Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Bilanțul realizărilor la O.T.L. în 2020

Joi, a fost prezentat

Bilanțul realizărilor la O.T.L. în 2020

Joi, 18 februarie 2021, la sediul O.T.L., a avut loc, conferinţa de presă având ca tematică bilanţul realizărilor din anul 2020.

 Cuvântul de deschidere i-a aparţinut directorului general al societăţii, dl. Pop Viorel-Mircea, care a vorbit despre mijloacele de transport, tramvaie şi autobuze, achiziţionate în acest an.
Mijloacele de transport recent achiziţionate sunt dotate la cele mai înalte standarde de calitate, siguranţă şi confort. Camerele de supraveghere, montate în acestea, un plus faţă de mijloacele de transport existente în flota societăţii, au facilitat organelor de ordine să identifice persoane responsabile de acte de vandalism, fapt care confirmă interesul societăţii pentru siguranţa călătorilor.
Directorul general a subliniat că, în actualul context epidemiologic, noua staţie de spălare, achiziţionată în anul 2021, a contribuit, pe lângă achiziţia noilor mijloace de transport, fapt care a facilitat călătorilor respectarea distanţării sociale, la igienizarea eficientă a autobuzelor la standardele cerute de Direcţia de Sănătate Publică Bihor.
Investiţia în achiziţia de tramvaie necesită, deopotrivă, învestiţii în modernizarea infrastructurii. Oradea este singura localitate din ţară care îşi dezvoltă infrastructura de cale de rulare prin construirea unei noi linii de tramvai.
Despre sistemul de închiriere trotinete electrice, a vorbit directorul economic al societăţii, dl. Nica Romeo, şi a adăugat că se doreşte, odată cu debutul primăverii, când condiţiile atmosferice vor fi prielnice, amplasarea de noi standuri de andocare/încărcare în campusul Universităţii, Pc. Salca şi Pc. Brătianu, locaţii care sunt în curs de autorizare şi în zona str. Sovata şi str. Braşovului, locaţii pentru care se intenţionează solicitarea autorizaţiilor.
Dl. director general a continuat, prezentând cele două linii de autobuz înfiinţate în 2020.
Situaţia contabil - financiară a fost prezentată de dl. director economic. În contextul pandemiei, reculul economic resimţit de întreaga ţară a afectat şi domeniul transporturilor. Dl. Nica a prezentat, pe scurt, detalii legate de implementarea, în primul semestru al anului 2021, a unei aplicaţii Rout Planner care va permite achiziţia titlurilor de călătorie, planificarea călătoriei şi vizualizarea în timp real a mijloacelor de transport aflate în traseu şi momentul în care urmează să ajungă în staţii. Achiziţia acestei aplicaţii este parte integrantă a unui proiect de modernizare a informatizării şi digitalizării serviciului public de transport.
În cadrul acestui proiect s-au achiziţionat, pe lângă echipamentele şi softul specific pentru modernizarea celor deja existente, 55 de panouri informative care încep să fie, încă de azi, montate în oraş, începând din P-ţa Unirii. Vor fi montate, panouri informative şi în localităţile Borş şi Sânmartin şi, după finalizarea lucrărilor, în Băile Felix. Un plus, faţă de panourile existente, menţionăm că afişajul pe aceste panouri este color şi sunt dotate cu un sensor de lumină care reglează intensitatea afişajului în funcţie de intensitatea luminii naturale. Panourile montate în prezent în staţii vor fi demontate, li se va asigura mentenanţa şi vor fi relocate în alte staţii ale mijloacelor de transport. Dl. Pop a specificat, legat de panourile informative, că pe lângă informaţii specifice transportului public, datorită parteneriatului cu I.S.U. Bihor, pe panouri apar,  în timp real, informaţii legate de situaţii cu potenţial pericol pentru populaţie.
Pentru detalierea achiziţiilor mijloacelor de transport în comun şi a lucrărilor la noua linie de tramvai, a luat cuvântul directorul tehnic al societăţii dl. Revnic Adrian. Dumnealui a subliniat capacitatea societăţii de a se adapta cerinţelor impuse în actualul context epidemiologic. Achiziţia de autobuze, inclusiv a celor 5 autobuze articulate, dar şi a tramvaielor Imperio, a făcut posibil transportul călătorilor astfel încât să fie respectată distanţarea socială.
Investiţiile în infrastructură, demarate deja, dar şi cele care vor fi demarate în viitorul apropiat (reabilitarea căii de rulare pe anumite tronsoane unde calea de rulare este uzată fizic), vor asigura creşterea vitezei de deplasare şi, implicit, micşorarea timpului de așteptare, odată cu posibilitatea creşterii numărului de călători transportaţi.
Se urmăreşte accesarea de fonduri europene pentru modernizarea depoului de tramvaie şi a infrastructurii adiacente.
 Dl. Revnic, care în calitate de reprezentant al conducerii societăţii a însoţit la Bruxelles, în 2019, la ediţia a 8-a a Concursului european de condus tramvai, echipa de vatmani care s-a clasat pe un meritoriu loc 3, a vorbit despre intenţia de a organiza a 9-a ediţie a campionatului la Oradea, în acest an specificând locaţia aleasă şi probele concursului.
Dl. Pop a adus în discuţie intenţia societăţii de a se alinia tendinţelor europene prin achiziţia de autobuze care folosesc ca şi combustibil hidrogenul, făcându-se studii de piaţă în acest sens. Până atunci însă, o certitudine sunt cele 15 autobuze Hybrid care vor face parte din flota societăţii până la finele lunii martie a acestui an.
După prezentare, cei trei directori ai societăţii au răspuns întrebărilor jurnaliştilor pe subiecte ca: achiziţia de tramvaie şi autobuze Hybrid, afişajele elctronice,  aplicaţiile Rout Planner şi E-ticketing, modernizarea echipamentelor şi softurilor existente, posibilitatea societăţii de a accesa trasee în afara oraşului.
În încheiere, conducerea a mulţumit pentru prezenţă reprezentanţilor presei orădene lansând, de pe acum, invitaţia la următoarea conferinţă de presă, când se vor prezenta autobuzele Hybrid.
Responsabil relaţii cu publicul
soc.Tocuţ Carmen

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 07:42:14 Ora de vară a Europei de Est