Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Dezvoltarea abilităților de comunicare adaptate diferitelor tipologii de turiști

De dragul profesiei

Dezvoltarea abilităților de comunicare adaptate diferitelor tipologii de turiști

Miercuri, 17 februarie 2021, echipa de proiect a Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul" din Oradea, a participat la seminarul online organizat de Colegiul Economic „Costin C. Kirițescu" din București", în parteneriat cu Centrul Național de Dezvoltare a Învățământului Profesional și Tehnic, în cadrul proiectului ERASMUS „Supportto European Quality Assurance in VocationalEducationand Training (EQAVET) National referencepoints" (EQAVET-NRP-RO 2019) - rețeaua partenerială 9 TURISM.

Agenda seminarului interactiv prin tematica propusă a contribuit la ridicarea nivelului calitativ al pregătirii profesionale:
Cuvânt de bun venit adresat de prof. Gabriela Enache -   directorul Colegiului Economic „Costin C Kirițescu", București; coord. proiect Carmen Mușat - Centrul Național de Dezvoltare a Învățământului Profesional și Tehnic, București; prof. Loredana Popescu, inspector Proiecte educaționale - Inspectoratul Școlar al Municipiului București; prof. Valentina Capotă,  inspector Discipline economice -Inspectoratul Școlar al Municipiului București;
Mesajul Federației Industriei Hoteliere din România - Călin Ile, președinte;
Prezentarea rezultatelor unor cercetări doctorale în turism: „Turismul medical - concept și perspective în contextul turismului de sănătate" - prof. Larisa Ile, Colegiul Economic „Costin C. Kirițescu", București; „Stopover turism. Importanța conexiunii aeroport - companie aeriană - destinație turistică"- Cristina Stoenescu, Universitatea Româno-Americană, București;
Experiențe profesionale ale elevilor și absolvenților:„Impactul experienței mobilităților Erasmus în dezvoltarea profesională și personală a elevilor"- prof. Nicoleta Negoianu, prof. Carmen Ionești, elevi cls. a XII-a, Colegiul Economic „Costin C. Kirițescu", București; „Bogdan Marica, poveste despre început în industria ospitalității"- traseul profesional al absolventului Colegiului Economic „Costin C. Kirițescu", Bogdan Marica (Ibis StylesBucharestErbas);
Profesioniști din industria turismului - Workshop: Prezentarea SKÅL International - club al profesioniștilor în industria turismului -Larisa Budaca (GoldenTulip Victoria), Florin Tancu (Weco Travel); „Tendințe în tipologia clienților - noi nișe de segmente de turiști abordate pe piața hotelieră" - Ioana Bosînceanu, consultant în turism; Agentul de turism - între autentic și comercial. Adaptarea produsului turistic ,,Safari în Tanzania și aventură în Zanzibar" în funcție de tipurile de turiști"- Emanuela Anton (Croaziere.net);
Feedback european: Exemple europene în contextul relației școală - operator economic - Felicia Săndulescu (Expert VET).
„Ne-am revăzut on-line, de dragul profesiei, elevi, profesori și profesioniști din domeniul turismului și al ospitalității. Am creat un maraton al cunoașterii în care, timp de patru ore, ne-am conectat la viitor pentru că suntem datori tinerei generații să le deschidem calea către o carieră desăvârșită. Am învățat unii de la alții, am cunoscut profesioniști dedicați, ne-am legat mai puternic într-o prietenie frumoasă. (prof.dr. Larisa Ile, coordonator proiect Colegiul Economic „C. Kirițescu", București).
Un eveniment de excepție, organizat sub forma unui „itinerar" educațional și profesional care a adus în prim plan cei mai importanți factori de influență ce acționează asupra învățământului turistic preuniversitar:
- școala, ca o comunitate de învățare;
- agenții economici - cei mai importanți parteneri în formarea profesională a elevilor; resursa umană din turism - nivel înalt de specializare, capabilă să identifice și să valorifice oportunități de dezvoltare și să ofere sprijin în activitatea educațională;
- profesori dedicați, preocupați de formarea profesională a elevilor.
În cadrul proiectului EQAVET, Reţeaua parteneriale 9 - Turism este formată din unitățile de învățământ: Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" din Oradea, Colegiul  Economic ,,Francesco SaverioNitti"din Timişoara, Colegiul Economic ,,Hermes"din Petroşani, Colegiul Economic Viilor, Colegiul Economic ,,Costin C. Kiriţescu"şi Colegiul UCECOM ,,Spiru Haret" din Bucureşti.
Prof. ec Simona-Violeta Ardelean
coordonator proiect, Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul", Oradea
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Dezvoltarea abilităților de comunicare adaptate diferitelor tipologii de turiști.

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 15:41:46 Ora de vară a Europei de Est