Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Accesul la educație de calitate pentru copiii din mediile vulnerabile

Eforturi comune ale Ministerului Educației și Cercetării și Teach for Romania pentru

Accesul la educație de calitate pentru copiii din mediile vulnerabile

Joi, 1 aprilie 2021, Maria Ștefania Manea, secretar de stat în Ministerul Educației și Cercetării și Iulia Pielmuș, director executiv Teach for Romania, au participat la orele învățătorilor susținuți prin programul Teach for Romania la Școala Gimnazială Nr. 5, Săcele, județul Brașov.

De asemenea, a fost efectuată o vizită în comunitate pentru a discuta concret cu elevii, părinții, profesorii, directorul instituției și autoritățile locale despre provocările cu care se confruntă școala și comunitatea referitor la accesul copiilor la educație. Unul dintre obiectivele întâlnirii a fost identificarea de bune practici pe care ministerul le poate scala și în cele peste 1.600 de școli cu un număr mare de elevi cu risc de abandon.
Școala Gimnazială Săcele este considerată una vulnerabilă, potrivit Indicelui de Risc Socio-Educațional.  Aproximativ 10% din elevii înscriși în anul școlar 2018-2019 au renunțat la școală, iar motivele sunt preponderent legate de starea socio-economică a familiilor din care provin. Media elevilor de clasa de a 8-a la Evaluarea Națională în 2019 a fost de 2.11. Cauzele sunt extrem de complicate, iar realitatea directorilor și a profesorilor care predau în școală este una foarte provocatoare. Calitatea educației și eficiența programelor de intervenție dintr-o astfel de comunitate sunt strâns legate de profesionalismul și pregătirea cadrelor didactice. Pregătirea cadrelor didactice și nivelul de suport oferite trebuie să fie direct proporționale cu  provocările cu care se confruntă - de la programe pentru identificarea și prevenirea abandonului școlar, la programe de formare care să ofere abilități și instrumente de lucru profesorilor și învățătorilor pentru activități remediale și dezvoltarea de abilități de viață independente specifice.
„La nivelul Ministerului Educației funcționează, la acest moment, Mecanismul de Avertizare Timpurie în Educație, un instrument generat în cadrul unui proiect cu finanțare directă din partea Comisiei Europene, prin Digi Reform, care presupune monitorizarea fiecărui elev din cele 467 de școli implicate în proiect, a comportamentului acestuia și proiectarea unor intervenții pe baza acestuia (dacă are mai multe absențe, dacă are comportament schimbat etc).
De asemenea, școala se va implica mai mult în relația cu familia. Este momentul ca școala să intervină dincolo de elev și să lucreze mai bine alături de autoritățile locale, de alte instituții ale statului, pentru a consolida parteneriatul cu familia, părinții, tutorii legali. Pentru elevii unei asemenea comunități, școala are, mai ales în această perioadă de pandemie, datoria de a recupera pierderile provocate în învățare și dezvoltare. Pentru anul școlar 2020-2021, programul național ,,Școală după școală comportă acest specific de a se adresa, cu precădere, elevilor din medii dezavantajate, vulnerabile.
Pentru viitorul apropiat, prin pilonul 6 al Planului Național de Relansare și Reziliență, vom atinge problema părăsirii timpurii a școlii și a abandonului prin scheme de granturi oferite și gestionate de fiecare școală în parte, conform propriei realități. Școala, mai ales cea din medii vulnerabile, are nevoie de intervenție personalizată, de autonomie. Avem oportunitatea ca prin P.N.R.R. și viitoarele programe operaționale să reușim să le oferim copiilor din medii defavorizate acces la educație de calitate, nu doar acces la educație. Ieșind din sfera de confort propriu sau din zona de interiorizare a propriei realități, datoria celor antrenați în procesul de învățământ este aceea de a servi nevoilor tuturor copiilor. Ne dorim cât mai multe modele de bună practică pentru a le oferi suport școlilor în a implementa măsuri deja testate și funcționale. Iar profesorilor, formare, pentru a ști să se adreseze corect, remedial, prin planuri personalizate de intervenție educațională și de consiliere școlară elevilor aflați în acest risc"susține Maria Ștefania Manea, secretar de stat în cadrul Ministerului Educației.
De 7 ani, Teach for Romania este alături de Școala Gimnazială Nr. 5 din Săcele prin integrarea profesorilor inspiraționali, care să susțină procesul de învățare al elevilor și să contribuie la dezvoltarea comunității prin oferirea opțiunilor de viață prin educație de calitate. În ultimii șapte ani, au fost integrați 43 de profesori și învățători prin programul Teach for Romania. Profesorii școlii au făcut parte din proiectul From Inclusive Education to Real Scale Transfer (FIERST), proiect Erasmus+, KA3, desfășurat pe perioada a trei ani de către un consorțiu european format din nouă organizații partenere și instituții din cinci țări - Bulgaria, România, Estonia, Suedia și Anglia. Împreună cu directorul școlar, Teach for Romania a susținut și facilitat mai multe investiții în infrastructura școlară (dezvoltarea unui spațiu modular de învățare adresat claselor numeroase; echipamente tehnice în perioada școlii online pentru copii și profesori).
„Sunt 7 ani de când Teach for Romania este alături de Școala Gimnazială Nr. 5 din Săcele prin integrarea unor profesori și învățători inspiraționali, care, alături de profesorii din cancelarie, directori, părinți și comunitate, reușesc să formeze o echipă pentru elevii care au cea mai mare nevoie de susținere din toate punctele de vedere. Îngrijorarea noastră vine din faptul că școala din Săcele are un risc crescut de abandon școlar. Aproximativ 10% din elevii înscriși în anul școlar 2018-2019 au renunțat la școală, iar motivele sunt cele mai multe legate de starea socio-economică a familiilor lor. În acest context, educația este un factor cheie al creșterii nivelului de trai în comunitate. În Teach for Romania ne propunem să aducem profesori lideri în comunitățile vulnerabile, care să reprezinte modele valoroase pentru viitorul copiilor, care la rândul lor, copiii să devină modele în familiile lor, astfel încât să rupă cercul lipsei de oportunități și să transforme comunitățile din care fac parte", a menționat Iulia Pielmuș, CEO Teach for Romania.
Despre Teach for Romania
Teach for Romania este o organizație non-guvernamentală, care de șapte ani recrutează și pregătește oameni valoroși să devină profesori și învățători în școlile publice din România, pornind de la cele mai dificile comunități.
În anul școlar 2020-2021, 94 de cadre didactice, participanți în program, predau în 83 de școli, din 20 de județe. De asemenea, din comunitatea de 136 de alumni, absolvenți ai programului, jumătate au ales să rămână la catedră în școli publice din România. (B.C.)

Trimite email
marți, 23 aprilie 2024, 22:45:18 Ora de vară a Europei de Est