Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Acreditare Erasmus+ pentru Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia”, Oradea

Un succes nu vine singur!

Acreditare Erasmus+ pentru Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia”, Oradea

Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia" a obținut acreditarea Erasmus+ pentru domeniul formare profesională și astfel, pentru următorii șapte ani se deschid noi perspective pentru mobilități cu scop de învățare și cooperare în vederea creșterii calității serviciilor educaționale și de formare oferite.

Această acreditare reprezintă un pașaport pentru dezvoltarea organizațională și reprezintă o dovadă a interesului susținut pe care Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia" l-a avut de-a lungul anilor vizavi de implicarea în proiecte internaționale.
Obținerea acreditării favorizează un acces simplificat la oportunitățile de finanțare în cadrul Acțiunii Cheie 1, în cadrul programului Erasmus+ 2021-2027. Astfel elevii colegiului vor avea șansa însemnată de a realiza stagii de formare practică, într-o țară a Uniunii Europene, atât pe domeniul tehnic, cât și pe domeniul servicii. Au fost deja implementate cu succes trei proiecte în domeniul VET, la care se mai adaugă unul aflat în derulare. Un număr de aproape 150 de elevi, înscriși la liceu sau la școala profesională,  la specializări precum: tehnician de telecomunicații, tehnician în instalații electrice, tehnician mecatronist, electrician exploatare joasă tensiune sau bucătar, tehnician în hotelărie sau tehnician în turism au avut șansa unui stagiu de instruire practică în țări precum Cipru sau Portugalia. Obiectivul major al acestor formări este creșterea calității formării profesionale a elevilor, în vederea unor șanse sporite în carieră și o mai bună angajabilitate.
Avem o tradiție în derularea de proiecte europene - 20 de ani!
 La Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia" există o tradiție legată de proiectele europene, începută chiar înainte de aderarea României la Uniunea Europeană. Chiar anul acesta se împlinesc 20 de ani de la momentul în care a apărut prima inițiativă de implicare în stabilirea de parteneriate de colaborare europene și realizarea de proiecte de mobilități. În cei 20 de ani au fost implementate cu succes patru proiecte în domeniul VET, cu mobilități de formare profesională pentru elevi în țări precum Cipru și Portugalia, patru proiecte de parteneriat între școli pe teme legate de promovarea turistică, teme tehnice (electronică și electrotehnică), antreprenoriat, voluntariat și cetățenie activă, cu țări precum: Suedia, Italia, Spania, Turcia, Bulgaria, Lituania, Letonia, Cipru și Polonia și două proiecte care au vizat formarea profesorilor. La acestea mai adăugăm și colaborările instituționale cu unități de învățământ din Italia sau Spania, în calitate de instituție de primire în vederea unor activități de intermediere sau proiectele eTwinning.
Proiectele principale derulate în ultimii 20 de ani
1.Programul Socrates - Acțiunea Comenius 1 - Vizită pregătitoare - Älsvsbyn, Suedia, 29 noiembrie - 5 decembrie 2002 - inițiator, prof. Urs Marcela;
2.Programul Socrates - Acțiunea Comenius 1 - Proiect Lingvistic - ,,Promovarea nord-vestului României şi a nordului Suediei ca destinaţii turistice" - proiect bilateral cu o școală dinÄlsvsbyn, Suedia, 2003 - 2004 - coordonator proiect - prof. Urs Marcela;
3.Programul Socrates - Acțiuniunea Comenius 1 - Proiect Lingvistic - ,,Electronică & Electrotehnică dincolo de frontiere" - proiect bilateral cu o școală din Bari, Italia, 2006 - 2007 - coordonator proiect - prof. ing. Roiti Silviu;
4.Programul Socrates - Acțiunea Comenius 2 - Activități de formare a profesorilor - Cardiff, Țara Galilor - 15 - 27 aprilie 2007 - participant, prof. Urs Marcela;
5.Proiect LEONARDO DA VINCI - ,,Pașaport spre locul de muncă" - colaborare între C.T. ,,Traian Vuia și Consorzio Istituti Professionali, Sassuolo, Italia - aprilie 2010 - coordonator acțiune, prof. Urs Marcela;
6.Proiect LEONARDO DA VINCI - ,,Dobândind competențe în Europa" - colaborare între C.T. ,,Traian Vuia și Consorzio Istituti Professionali, Sassuolo, Italia - 2013 - coordonator acțiune, prof. Urs Marcela;
7.Proiect Comenius Multilateral - ,,Varietate de opțiuni în antreprenoriat" 2013 - 2015 - parteneri: Spania, Turcia, Bulgaria, Lituania - partener - coordonator proiect România - prof. Urs Marcela;
8.Proiect Erasmus+ - KA1 - ,,Plasament transnaţional pentru eurocompetenţe profesionale în domeniul  circuitelor  electronice" 2016 - 2018 - parteneri: Cipru și Portugalia - coordonator proiect - prof. ing. Săcăcian Dorina;
9.Proiect Erasmus+ - KA1 - ,,Cooperare interinstituțională europeană pentru formarea profesională a viitorilor tehnicieni în turism" 2017-2018 -partener: Portugalia - coordonator proiect, prof. ec. Cotca Alina;
10.Proiect Erasmus+ ,,ECAM: Prácticas en el extranjero" - colaborare instituțională pentru oferirea de stagii de pregătire practică (VETmobilities)  pentru elevi; activitate  de job-shadowing pentru profesori din Spania -  2017- 2018 - coordonator acțiune - prof. Curpaș Anca;
11.Proiect european finanțat de Fodazione CRT - Torino - ,,Talenti Neodiplomati 2018" - ,,Îndreptându-mă spre meseria mea" - colaborare între C.T. ,,Traian Vuia" și Istituto di Istruzione Superiore ,,Ciampini Boccardo", Novi Ligure, Italia - coordonator acțiune - prof. Vîlceanu Daniela;
12.Proiect european finanțat de Fodazione CRT - Torino - ,,Talenti Neodiplomati 2019" - ,,Nu este vorba doar despre muncă" - colaborare între C.T. ,,Traian Vuia" și Istituto di Istruzione Superiore ,,CIAMPINI BOCCARDO", Novi Ligure, Italia - coordonator acțiune - prof. Urs Marcela;
13.Proiect Erasmus+ - KA1 - ,,Europarteneriat pentru dobândirea de competențe în domeniul electric" 2018 -2019 - parteneri: Cipru și Portugalia - coordonator proiect - prof. ing. Săcăcian Dorina;
14.Proiect Erasmus+ - KA 229 - ,,Voluntariat și cetățenie activă - de la indivizi la organizații" - 2019 - 2022 -  parteneri: Cipru, Italia, Letonia, Polonia și Bulgaria - partener - coordonator proiect România - prof. Urs Marcela;
15.Proiect Proiect Erasmus+ - KA 101 - ,,Strategii inovative în educație" - cursuri de formare pentru profesori - 2019 - 2021 - coordonator proiect - prof. Neag Alunița;
16.Proiect Erasmus+ - KA1 ,,Formare profesională în context european prin dezvoltarea competențelor în industria ospitalității" 2020-2022 - partener: 
Portugalia- coordonator proiect - prof. ec.Cotca Alina;
17.Proiecte eTwinning derulate în perioada - 2012 - 2021 - câteva titluri: ,,I have a dream", ,,You've got mail"; ,,MusicLexis-the most fun dictionary ever!", ,,Being a car mechanic - European Comparison", ,,YouRights" (premiul I la competiția Premiile Naționale eTwinning sesiunea 2019 - categoria Cetățenie și participare democratică), ,,Christmas Safe from Covid 19" or "# Be NetWise".
Prof. Marcela Urs
 
Felicitări, ,,Traian Vuia”!
Felicitări, doamnă profesor Marcela Urs!
Un succes nu vine singur! A se vedea și premiul I obținut la competiția Premiile Naționale eTwinning sesiunea 2019 – categoria Cetățenie și participare democratică!
Cred că nu greșesc afirmând că v-am cunoscut (ne-am cunoscut) prin intermediul acestor proiecte europene, Dumneavoastră fiind responsabil de proiecte și purtător de cuvânt, responsabil media pentru promovarea lor în presă, cel puțin așa v-am perceput noi.
Douăzeci de ani nu sunt puțini, iar munca depusă la un proiect european Erasmus + nu e puțină și nici ușoară, muncă multă și responsabilitate mare, cât încape, prin urmare, premiul și toate felicitările vin să vă răsplătească pentru ceea ce meritați, Dumneavoastră și echipele de proiect de la Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia”, un colectiv de elevi și cadre didactice minunat care crește mereu în ochii comunității și care promite mult(e)!
Ovidiu Dan

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 04:36:19 Ora de vară a Europei de Est