Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Despre elevi diagnosticați cu Covid 19, scenarii și programul ,,Școală după școală”

De la Inspectoratul Școlar Județean Bihor

Despre elevi diagnosticați cu Covid 19, scenarii și programul ,,Școală după școală”

Inspectoratul Școlar Județean Bihor continuă monitorizarea zilnică a modului în care se gestionează procesul instructiv-educativ în unitățile de învățământ preuniversitar din județul Bihor în contextul epidemiologic în care ne aflăm.

În urma centralizării informațiilor raportate de către unitățile de învățământ s-au identificat 40 de elevi diagnosticați cu Covid 19, 28 de cadre didactice, cinci cazuri în rândul personalului didactic auxiliar și șase cazuri în rândul personalului nedidactic. Având în vedere această situație, 17 formațiuni de studiu își desfășoară activitatea online: Colegiul Național ,,Mihai Eminescu" Oradea, Liceul Teoretic ,,Ady Endre" Oradea, Colegiul Național ,,Teodor Neș" Salonta, Liceul Tehnologic Nr. 1 Suplacu de Barcău, Grădinița Nr. 53 Oradea și Liceul Teologic Baptist ,,Emanuel" Oradea - câte o formațiune de studiu, Colegiul Național ,,Iosif Vulcan" Oradea și Centrul Școlar de Educație Incluzivă ,,Orizont" Oradea - câte trei formațiuni de studiu, Liceul Teoretic ,,Horvath Janos" Marghita - șase formațiuni de studiu, Colegiul Național ,,Emanuil Gojdu" Oradea și Școala Gimnazială Nr. 1 Hidișelu de Sus - câte două formațiuni de studiu.
În ce privește scenariile în care școlile își desfășoară activitatea avem la nivelul învățământului preuniversitar bihorean următoarea situație: în scenariul 1 se află 436 de școli, respectiv 30.885 de elevi; în scenariul 2 se află 268 de unități de învățământ unde 31.989 de elevi sunt prezenți fizic, iar 23.360 studiază on-line; în scenariul 3 sunt 10 unități de învățământ în care studiază on-line 2.080 de elevi. 513 elevi studiază on-line, motivat medical, iar 40 de cadre didactice își desfășoară predarea online din același motiv. 
În această săptămână s-au centralizat la nivelul județului Bihor solicitările pentru participarea elevilor la programul ,,Școală după școală" aprobat prin Ordinul ministrului Educației și Cercetării nr. 3.300 din 19 februarie 2021. În baza acestui ordin ,,Sunt eligibili pentru a participa la Programul național pilot de tip „Școală după școală" elevii până la clasa a VIII-a inclusiv, aflați în risc de părăsire timpurie a școlii și/sau în risc ori în situație de eșec școlar, în special elevii care nu au avut acces sau au avut acces deficitar la activitățile educaționale desfășurate prin intermediul tehnologiei și al internetului, precum și elevii aparținând grupurilor vulnerabile, cum ar fi elevi romi, elevi din mediul rural, elevi cu dizabilități si elevi din comunitățile dezavantajate economic. Pentru participarea la Programul național pilot de tip „Școală după școală", elevii trebuie să îndeplinească cel puțin unul dintre următoarele criterii de eligibilitate: elevul nu a avut acces sau a avut acces deficitar la activitățile educaționale desfășurate prin intermediul tehnologiei și al internetului, întrucât nu dispune de echipamente informatice proprii sau nu beneficiază de conexiune/conexiune fiabilă la internet; elevul se află în situație de corigență la sfârșitul semestrului I al anului școlar 2020-2021 sau are situația scolară neîncheiată la cel puțin o disciplină; elevul are nevoie de ore remediale, necesitate dovedită de rezultatele școlare obținute în semestrul anterior sau la evaluarea inițială de la începutul semestrului în derulare".
La nivelul unităților de învățământ din județul Bihor s-au depus până în prezent 4.797 de cereri pentru participarea la program fiind constituite 361 de grupe la nivelul a 76 de unități de învățământ. Pe limbi de predare și cicluri de învățământ situația este următoarea: limba română ciclul primar 164 de grupe cu un număr de 2.180 de elevi, limba română ciclul gimnazial 80 de grupe cu 992 de elevi, limba maghiară ciclul primar 69 de grupe cu un număr de 990 de elevi; limba maghiară ciclul gimnazial 47 de grupe cu 622 de elevi, limba slovacă ciclul gimnazial o grupă cu 13 elevi. Elevii interesați de participarea la program se vor putea înscrie și în perioada următoare. În județul Bihor sunt eligibili pentru participarea la program un număr de 8.096 de elevi.
Inspector școlar Florin Negruțiu

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 16:16:34 Ora standard a Europei de Est