Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
5 februarie 2021
1.*BREAKING Calendarul de înscriere în clasa pregătitoare 2021 a fost pus în dezbatere: pe 15 martie încep înscrierile / Greșeală în metodologie, care spune că maximul este de 25 de elevi la clasă, deși legea prevede cel mult 22 elevi în învățământul primar
Ministerul Educației a pus, vineri, în dezbatere publică proiectul calendarului de înscriere a copiilor în învățământul primar, pentru anul școlar 2021-2022, precum și proiectul metodologiei de înscriere în învățământul primar pentru anul școlar viitor. Procedurile încep pe 10 martie, iar înscrierea începe pe 15 martie, cu evaluarea copiilor și emiterea recomandării de înscriere la școală. Proiectul de metodologie are o greșeală: stipulează că maximul de elevi la clasă este de 25 de elevi, deși legea educației prevede din august 2020 că sunt cel mult 22 elevi la clasă în învățământul primar.
Proiectul de metodologie prevede că înscrierea în clasa pregătitoare nu este condiționată de frecventarea grupei mari de grădiniță. Precizarea vine în contextul în care anul acesta școlar este primul în care grupa mare a devenit obligatorie, în România.
O noutate legată de obligativitatea grupei mari de grădiniță intervine, însă, atunci când este vorba despre înscrierea la clasa pregătitoare a copiilor care fac 6 ani după 1 septembrie 2021. Concret, vor fi evaluați psihosomatic doar copiii care împlinesc 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2021 inclusiv și care NU au frecventat grădinița sau care s-au întors din străinătate. Ceilalți, vor intra la școală pe baza unei recomandări primite de la grădiniță.
Ce spune metodologia: Părinții/ tutorii legal instituiți/ reprezentanții legali, ai căror copii împlinesc vârsta de 6 ani până la data de 31 august 2021 inclusiv, au obligația de a înscrie copiii în învățământul primar în clasa pregătitoare. Procesul de înscriere în învățământul primar nu este condiționat de frecventarea grupei mari a învățământului preșcolar. De asemenea, și părinții ai căror copii împlinesc vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2021 inclusiv, pot să își înscrie copiii în învățământul primar, în clasa pregătitoare, dacă nivelul lor de dezvoltare este corespunzător.

2.*Redeschiderea unităților de învățământ este o ,,nebuloasă”, acuză Alianța studenților, care semnalează probleme birocratice și operaționale privind întoarcerea la școală / Măsurile propuse pentru studenți
Redeschiderea unităților de învățământ începând cu 8 februarie este descrisă de Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (A.N.O.S.R.), într-un comunicat transmis alături de Consiliul Național al Elevilor (C.N.E.), drept o ,,nebuloasă” care, spun organizațiile, persistă și în condițiile ordinului publicat vineri de Ministerul Educației și Ministerul Sănătății.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
2 februarie 2021
1.* Şcolile gimnaziale s-au redeschis astăzi în toată Grecia, alături de liceele din regiunile mai puţin afectate de pandemia de coronavirus, după o pauză de două luni şi jumătate pe durata căreia aceste unităţi de învăţământ au rămas închise. Totodată, Grecia a început luni pregătirile pentru al treilea val al pandemiei, în contextul în care Ministerul Sănătăţii se teme de o posibilă creştere a noilor cazuri de infectare cu SARS-CoV-2, transmite Agerpres.
„Prioritatea noastră este redeschiderea şcolilor, adoptând în continuare măsurile necesare pentru siguranţa voastră şi pentru sănătatea publică”, a declarat luni în faţa elevilor şi profesorilor eleni ministrul grec al Educaţiei, Niki Kerameus, care a vizitat o şcoală gimnazială de la marginea Atenei.

2.* Sunt prea puține cabinete și cadre medicale în școli, stocurile de măști trebuie verificate, sute de unități de învățământ nu au autorizație sanitară, avertizează Consiliul Elevilor, înaintea deciziei privind reluarea școlii
Capacitatea cabinetelor școlare de a realiza teste rapide este semnificativ scăzută, iar multe dintre cadrele medicale școlare, și așa puține sunt în acest moment detașate către alte instituții, arată Consiliul Național al Elevilor într-o poziție publicată înaintea deciziei ministerelor Educației și al Sănătății cu privire la modul în care va începe al doilea semestru, posibil în format fizic. Organizația mai apreciază că milioanele de măști anunțate de ministrul Cîmpeanu ca fiind disponibile în școli trebuie verificate pentru conformitate, având în vedere incidentele cu alte stocuri comercializate.

3.* Rectorul SNSPA Remus Pricopie, considerații despre ministrul Sănătății Vlad Voiculescu: Ușurința partidelor de a promova la ministere oameni fără pregătire în domeniu și fără experiență în gestionarea sistemelor mari este “cât se poate de periculoasă”
Școala Națională de Studii Politice și Administrative (SNSPA) a emis, luni, un comunicat în care sunt citate considerațiile rectorului acestei instituții, Remus Pricopie, prezentat și în calitate de fost ministru al Educației și Cercetării, despre nevoia de competență profesională în poziții de conducere ministerială. Singurul exemplu folosit în comunicat este cel al ministrului Sănătății, Vlad Voiculescu, despre care rectorul arată că nu este medic, în condițiile în care promovarea în funcții ministeriale a unor oameni fără pregătire în domeniul acoperit ar fi “cât se poate de periculoasă”.

4.* VIDEO Cîmpeanu: În Europa doar trei țări nu au deschise cel puțin grădinițele și școlile primare – Germania, Danemarca și Portugalia / Ne concentrăm atenția pentru pregătirea școlilor în eventualitatea unei decizii favorabile mâine (astăzi – n.n.)
Doar trei state din cele 27 ale Uniunii Europene nu au deschise cel puțin grădinițele și școlile primare sau nu au luat încă o decizie pentru deschiderea lor, a declarat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu. Acesta a mai spus că se fac pregătiri pentru deschiderea școlilor în eventualitatea unei decizii de reluare fizică a cursurilor în clase.
,,La acest moment (luni, 1 februarie 2021 – n.n.) pot să vă spun că interesul major pentru deschiderea școlilor cu prezență fizică se păstrează”.

Bilanțul realizărilor la O.T.L. în 2020

Joi, a fost prezentat

Bilanțul realizărilor la O.T.L. în 2020

Joi, 18 februarie 2021, la sediul O.T.L., a avut loc, conferinţa de presă având ca tematică bilanţul realizărilor din anul 2020.

 Cuvântul de deschidere i-a aparţinut directorului general al societăţii, dl. Pop Viorel-Mircea, care a vorbit despre mijloacele de transport, tramvaie şi autobuze, achiziţionate în acest an.
Mijloacele de transport recent achiziţionate sunt dotate la cele mai înalte standarde de calitate, siguranţă şi confort. Camerele de supraveghere, montate în acestea, un plus faţă de mijloacele de transport existente în flota societăţii, au facilitat organelor de ordine să identifice persoane responsabile de acte de vandalism, fapt care confirmă interesul societăţii pentru siguranţa călătorilor.
Directorul general a subliniat că, în actualul context epidemiologic, noua staţie de spălare, achiziţionată în anul 2021, a contribuit, pe lângă achiziţia noilor mijloace de transport, fapt care a facilitat călătorilor respectarea distanţării sociale, la igienizarea eficientă a autobuzelor la standardele cerute de Direcţia de Sănătate Publică Bihor.
Investiţia în achiziţia de tramvaie necesită, deopotrivă, învestiţii în modernizarea infrastructurii. Oradea este singura localitate din ţară care îşi dezvoltă infrastructura de cale de rulare prin construirea unei noi linii de tramvai.
Despre sistemul de închiriere trotinete electrice, a vorbit directorul economic al societăţii, dl. Nica Romeo, şi a adăugat că se doreşte, odată cu debutul primăverii, când condiţiile atmosferice vor fi prielnice, amplasarea de noi standuri de andocare/încărcare în campusul Universităţii, Pc. Salca şi Pc. Brătianu, locaţii care sunt în curs de autorizare şi în zona str. Sovata şi str. Braşovului, locaţii pentru care se intenţionează solicitarea autorizaţiilor.
Dl. director general a continuat, prezentând cele două linii de autobuz înfiinţate în 2020.
Situaţia contabil - financiară a fost prezentată de dl. director economic. În contextul pandemiei, reculul economic resimţit de întreaga ţară a afectat şi domeniul transporturilor. Dl. Nica a prezentat, pe scurt, detalii legate de implementarea, în primul semestru al anului 2021, a unei aplicaţii Rout Planner care va permite achiziţia titlurilor de călătorie, planificarea călătoriei şi vizualizarea în timp real a mijloacelor de transport aflate în traseu şi momentul în care urmează să ajungă în staţii. Achiziţia acestei aplicaţii este parte integrantă a unui proiect de modernizare a informatizării şi digitalizării serviciului public de transport.
În cadrul acestui proiect s-au achiziţionat, pe lângă echipamentele şi softul specific pentru modernizarea celor deja existente, 55 de panouri informative care încep să fie, încă de azi, montate în oraş, începând din P-ţa Unirii. Vor fi montate, panouri informative şi în localităţile Borş şi Sânmartin şi, după finalizarea lucrărilor, în Băile Felix. Un plus, faţă de panourile existente, menţionăm că afişajul pe aceste panouri este color şi sunt dotate cu un sensor de lumină care reglează intensitatea afişajului în funcţie de intensitatea luminii naturale. Panourile montate în prezent în staţii vor fi demontate, li se va asigura mentenanţa şi vor fi relocate în alte staţii ale mijloacelor de transport. Dl. Pop a specificat, legat de panourile informative, că pe lângă informaţii specifice transportului public, datorită parteneriatului cu I.S.U. Bihor, pe panouri apar,  în timp real, informaţii legate de situaţii cu potenţial pericol pentru populaţie.
Pentru detalierea achiziţiilor mijloacelor de transport în comun şi a lucrărilor la noua linie de tramvai, a luat cuvântul directorul tehnic al societăţii dl. Revnic Adrian. Dumnealui a subliniat capacitatea societăţii de a se adapta cerinţelor impuse în actualul context epidemiologic. Achiziţia de autobuze, inclusiv a celor 5 autobuze articulate, dar şi a tramvaielor Imperio, a făcut posibil transportul călătorilor astfel încât să fie respectată distanţarea socială.
Investiţiile în infrastructură, demarate deja, dar şi cele care vor fi demarate în viitorul apropiat (reabilitarea căii de rulare pe anumite tronsoane unde calea de rulare este uzată fizic), vor asigura creşterea vitezei de deplasare şi, implicit, micşorarea timpului de așteptare, odată cu posibilitatea creşterii numărului de călători transportaţi.
Se urmăreşte accesarea de fonduri europene pentru modernizarea depoului de tramvaie şi a infrastructurii adiacente.
 Dl. Revnic, care în calitate de reprezentant al conducerii societăţii a însoţit la Bruxelles, în 2019, la ediţia a 8-a a Concursului european de condus tramvai, echipa de vatmani care s-a clasat pe un meritoriu loc 3, a vorbit despre intenţia de a organiza a 9-a ediţie a campionatului la Oradea, în acest an specificând locaţia aleasă şi probele concursului.
Dl. Pop a adus în discuţie intenţia societăţii de a se alinia tendinţelor europene prin achiziţia de autobuze care folosesc ca şi combustibil hidrogenul, făcându-se studii de piaţă în acest sens. Până atunci însă, o certitudine sunt cele 15 autobuze Hybrid care vor face parte din flota societăţii până la finele lunii martie a acestui an.
După prezentare, cei trei directori ai societăţii au răspuns întrebărilor jurnaliştilor pe subiecte ca: achiziţia de tramvaie şi autobuze Hybrid, afişajele elctronice,  aplicaţiile Rout Planner şi E-ticketing, modernizarea echipamentelor şi softurilor existente, posibilitatea societăţii de a accesa trasee în afara oraşului.
În încheiere, conducerea a mulţumit pentru prezenţă reprezentanţilor presei orădene lansând, de pe acum, invitaţia la următoarea conferinţă de presă, când se vor prezenta autobuzele Hybrid.
Responsabil relaţii cu publicul
soc.Tocuţ Carmen

Trimite email

vineri, 5 martie 2021