Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Oradea lansează o competiţie de idei de startup-uri în domeniul Smart City

Competiția va avea loc on-line

Oradea lansează o competiţie de idei de startup-uri în domeniul Smart City

Joi, 11 martie 2021, la sediul Agenției de Dezvoltare Locală Oradea S.A. a avut loc o conferinţă de presă, în cadrul căreia a fost prezentată lansarea unei competiţii online de idei de startup-uri în domeniul Smart City - „Bright Night #6".

La conferinţa de presă au participat Mihai Jurca - city managerul Primăriei Oradea, Alina Silaghi - director A.D.L.O. și David Achim - Executive Director & Startup Program Manager.
Competiția va avea loc on-line pe website-ul makeitinoradea.ro/live și pe pagina de facebook a Make IT in Oradea, în data de 18 martie, cu mențiunea că înscrierile se pot face accesând link-ul http://bit.ly/brightnight6 şi urmând instrucţiunile prezentate pe website, până la data de 16 martie.
În deschiderea conferinței de presă, city-managerul Mihai Jurca a detaliat ce înseamnă un proiect de oraș inteligent, dar și ce rezultate și ce beneficii poate aduce acesta pentru comunitatea locală: „Ideea unui proiect de oraș inteligent nu este o idee care s-a născut acum, ea a fost pregătită de ceva timp, unul din pilonii importanți fiind programul Make IT in Oradea.  O astfel de competiţie de idei de startup-uri în domeniul Smart City este  un proiect care ajută comunitatea, care vine cu răspunsuri concrete pentru industrie și pentru cei care vor să-și deschidă un business de acest fel în Oradea. Competiția este deschisă tuturor, indiferent că vin din România sau din afara țării, dar care doresc să creeze în Oradea un business și locuri de muncă în zona IT. Tipul acesta de proiecte poate să ofere soluții pentru nevoile de digitalizare a unor instituții publice din Oradea sau pentru alte tipuri de servicii publice din oraș. Un exemplu viabil și funcțional în acest sens l-am văzut în Israel, în Tel Aviv existând deja un astfel de hub care generează soluții IT, soluții pe care le folosesc apoi orașele și industriile de la nivel global. Credem că și Oradea poate să înceapă un astfel de demers prin programul Make IT in Oradea".
Competiţia de idei de startup-uri în domeniul Smart City - „Bright Night #6" este deschisă tuturor celor aflați în căutarea unor oportunităţi de dezvoltare a unui startup în domeniul Smart City, Bright Labs Incubator by Make IT in Oradea oferind  sprijinul, parteneriatele, comunitatea, know-how-ul și fondurile necesare.
David Achim - Executive Director & Startup Program Manager a menționat faptul că competiția se va desfășura live, concurentul va avea la dispoziție un timp să își prezinte ideea, apoi juriul va veni cu întrebări, urmând ca, după analizarea fiecărei idei, juriul să delibereze. Acesta a precizat că nu există stabilită o limită a numărului de proiecte care vor fi  admise. Singura condiție de participare este vârsta minimă de 18 ani, nefiind nevoie de studii în domeniul IT sau de absolvirea altor studii de specialitate. Astfel, la competiție poate participa orice persoană fizică sau juridică atât din Oradea, din România, cât și din afara țării, care vine însă și prezintă on-line în cadrul competiției, în fața unui juriu, o idee care să răspundă unor nevoi de smart city, singura condiție fiind ca businessul care se va dezvolta apoi pe baza acelei idei să se desfășoare în Oradea și să genereze astfel locuri de muncă în Oradea.
Dezvoltarea de soluții și produse pentru orașele inteligente este un subiect căruia i se acordă o tot mai mare atenție și importanță în ultimul timp. Oradea, unul dintre cele mai performante, eficiente și moderne orașe din România, își propune astfel nu doar să implementeze astfel de soluții, ci să devină un pol de dezvoltare și export a unor astfel de soluții.
Ultima iniţiativă importantă în domeniul dezvoltării strategice făcută de Primăria Oradea a fost înfiinţarea ONG-ului Make IT in Oradea, care are ca scop accelerarea dezvoltării startup-urilor de tech în Oradea. Inițiativa este realizată într-un parteneriat cu companii autohtone care dezvoltă produse software și parteneri naționali.
Directorul A.D.L.O., Alina Silaghi, a vorbit despre ceea ce s-a realizat prin programul Make IT in Oradea: „Acest program a luat ființă în anul 2019 din nevoia de a dezvolta ecosistemul de IT din Oradea. În acest scop, Primăria Oradea a demarat acordarea de burse elevilor care studiază la liceele cu profil mate-info, e vorba de 17 clase de elevi existente în Oradea, undeva la 1.900 de elevi. Aceștia primesc burse în valoare de 200 de lei /lună cu condiția să aibă media peste 8,50 și să urmeze o facultate de profil în cadrul universităților din Oradea. Pentru studenții înscriși la profiluri IT în Oradea, prin același program Make IT in Oradea, se decontează tot ce înseamnă cazare și masă. Totodată, pentru mediul de afaceri în domeniul IT se acordă anumite facilități fiscale, constând în diverse scutiri de impozit".
Tot pentru accelerarea dezvoltării startup-urilor de tech în Oradea, Make IT in Oradea a lansat în luna decembrie „Bright Labs Incubator" - un incubator destinat ideilor de startup-uri tech care oferă mentorare și asistență celor care vor să își dezvolte un startup în Oradea. La finalul acestui program de incubare, cele mai performante startup-uri sunt eligibile pentru o investiţie de până la 50.000 euro din partea asociației Make IT in Oradea, care administrează un fond anual de 300.000 de euro.
Una din categoriile de startup-uri căreia i se acordă acum o importanţă deosebită în cadrul acestei iniţiative este cea a startup-urilor care dezvoltă soluţii şi produse pentru domeniul smart city. Alături de specialiști și în parteneriat cu Primăria Oradea, startup-urile care se alătură programului de incubare vor avea oportunitatea de a folosi oraşul Oradea ca prim oraș de testare şi implementare a soluţiilor și produselor dezvoltate.
Astfel, pe 18 martie, Make IT in Oradea îi așteaptă pe toți ce interesați (după ce iniţial s-au înscris) la un eveniment destinat celor care au idei de startup-uri în domeniul Smart City și care caută oportunități de dezvoltare și implementare a acestora.
Detalii despre eveniment puteţi găsi accesând următorul link: http://bit.ly/brightnight6
Înscrierile se pot face accesând link-ul de mai sus şi urmând instrucţiunile prezentate pe website, până la data de 16 martie. Evenimentul se adresează echipelor de pretutindeni, nefiind limitat la echipele din Oradea.
Din cauza contextului sanitar actual, întâlnirile din cadrul programului se vor desfășura on-line. Evenimentele vor fi transmise live pe website-ul makeitinoradea.ro/live şi pe pagina de Facebook a Make IT in Oradea.
Pentru informaţii şi detalii suplimentare puteţi accesa https://makeitinoradea.ro sau vă puteţi adresa organizatorilor la adresa hi@makeitinoradea.ro (B.P.)

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 03:05:59 Ora de vară a Europei de Est