Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Tendințele din domeniul digitalizării instituțiilor guvernamentale

ATEN a identificat și prezintă

Tendințele din domeniul digitalizării instituțiilor guvernamentale

ATEN International, lider mondial în soluții de conectivitate AV/IT și sisteme complete de administrare, a analizat un sector de activitate tot mai important pentru modernizarea societății - Digital Government - identificând principalele tendințe care îl caracterizează pentru a propune măsuri potrivite diferitelor scenarii de utilizare a tehnologiei în mod eficient.

,,Digitalizarea instituțiilor publice reprezintă un subiect foarte important,întrucât în societatea modernă nicio organizație nu poate opera eficient și nu poate oferi servicii de calitate dacă nu dispune de tehnologie. Iar pentru fiecare cetățean, instituția publică de unde se informează și unde digitalizarea devine absolut necesară este primăria și instituțiile colaterale care își asumă responsabilitatea pentru administrarea întregii comunități locale. ATEN propune soluții sigure și eficiente pentru o administrație publică care are în centru cetățeanul și nevoile sale. Soluțiile ATEN oferă un nivel înalt de calitate fiind testate și certificate în nenumărate scenarii de utilizare specifice administrației publice", a declarat Bogdan Mihalcea, country manager ATEN România.
De la securitate adaptivă la încredere zero: Protecția împotriva amenințărilor cibernetice
Este un lucru bine cunoscut faptul că agențiile guvernamentale nu numai că stochează date mult mai importante decât sectorul privat, dar se cunoaște și faptul că, de multe ori, folosesc sisteme mai vechi și, în consecință, mult mai vulnerabile. În condițiile în care atacurile cibernetice s-au intensificat, iar cetățenii solicită, mai ales pe fondul crizei Covid-19, un acces mai ușor la informații și servicii guvernamentale, nu este nicio surpriză că departamentele IT din componența guvernelor se confruntă cu un flux continuu de provocări.
Fiind pentru prima dată în istorie când un număr atât de mare de oameni lucrează de acasă, ceea ce scoate la iveală noi vulnerabilități ale rețelelor, o arhitectură de securitate adaptivă devine vitală pentru a analiza comportamentele și evenimentele. Scopul este de a adapta asigurarea protecției necesare prin monitorizarea activităților și îmbunătățirea pro-activă a performanțelor, pe măsură ce amenințările cibernetice se înmulțesc. Pe lângă implementarea metodelor de autentificare multi-factor și îmbunătățirea monitorizării sistemelor pentru a facilita detecția rapidă și alertele timpurii, guvernele revizuiesc și planurile de acțiune, în parteneriat cu profesioniști IT din sectorul privat.
O tendință mai recentă în domeniul securității cibernetice o reprezintă abordarea unei poziții cu încredere zero, ceea ce presupune o negare implicită a drepturilor în locul acordării de încredere. Această filosofie este promovată prin prisma simplificării securității și îmbunătățirii experienței cetățeanului, dar solicită eforturi consistente și transformări mult mai profunde, fundamentale, ale automatizării proceselor și utilizării resurselor. Indiferent de abordarea aleasă, pentru a putea face față amenințărilor cibernetice, fără a compromite procesul de digitalizare, guvernele vor avea nevoie atât de soluții pentru mediul de lucru care să standardizeze separarea autentică a rețelei, cât și de soluții de management a infrastructurii IT, care să încorporeze sisteme de operare proprietare în soluțiile hardware pentru accesarea de la distanță.
Pentru a adresa vulnerabilitățile sistemelor mai vechi, ATEN propune soluția de accesare în siguranță a arhitecturilor vechi prin KVM over IP - KN2116VA. Această soluție dispune de mai mulți operatori simultan, poate lucra cu stații de lucru cu o singură ieșire video, cât și cu două ieșiri video. În plus, dispune de redundanță pentru alimentare, cât și pe LAN.
Unul dintre cele mai importante aspecte este acela că reduce riscul compromiterii sau furtului de date întrucât oferă acces securizat pe server. Soluția acceptă standardele de securitate FIPS 140-2 de nivel 1, care utilizează un modul criptografic OpenSSL certificat FIPS 140-2 încorporat. În plus, prin ATEN Exclusive Panel Array ModeTM soluția permite monitorizare simultană atât pentru operatorii de console locale, cât și pentru utilizatorii cu acces la distanță.
Implementarea serviciilor partajate 2.0: Relansarea spațiului de lucru digital
Serviciile partajate reprezintă consolidarea într-o singură organizație de sine stătătoare a funcțiilor administrative sau de suport furnizate de mai multe agenții, pentru a putea oferi servicii cât mai eficiente. Pentru perioadele de criză, un management fără probleme a acestui proces devine și mai important pentru guverne. Tendința serviciilor partajate 2.0 are ca scop îmbunătățirea interacțiunilor de la nivelul guvernelor, prin tranziția de la o abordare axată pe reducerea de costuri la una care își propune asigurarea de capabilități valoroase. Conform Gartner, acest model presupune securitate la nivelul întregii organizații, managementul documentelor de identificare, soluții de analiză și altele - toate cu scopul de a obține un model axat pe nevoile cetățeanului. Indiferent că se optează pentru eficientizarea costurilor sau pentru crearea de valoare, succesul înființării unui punct central de furnizare de servicii publice, care să transforme acest domeniu într-o soluție unică, depinde de convergența IT și OT. De exemplu, în orice mediu de control din cadrul unui guvern, un sistem flexibil, capabil să asigure informații critice și comunicare augmentată, poate îmbunătăți eficiența și poate contribui semnificativ la obținerea unor beneficii non-financiare.
În plus, implementarea de servicii partajate avansate va forța guvernele să adopte cele mai bune practici pentru administrarea interacțiunilor dintre echipe, o tendință considerată de Deloitte ca relansarea spațiului de lucru digital. Prin introducerea de tehnologii pentru colaborare, guvernele pot optimiza atât productivitatea individuală, cât și pe cea a echipei, pentru a stabili astfel procesele necesare în digitalizare. Este drept că asta înseamnă o schimbare fundamentală de perspectivă și a modului în care se lucrează la nivelul guvernelor, dar exploatarea avantajelor oferite de soluțiile dedicate sălilor de informare ar putea reprezenta modalitatea de utilizare a celor mai potrivite resurse disponibile și ar putea crea acea sinergie necesară pentru a îmbunătăți eficiența serviciilor furnizate.
Decizii bazate pe informații, XaaS și Big Data: Administrarea infrastructurii IT scalabile
Unele dintre responsabilitățile de bază ale unui guvern sunt satisfacerea nevoilor cetățenilor și îndeplinirea așteptărilor în ceea ce privește serviciile digitale și cele mobile. Pentru realizarea acestora, analiștii au o opinie de neclintit: guvernele trebuie să îmbunătățească nivelul de calitate al deciziilor pe care le iau, plecând de la o nouă mentalitate bazată pe informații augmentate prin colectare de date și analiză - un proces de luare a deciziilor pe bază de informații (Decision Intelligence). Tot mai multe guverne consideră datele un bun strategic și, conform Gartner, soluțiile de analiză a datelor le permit agențiilor guvernamentale să treacă de la un sistem de raportare clasic, la un sistem bazat pe procese autonome și capabilități de informații pentru afaceri, care îi ajută pe oameni să ia decizii mai bune și să preîntâmpine provocările.
Încă de la apariția Covid-19, utilizarea soluțiilor publice de Cloud pentru furnizarea de servicii guvernamentale digitale a devenit absolut necesară pentru câștigarea încrederii. Soluțiile publice de Cloud rulau în mod tradițional în alte locații, dar furnizorii permit acum rularea acestora în centrele de date ale clienților pentru a respecta în acest fel reglementările și pentru a securiza datele, aplicațiile și identitățile persoanelor. Orice sub formă de serviciu (sau XaaS) este un concept care se referă la procurarea unei întregi game de servicii IT furnizate prin Cloud, ceea ce asigură scalabilitatea și eficiența serviciilor guvernamentale digitale.
Guvernele folosesc deja soluții de analiză pentru cantități mari de date, din zona de Big Data, pentru o varietate de servicii publice, precum intervențiile de urgență, prevenirea spălării banilor, alocarea de resurse și managementul din domeniul sănătății. Implementarea soluțiilor de analiză Big Data, indiferent dacă sunt bazate pe un Cloud privat, public sau public în găzduire proprie, necesită un management eficient și scalabil al infrastructurii, astfel încât agențiile guvernamentale să se poată baza pe soluții care oferă acces securizat și avansat de la distanță și management centralizat și eficient al echipamentelor IT din locații multiple, pentru mai multe instalări Cloud.
Securitatea și fiabilitatea sunt vitale în operațiunile guvernamentale, astfel încât orice tehnologie adoptată trebuie să fie sigură și actualizată, precum și scalabilă pentru a se potrivi unei varietăți de agenții și departamente. (M.M.)

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 00:24:35 Ora de vară a Europei de Est