarea celor deja existente, 55 de panouri informative care încep să fie, încă de azi, montate în oraş, începând din P-ţa Unirii. Vor fi montate, panouri informative şi în localităţile Borş şi Sânmartin şi, după finalizarea lucrărilor, în Băile Felix. Un plus, faţă de panourile existente, menţionăm că afişajul pe aceste panouri este color şi sunt dotate cu un sensor de lumină care reglează intensitatea afişajului în funcţie de intensitatea luminii naturale. Panourile montate în prezent în staţii vor fi demontate, li se va asigura mentenanţa şi vor fi relocate în alte staţii ale mijloacelor de transport. Dl. Pop a specificat, legat de panourile informative, că pe lângă informaţii specifice transportului public, datorită parteneriatului cu I.S.U. Bihor, pe panouri apar,  în timp real, informaţii legate de situaţii cu potenţial pericol pentru populaţie.
Pentru detalierea achiziţiilor mijloacelor de transport în comun şi a lucrărilor la noua linie de tramvai, a luat cuvântul directorul tehnic al societăţii dl. Revnic Adrian. Dumnealui a subliniat capacitatea societăţii de a se adapta cerinţelor impuse în actualul context epidemiologic. Achiziţia de autobuze, inclusiv a celor 5 autobuze articulate, dar şi a tramvaielor Imperio, a făcut posibil transportul călătorilor astfel încât să fie respectată distanţarea socială.
Investiţiile în infrastructură, demarate deja, dar şi cele care vor fi demarate în viitorul apropiat (reabilitarea căii de rulare pe anumite tronsoane unde calea de rulare este uzată fizic), vor asigura creşterea vitezei de deplasare şi, implicit, micşorarea timpului de așteptare, odată cu posibilitatea creşterii numărului de călători transportaţi.
Se urmăreşte accesarea de fonduri europene pentru modernizarea depoului de tramvaie şi a infrastructurii adiacente.
 Dl. Revnic, care în calitate de reprezentant al conducerii societăţii a însoţit la Bruxelles, în 2019, la ediţia a 8-a a Concursului european de condus tramvai, echipa de vatmani care s-a clasat pe un meritoriu loc 3, a vorbit despre intenţia de a organiza a 9-a ediţie a campionatului la Oradea, în acest an specificând locaţia aleasă şi probele concursului.
Dl. Pop a adus în discuţie intenţia societăţii de a se alinia tendinţelor europene prin achiziţia de autobuze care folosesc ca şi combustibil hidrogenul, făcându-se studii de piaţă în acest sens. Până atunci însă, o certitudine sunt cele 15 autobuze Hybrid care vor face parte din flota societăţii până la finele lunii martie a acestui an.
După prezentare, cei trei directori ai societăţii au răspuns întrebărilor jurnaliştilor pe subiecte ca: achiziţia de tramvaie şi autobuze Hybrid, afişajele elctronice,  aplicaţiile Rout Planner şi E-ticketing, modernizarea echipamentelor şi softurilor existente, posibilitatea societăţii de a accesa trasee în afara oraşului.
În încheiere, conducerea a mulţumit pentru prezenţă reprezentanţilor presei orădene lansând, de pe acum, invitaţia la următoarea conferinţă de presă, când se vor prezenta autobuzele Hybrid.
Responsabil relaţii cu publicul
soc.Tocuţ Carmen

Trimite email
duminică, 14 decembrie 2025 la 14:46:06 Ora standard a Europei de Est